Strona 1 z 5

Aparat zapłonowy.

PostNapisane: 24 mar 2005, 20:28
przez TRIBUTE
Witam
Sprawdziłem dziś zapłon w mojej Maździ i mam malutki problemik. Podczas pracy silnika na biegu jałowym zmienia się wyprzedzenie zapołonu (skacze sobie jak mu sie podoba :D ). Podejrzewam że to wina aparatu zapłonowego, czy moglibyście mi doradzić jak go rozebrać i w czym może tkwić problem. Pierwszy raz bedę taki rozbierał i chciałbym wiedzieć wcześniej z czego się składa. Czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z tym poradził? <glupek2>

Pozdrawiam

EDIT:

Dzisiaj sprawdziłem aparat zapłonowy w moim Xedosku. Nie zanałem jego budowy i niestety nie znalałem powodu zmiany zapłonu. Przy okazji obczysciłem wsystko co sie dało :] Może ktoś wie co jeszcze może być tego przyczyną. Czytałem kiedyś coś na ten temat ale nie mogę teraz tego odnaleźć. Może ktoś z was mi pomoże albo przynajmniej coś podpowie. A może to czujnik stukowy, ktoś pisał o sprężynach na końcach wałków rozrządu.

Mam SGI . Czy niekontrolowana zmiana kąta zapłonu może powodować nieprawidłową pracę silnika (opóxniona reakcja na dodanie gazu)?
Potrzebuję pomocy mechanika – najlepiej z forum :D

[Usunięte]

PostNapisane: 25 mar 2005, 01:25
przez TRIBUTE
PostTen post został usunięty przez AmRoZ 7 mar 2011, 20:08.

[Usunięte]

PostNapisane: 26 mar 2005, 15:39
przez TRIBUTE
PostTen post został usunięty przez AmRoZ 7 mar 2011, 20:08.

PostNapisane: 27 mar 2005, 21:08
przez Bogdan
A jaką metodą sprawdzałeś ustawienia zapłonu i jakie były "skoki" w stosunku do parametrów wzorcowych ??

PostNapisane: 27 mar 2005, 21:43
przez TRIBUTE
Sprawdzałem lampą strobo a zapłon w Xedosie powinien mieć 10, u mnie skacze w granicach od około 7 do 11 ale zwykle opóźnia a wydaje mi się że powineń przyspieszać. Na paliwie tego nie odczuwam ale gdy założylem SGI mam problemy z przyśpieszeniem poniżej 4000 rpm. Gdy bardzo powoli dodaje gazu to jest OK ale gdy raptownie dodam reaguje z opóźnieniem kilku sekund.

Jak u ciebie jest z zapłonem, czy kiedyś sprawdzałeś swój? Gdzieś wyczytałem że na wałkach rozrządu znajdują sie jakieś sprężyny, czy moga miec na to wpływ? Spróbuje przeprowadzić samodiagnostyke auta, może mi się uda ;)

PostNapisane: 27 mar 2005, 22:42
przez Bogdan
TRIBUTE Nie ma to jak konkretna konsultacjia na gg
TRIBUTE napisał(a):Gdzieś wyczytałem że na wałkach rozrządu znajdują sie jakieś sprężyny, czy moga miec na to wpływ? Spróbuje przeprowadzić samodiagnostyke auta, może mi się uda ;)

ale z tym to przesadziłeś jak spreżynki na wałkach rozrządu ???? jeżeli już to w aparacie zakłonowym regulator odśrodkowy hahaha

PostNapisane: 27 mar 2005, 22:48
przez TRIBUTE
Bogdan napisał(a):jeżeli już to w aparacie zakłonowym regulator odśrodkowy


Rozbierałeś już aparat zapłonowy? Bo ja tam nie widziałem żadnego regulatora odsrodkowego takiego jak w moim poprzednim samochodzie. <glupek2>

PostNapisane: 27 mar 2005, 22:53
przez Bogdan
TRIBUTE Ten przykład nie tyczył sie xedosa tylko ogulnie nie ma czegos takiego jak "spreżynki " na wałkach rozrządu natomiast w niektórych modelach zdaża sie że w aparacie zapłonowym jest tak zwany regulator odśrodkowy i podciśnieniowy!!

