Cos syczy. Prawdopodobnie silnik dostaje gdzies lewe powietrze. Gdzie?

Postprzez tomek » 15 maja 2005, 20:49

moją madzią jezdze o lipca ubieglego roku i jak do tej pory – ftu, ftu – odpukac jeszcze – nic sie nie dzieje i jestem b. zadowolony ale..
no wlasnie – ostatnio bylem na przegladzie inst. gazowej i facet mowi, ze mi cos syczy z silnika
:( :(
– potem jak podlaczyl do analizatora spalin to tez mu wyszlo wodoro czegos tam za duzo i mowi, ze chyab mam nieszczelny silnik??? a i czuje znacznie, ze spadla moc mojej madzi
co o tym myslicie?,
musze sie umowic do Jaksy
pozdrawiam Tomek z Opola
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2004, 06:43
Posty: 76
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 2.0 2017

Postprzez GofNet » 16 maja 2005, 00:41

Jesteś z Opola, więc do Jaksy masz blisko hahaha

Skontrolować należy przede wszystkim stan i ilość oleju silnikowego oraz ilość płynu chłodzącego. Zwłaszcza czy przy uruchomionym silniku nie pojawiają się bąbelki w płynie w chłodnicy. Sprawdzić też należy kompresję na poszczególnych garach. Nie powinno być większej różnicy, jak 2 bary między garami.
Pooglądaj sobie rurę wydechową a właściwie kolor "wydychanego" przez nią dypu. Jak jest biały i dym pachnie płynem chłodzącym to najprawdopodobniej skapitulowała uszczelka pod głowicą. Gdy jest niebieski, to zapewne pierścienie olejowe nie trzymają. Jak jest normalny, to tę metodę detekcji usterki nie bierz pod uwagę.
Zerknij jeszcze na przepływomierz. A raczej rurę przebiegającą między nim a wtryskami. Jeśli jest nieszczelna, to należy ją wymienić a przynajmniej załatać dobrą, nie przepuszczającą powietrza taśmą klejącą. Jednak przy nieszczelności rury za przepływomierzem w parze zazwyczaj idzie również niestabilność wolnych obrotów (tzw. pływające obroty).

<czytaj> Spreżanie: Mazda 323 B6
<czytaj> Po ilu tyisiącach km generalka ??
<czytaj> Jakie objawy przy uszkodzeniu uszczelki pod glowica ??

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Janu » 17 maja 2005, 22:27

U mnie też syczy gdzieś u góry w okolicach przepustnicy. Ktoś stwierdził, że mam nieszczelny zawór podciśnieniowy jednokierunkowy na przewodach. Jak dotąd go nie wymieniłem, bo nie mam zamiennika, minus – na benzynie przygasa na jałowym, na gazie nie. Jak znajdziesz "dziurkę" daj znać.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 14:13
Posty: 53
Skąd: Tczew
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Waluś » 17 maja 2005, 22:30

U mnie też syczy, szczególnie powyżej 3 tys obrotów, ale tak ma być hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nightcomer » 18 maja 2005, 01:17

tomek napisał(a):cos syczy z silnika
jedyna metoda moim skromnym.... to słuchać do skutku, czyli do zlokalizowania tego syczenia.
a w silnikach KF trochę możliwości łapania lewego powietrza jest... np. VRIS lub rury podciśnienia przy kolektorze...
a i to nie wszystko
trzeba dobrze nadstawić ucha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Bimbak » 18 maja 2005, 21:16

hmm <jelen> na mój łeb jak powyżej pewnych obrotów słychać dziwny swist a po zdjęciu nogi z gazu na wysokich obrotach auto robi pszzzzzzzzzzzzzz to przykro mi ale to oznacza, że ktoś ci auto uturbił...
Skubany :P <glupek2>
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron