Strona 1 z 3
Mrugąjaca kontrolka oleju i akumulatora

Napisane:
3 lis 2009, 21:58
przez jackblackxxx
Witam ,jestem nowym użytkownikiem forum i posiadam Xedosa 6 o pojemności 1.6 z 1997 roku kupiony rok temu.Problem mój polega na tym,że auto jak silnik się nagrzeje tak po około 30 minutach gdy dojeżdżam do świateł lub skrzyżowania i wrzucam na luz to miga mi kontrolka oleju i nieraz kontrolka akumulatora.Ostatnio jak stałem na parkingu i czekałem na żone to migała tylko kontrolka oleju.Olej (półsyntetyk) i wszystkie płyny wymieniałem 10 miesięcy temu wraz z rozrządem i resztą.Oleju mazda prawie nie bierze(wszystko w normie),silnik pracuje równo i cicho.Jak odpalam to obroty są 1500,a póżniej powoli spadają i trzymają się na pierwszej kresce pod 1000 obr.Nieraz jeszcze jak się rozpędze,a potem dojeżdzam do skrzyżowania lub świateł potrafi zgasnąc.W czym jest problem,czy obroty spadają za nisko i ciśnienie spada(stad te migąjące kontrolki)czy może pompa oleju nawala,może czujnik oleju,nieweim za co się brać czy podłączać pod komputer czy jechać do mechanika,a może przeczyścic przepustnice.?

Napisane:
3 lis 2009, 22:10
przez Hazu
Masz lpg?
prawodopodobnie wszystkie problemy wynikają ze zle ustawionych obrotów biegu jałowego.
lub nieszczelności dolotu itp.

Napisane:
3 lis 2009, 22:15
przez jackblackxxx
lpg niemam

Napisane:
3 lis 2009, 23:18
przez wojowniczek
u mnie w gd (+ wcześniej w sunny 1.7 cd) taki efekt miał jednego winnego: alternator...

Napisane:
3 lis 2009, 23:32
przez jackblackxxx
Dlaczego myślisz,że to alternator?

Napisane:
4 lis 2009, 09:19
przez MazDarek
jackblackxxx, proszę o poprawienie tematu na zgodny z regulaminem pisania na forum –>
Regulamin . Czas na poprawę – 24H. Jeśli tego nie zrobisz, temat zostanie przeniesiony do kosza.
jackblackxxx napisał(a):Dlaczego myslisz,ze to alternator?
Wskazują na to migające kontrolki. Wizyta u elektryka rozwieje wątpliwości.

Napisane:
4 lis 2009, 10:54
przez wojowniczek
jackblackxxx napisał(a):Dlaczego myslisz,ze to alternator?
tak jak napisał
MazDarek: mrugające kontrolki.
wgm masz problem z nietrzymaniem stałego poziomu ładowania. spróbuj na 3 lub 4 lub 5 biegu zdjąć nogę z gazu i niech wózek się wyhamowuje silnikiem prawie aż do obrotów jak na jałowym biegu, zrzuć bieg i zatrzymaj auto – kontrolki się nie zapalą i nie mrugną.
no i możesz nocą

przy jeździe zgasić światła: u mnie w gd (a może w nissanie?) żarzyła się ciagle kontrolka ręcznego... słabo, tak słabo, że widoczne to było tylko w ciemnościach (nie w mieście) i nie jak auto było na wolnych obrotach.
jeśli po odpaleniu kontroli się zapalają: najprawdopodobniej alternator niedoładowuje. jeśli kontroli zapalają się przy zdjęciu obrotów: alternator przeładowuje.
ale: tak było u mnie (w obu przypadkach wytarły się jakieś szczotki).

Napisane:
4 lis 2009, 17:48
przez jackblackxxx
mam 5 letni akumulator Kager czy coś takiego o mocy 44ah,może to jest przyczyną?

Napisane:
4 lis 2009, 18:00
przez wojowniczek
raczej nie, ale nie wiem...
elektryk za frii sprawdzi jakie masz ładowanie


Napisane:
4 lis 2009, 20:01
przez jackblackxxx
a co powiecie na to że to wina panewek?

Napisane:
4 lis 2009, 20:04
przez PLaster
jackblackxxx napisał(a):a co powiecie na to że to wina panewek?