PostNapisane: 27 mar 2005, 23:00
przez TRIBUTE
Jaksa napisał(a):Pewnie spręzyny na wałkach rozrzadu.....jakie macie przebiegi? Te spręzynki wymienia się co 100 tyś tylko chyba nikt o tym nie wie ( po za paroma serwisami hihi ) Zapytajcie Krasnala wymienialiśmy 2 tygodnie temu


Jaksa napisał(a):Koszt materiałów:
1. Sprężyna wałka 57 zł ( są 2 szt ) oryginał


Jednak chyba jest coś takiego :P

PostNapisane: 27 mar 2005, 23:03
przez Bogdan
Jaką pełnią funkcjie i gdzie można je zlokalizować na wałkach ?? <wow>

Edit:

TRIBUTE o tym mówisz ?? http://limba2.fm.interia.pl/xx.gif luknij na foto ?? :]

[Usunięte]

PostNapisane: 27 mar 2005, 23:11
przez Bogdan
PostTen post został usunięty przez AmRoZ 7 mar 2011, 20:09.

PostNapisane: 28 mar 2005, 08:41
przez TRIBUTE
Bogdan ja niewiem czy to akurat to,coś jest powodem zmiany rozrządu .
Nieznam jeszcze dobrze silnika,myślę że na forum ktoś będzie wiedział co jest powodem . Mam problem na lpg SGI . :(

PostNapisane: 28 mar 2005, 09:11
przez Bogdan
Bo jeżeli chodzi o tamten element to dokładna nazwa brzmi w tłumaczenie dosłownym "Spreżynowy Mechanizm Nacierania" sam nie jestem pewien ale wydaje mi sie że element tej jest po to by koła zembate wałkówe w jakiś sposób ze sobą jeszcze lepiej zsychronizować albo uszczelnić zmiering jeżli chodzi oczywiście o "Fviction Gear Spring" natomiast ten twój gaz ... :D ;) Sprawdzi sobiie na pocztatek podstawowe żeczy typu świece , przewody wysokiego napiecia, szukaj przyczynie przyczyni po stronie instalacji gazowej !!!! Wiesz na odległoś można sobie domniemywać :D :D

PostNapisane: 28 mar 2005, 09:23
przez TRIBUTE
Zgoda staram się pokoleji sprawdzić wszystko ,ale nie spotkałem się jeszcze żeby ustawiony zapłon na biegu jałowym się zmienial.
To po co byłoby ustawianie, może Mazdy tak mają <jelen>

PostNapisane: 28 mar 2005, 11:18
przez Bogdan
Punkt zapłonu jest stały !!!! na biegu jaołowym!! Zmiana punktu zapłonu "przysipieszenie zapłonu" dobiera "ECU" zależnie od aktułalnych parametrów pracy silnika !!! Zresztą tak naprawde aby wpełni zdiagnozować ustawienie zapłonu należy stosować pomiary w zakresie wolnych średnich i wysokich obrotów i porównać z nastawami przewidzianymi przez Producenta. Samo "bujanie" punktu zapłonu na wolnych obrotach a tym bardziej na gazie "SGI" nie koniecznie jest usterką samego aparatu zapłonowego ale chyba o tym wiesz !!!!

PostNapisane: 30 mar 2005, 14:11
przez TRIBUTE
Żadne bujanie na gazie sprawdzałem na benzynie i dalej niewiem co może być tego powodem.
Pewnie Mazdy tak mają, może ktoś inny będzie wiedział :P

PostNapisane: 30 mar 2005, 22:31
przez TRIBUTE
To może ktoś wie czy zaplon ma prawo się zmieniać na wolnych obrotach.

Edit:

Mam pytanie związane ze sprawdzaniem zapłonu.
Czy samo sprawdzenie zapłonu lampą stroboskopową powinno być przeprowadzone w stanie serwisowym.

[Usunięte]

PostNapisane: 8 kwi 2005, 14:44
przez TRIBUTE
PostTen post został usunięty przez AmRoZ 7 mar 2011, 20:10.

Re: Aparat zapłonowy

PostNapisane: 7 mar 2011, 16:45
przez juhas231
witam , chcialem sie dowiedziec czy sie czysci aparat zaplonowy w xedosie 6 1,6 i jak to sie robi byl bym wdzieczny za jakies foto jak to w srodku wyglada i co tam czyscic ?

Re: Aparat zapłonowy

PostNapisane: 7 mar 2011, 18:19
przez Hazu
Nie da się tam nic czyścić, a pewnie chodzi ci o czujnik halla a nie aparat zapłonowy.