Aparat zapłonowy.

Postprzez lars » 15 sie 2012, 22:55

miałem te same problemy co opisujecie...i jest to zdecydowanie wina czujnika polozenia walka rozrzadu ...to co nazywacie aparatem zaplonowym to jest wlasnie ten czujnik....po zmianie kpl rozrzadu na nowy i ustawieniu tego czujnika obroty stoja na 800-900 i nie ruszą sie nawet...
sprawdzcie tez czy nie macie wycieku spod tego czujnika , tez to bywa przyczyna , nie wiem jaki ma wpływ delikatny wyciek ale ma...jest tam oring..org 16 zł.... To tyle z moich przemyśleń
P>S krecenie delikatne gora dol to tylko pomoc doraźna, wiem z doswiadczenia u siebie ze i tak sie spier..oli zaraz...Najlepiej jechac do mechaniora z prostym zadaniem ...ustaw Pan to jak trzeba i wszystko :)
Ja jeszcze wymienilem uszczelniacze na wałkach rozrzadu , są 2 koszt ok 30 zł szt , mechanik powiedzial ze tez to moze miec wpływ :| ...najwazniejsze ze obroty stoją w miejscu :D
powodzenia
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 18:07
Posty: 45 (1/1)
Skąd: olsztyn
Auto: MAZDA XEDOS 6 1.6 16V '92

Postprzez Lowiec » 16 sie 2012, 07:32

:) Wszystko się zgadza :)
Dodam od siebie, że warto mieć idealnie odpowietrzony układ chłodzenia bo to też powoduje utrudnienia w jeździe.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez cezar1993 » 2 wrz 2012, 20:49

duża racja !!!
Początkujący
 
Od: 25 lip 2012, 13:42
Posty: 14
Auto: xedos 2.0 v6 93

Postprzez antros » 3 wrz 2012, 10:42

u mnie uklad chlodzenia cycus glancus wskazowka nawet nie drgnie.
zmienilem mechanika jak koledzy polecali (znalazl sie taki co pozwolil razem z nim porobic :))
i tak:
rozrzad faktycznie byl przestawiony o jeden zabek. po ciezkich walkach udalo sie nam we trzech ustawic go poprawnie. dla pewnosci 10 razy pozniej kolem krecilismy zeby sprawdzic i teraz na 100% jest ok (sam widzialem!)
ale madzia dalej cos nie jezdzi. aparat zaplonowy ustawiony narazie na pale do wartosci mniej wiecej na srodku (ruszam nim codziennie po milimetrze narazie do dolu zeby zeby sprawdzic i potestowac przy jezdzie). kolejno: wychylenie czujnika do gory powoduje drgania budy – nie jezdzilem na takim ustawieniu, wychylanie do dolu z tego co narazie zaobserwowalem jest dla mazdy przyjemniejsze bo znikaja drgania autko chodzi plynniej. jak dojde do momentu w ktorym autko chodzi najlepiej to znowu cos napisze. ;)
a co Panowie na to zeby oddac dziada do regeneracji? widzialem gdzies na allegro ktos za 200zl zajmuje sie regeneracja tych czujnikow/aparatow. ?
doradzcie please ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 15:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Lowiec » 3 wrz 2012, 11:08

Ja tak od 20tyś zabieram się za rozkręcenie i przeczyszczenie, w sensie żeby zobaczyć jak to tam wygląda. Ale oddaj, zrób zdjęcie przed, po i daj znać.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Hazu » 3 wrz 2012, 12:10

Jak chcesz to mam używany z ego auta.
A Yakuzy nie polecam
Zresztą tamto ogłoszenie tyczy się wymiany modułu do którego części nie kosztują więcej niż 20zł.
U ciebie moduł jest zewnętrzny (też mam)
Cewki też mam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez antros » 4 wrz 2012, 10:04