Napisane:
4 lis 2009, 20:09
przez jackblackxxx
kurde już zgupilem niewiem co mam robić,niewiem czy kupic nowy akumulator(nawet niewiem ile ah)obecnie mam 44 ah i ma juz 5 lat,tesciu mówi ,żeluzy na panewkach moga być

Napisane:
5 lis 2009, 00:01
przez DROPKICK
jackblackxxx napisał(a):niewiem czy kupic nowy akumulator
Najpierw sprawdź sobie ładowanie, a wymianą aku na nowy nie zawracaj sobie na razie głowy.
Możesz mieć wytarty pasek od alternatora, miałem tak w 323F, nic pasek nie piszczy, a się ślizgał, nie było ładowania w niektórych momentach i świeciła kontrolka, a przy zatrzymywaniu auta na światłach to gasło wtedy.
Tylko że to co napisałem to kontrolka oleju nic do tego nie ma, ale z tą kontrolką może być oddzielny problem, ale zacznij od sprawdzenia paska, bo sam będziesz w stanie to zrobić, jak masz miernik to również sam zobaczysz sobie ładowanie. Jak pasek będzie OK to pozostaje:
wojowniczek napisał(a):taki efekt miał jednego winnego: alternator...
a to sprawdzą Ci w każdym warsztacie jakie masz ładowanie.
Zacznij od tego, a jak to nic nie da to martw się wtedy dalej przyczyną i szukaniem winowajcy.

Napisane:
5 lis 2009, 07:19
przez jackblackxxx
Bylem wczoraj wieczorem u mechanika i stwierdził,że obroty są za male i trzeba troszke podkrecić,potem pojechalem do drugiego i powiedzial ze to może byc luz na panewkach,a mi sie wydaje,że obroty są dobre poniewaz obrotosciomierz wskazuje pierwszą kreske pod 1000obr.

Napisane:
5 lis 2009, 08:57
przez jjmag
a co ma luz na panewkach do kontrolki od ładowania jeżeli tylko od oleju ci się zapalała to ok ale jak od ładowania również to szukaj w elektryce a nie najgorsze obstawiasz u mnie silnik ma wylatane prawie 300 tyś a kontrolka sie zapala tylko podczas odpalania, choinka działa sie jak zaczął padać regulator napiecia

Napisane:
5 lis 2009, 19:36
przez jackblackxxx
Witam wkoncu zlokalizowalem przyczyne,tak mi się przynajmniej wydaje.Czy objawy ktore są w pierwszym poscie moga być przez to,że na weżu za filtrem powietrza ,który wchodzi do silnika (taka harmonijka)dziura na 4 palce i łapie lewe powietrze?

Napisane:
5 lis 2009, 20:09
przez MazDarek
To może tłumaczyć problemy z gaśnięciem. Doraźnie możesz załatać dziurę taśmą hydrauliczną i zobacz jak się auto będzie zachowywać. Jak znikną wszystkie problemy to ok, tylko trzeba będzie poszukać dobrej rury. A jak kontrolki dalej będą migać to jednak obstawiam problemy z alternatorem.

Napisane:
7 lis 2009, 18:16
przez jackblackxxx
Witam ponownie,bylem dzisiaj w Wroclawiu i jezdzilem po miescie okolo 3 godzin,po zaklejeniu weza gumowego(filter powietrza-silnik)tasmą izolacyjną migala delikatnie tylko kontolka oleju,ale tylko podczas stania na swiatlach lub postoju na luzie,zauwazylem, że wskazówka obrtomierza jest delikatnie pod pierwsza kreską pod 1000obr.Jakie powinny bys obroty prawidlowe?Gdy kontrolka oleju delikatnie mruga,a daje minimalnie gazu to przestaje,moze powiecie jak podkrecic obroty.Myslalem,ze to wina tego peknietego weża spróbuje czyms innym zaklejic weza.
jakie są oznaki zepsutego czujnika oleju?

Napisane:
9 lis 2009, 21:06
przez jackblackxxx
Witam pytanie jak wyzyj w temacie.I drugie pytanie to czy jak mam za male obroty biegu jalowego to moze mrugac kontrolka oleju,czy oleju i akumulatora?Ostatnio znalazlem pekniety przewód od filtra powietrzai myslalem,ze to moze byc przyczyna,ale dalej jak silnik sie nagrzeje to jak stoje na swiatlach lub na parkingu to delikatnie mruga kontrolka oleju.Jak wyregulowac te obroty,czy dam sam rade?Prosze o jakies linki do ustawiania obrotów.

Napisane:
9 lis 2009, 22:55
przez Hazu
a jakie masz teraz obroty na biegu jałowym?
Powinieneś mieć coś ok 750obr/min
jeżeli obroty faktycznie są zbyt niskie to może mrugać kontrolka od smarowania i ładowania.
wyregulowac możesz śruba na przepustnicy przy włączonym trybie diagnostycznym (zworka w puszce
diagnostic)