Hazu napisał(a):Cewki też mam


hazu mistrzu... tak wczoraj sie wlasnie zastanawialem nad tymi cewkami... bo to w sumie jest jedyna (a raczej dwie ;)) rzecz ktorej jeszcze nie sprawdzalem a ktora dotyczy zaplonu. swojego czasu wymienilem cewki ale nie wiem czy na dobre bo nie mialem ich jak sprawdzic. i czy da sie je wogooole sprawdzic? jesli tak to jak?
zastanawiam sie tez nad czyms takim: silnik ktory wlozylem byl z mx 3 w wersji angielskiej. czy moze byc roznica w ustawieniu przewodow wysokiego napiecia w wersji eu i eng? i co by bylo gdyby kable byly zamienione? (mam je poukladane wg nr na cewkach) jak zachowywalby sie silnik jesli kable bylyby zle podpiete? przypomne ze moj problem dotyczy zlego wkrecania sie na obroty przy nacisnieciu pedalu gazu na max. auto buczy (tak jakby wlasnie bania z pradem byla) i nie zbiera sie.
i sam juz nie wiem czy nie za bardzo kabinuje ale no co... za pytania nie bija ;) (mam nadzieje :P)
pozdrawiam
antros
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 15:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Hazu » 4 wrz 2012, 12:16

Tak to może być tez wina cewek.

Ja miałem tak w 323f, tyle że tam była jedn cewka i wogóle nie dało sie jechać.

Cewki mam mogę Ci je wysłać jak wymiana pomorze to mi za nie zapłacisz jak nie to odeślesz.
Ten moduł też mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez antros » 4 wrz 2012, 14:21

a da sie jakos sprawdzic czy cewki sa sprawne?
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 15:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez sylwo » 4 wrz 2012, 16:22

Jak zakwalifikować cewkę i palce do wymiany? Jest jakiś określony czas lub przebieg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez DymeK » 4 wrz 2012, 19:38

sylwo zdjąć i oblukac czy nie wypalone jak nie to przeczyści i śmigać dalej
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez sylwo » 5 wrz 2012, 16:02

DymeK napisał(a):sylwo zdjąć i oblukac czy nie wypalone jak nie to przeczyści i śmigać dalej

No to już dawno zrobiłem <czarodziej> ale wolałem zapytać. Nierówno chodzi i czasami jakby nie zapalał jednego cylindra. Przewody i świece NGK mam nowe (4-5 miesięcy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez DymeK » 5 wrz 2012, 20:41

sprawdził bym zapłon i obroty
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez antros » 8 wrz 2012, 11:04

Hazu napisał(a):A Yakuzy nie polecam


a czemu nie polecane? pare osob na tym forum juz oddalo moduly do reg i sa zadowolone... prosze o wypowiedz

Lowiec napisał(a):Ja tak od 20tyś zabieram się za rozkręcenie i przeczyszczenie, w sensie żeby zobaczyć jak to tam wygląda. Ale oddaj, zrób zdjęcie przed, po i daj znać.


mi sie udalo... rozebralem i wyczyscilem i wiem jak w srodku wyglada... nawet podmienialem modul (plastik) na taki ze zlomu i bez wiekszej roznicy... <płacze>
zdjecia mam. moge zamiescic jesli komus pomoga ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 15:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Hazu » 8 wrz 2012, 12:50

antros napisał(a):a czemu nie polecane? pare osob na tym forum juz oddalo moduly do reg i sa zadowolone... prosze o wypowiedz


Wysłałem aparat do naprawy i okazało się że nie 200 tylko 300zł muszę zapłacić.
Ostatecznie aparat był dalej niesprawny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez antros » 9 wrz 2012, 19:49

Hazu napisał(a):Ostatecznie aparat był dalej niesprawny.


jak to sprawdziles? na sto procent pewne ze niesprawny? no bo wiesz ... ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 15:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Hazu » 9 wrz 2012, 19:59

Jak by był sprawny to bym go nie odsyłał z powrotem.

A wszystko trwało tak długo, że w między czasie założyłem bratu aparat od xedosa (komplet za 100zł)

Tyle w dobrego w tym że za odesłany aparat dostałem 200zł.

W sumie nie wyszło źle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez antros » 10 wrz 2012, 09:38

Hazu napisał(a):Jak by był sprawny to bym go nie odsyłał z powrotem.

A wszystko trwało tak długo, że w między czasie założyłem bratu aparat od xedosa (komplet za 100zł)

Tyle w dobrego w tym że za odesłany aparat dostałem 200zł.

W sumie nie wyszło źle.


czyli jesli dobrze rozumiem w czasie czekania na naprawe twojego zalozyles inny a ten co ci przyslali po naprawie odeslales i wrocili ci hajsik? ... wybacz troche nie jasno ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 15:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6