Strona 1 z 1

Wymiana rozrządu.

PostNapisane: 9 maja 2007, 20:38
przez maxneim76
Kupilem xedosa 6 1.6 sprowadzonego z Belgi przebieg 170 tys.km.Nie mam pojecia czy wymieniany byl rozrzad,czy jest jakis sposob aby to sprawdzic bez rozbierania.Silnik pracuje cicho, wydaje mi sie ze jest OK.

PostNapisane: 9 maja 2007, 20:44
przez XsiX
Jeśli nie jesteś pewien i nie masz wiarygodnego źródła infomacji
że był wymianiany to dla świętego spokoju wymień sobie cały komplet.

Pamiętaj że wydatki niestety nie kończą się na samym zakupie auta :P
na początek warto wymienić: rozrząd, płyny, filtry, olej
reszta w miarę potrzeb: świece, przewody, hamulce itp.

PostNapisane: 9 maja 2007, 21:10
przez Redoo
XsiX dobra rada ;) bez rozbierania raczej sie nie da!wez pod uwage ze rozrzad steruje całym silnikiem mozesz rozebrac i sprawdzic w jakim stanie jest pasek napinacz ale jak juz bedziesz miał rozebrane to lepiej zrobic i po sprawie.
XsiX napisał(a):płyny, filtry, olej
reszta w miarę potrzeb: świece, przewody, hamulce itp.

to tez dla swietego spokoju ;)

PostNapisane: 9 maja 2007, 21:40
przez maxneim76
Tak myslalem ze bez wymiany sie nieobejdzie :]

PostNapisane: 9 maja 2007, 21:41
przez Redoo
maxneim76 nie no obejdzie sie ale jakie beda skutki :|

PostNapisane: 9 maja 2007, 21:44
przez XsiX
maxneim76 napisał(a):Tak myslalem ze bez wymiany sie nieobejdzie

ciesz się że masz B6 (1.6) a nie KF (2.0 V6)
w przypadku rozrzadu przy tym drugim silniku zapłakał byś jak bóbr <diabełek>

PostNapisane: 10 maja 2007, 21:15
przez Redoo
XsiX napisał(a):ciesz się że masz B6 (1.6) a nie KF (2.0 V6)

hahaha hahaha

PostNapisane: 11 maja 2007, 21:21
przez Menestys
XsiX napisał(a):ciesz się że masz B6 (1.6) a nie KF (2.0 V6)
w przypadku rozrzadu przy tym drugim silniku zapłakał byś jak bóbr


Eh, nie było tak źle z wymianą w KF, fakt że było to 4 lata temu.
Przyłączam się do pozostałych wypowiedzi, bezwzględnie dla spokoju ducha i oszczędności w przyszłości trzeba wymienić rozrząd od razu. Ja to zrobiłem zaraz po zakupie auta, 190 tys.km. Pozdrawiam i życzę wiele radości z jazdy!

PostNapisane: 11 maja 2007, 21:53
przez XsiX
Eh, nie było tak źle z wymianą w KF, fakt że było to 4 lata temu.

menes wymieniałem rozrząd w listopadzie w KF
a w marcu u brata w B6
uwierz mi że różnica w grubości portfela „po zabiegu” jest baaardzo widoczna <diabełek>

PostNapisane: 12 maja 2007, 14:15
przez BartekB
XsiX napisał(a):
Eh, nie było tak źle z wymianą w KF, fakt że było to 4 lata temu.

menes wymieniałem rozrząd w listopadzie w KF
a w marcu u brata w B6
uwierz mi że różnica w grubości portfela „po zabiegu” jest baaardzo widoczna <diabełek>


różnica w samych częściach to <800zł

a tak na marginasie – czy silnik w xedos 6 1.6 (B6) jest kolizyjny??? tzn. co się dzieje gdy pasek rozrządu zerwie się – zawory spotkają się z tłokami czy idą do góry a silnik gaśnie???

PostNapisane: 12 maja 2007, 18:02
przez Woyt4s
BartekB napisał(a):a tak na marginasie – czy silnik w xedos 6 1.6 (B6) jest kolizyjny? tzn. co się dzieje gdy pasek rozrządu zerwie się – zawory spotkają się z tłokami czy idą do góry a silnik gaśnie?


Właśnie dobre pytanie – jak to jest ?

PostNapisane: 12 maja 2007, 18:25
przez Redoo
Tech-Man lepiej by sie nie zrywał :D

PostNapisane: 12 maja 2007, 19:14
przez Woyt4s
heh ... i wszystko jasne. Ale to tak z ciekawości – rozrządzik wymieniony 4 tysiączki temu, więc narazie mam spokój <jupi>

PostNapisane: 12 maja 2007, 19:51
przez Redoo
ehhhhh amnie teraz czeka :)

PostNapisane: 13 maja 2007, 13:38
przez Menestys
uwierz mi że różnica w grubości portfela „po zabiegu” jest baaardzo widoczna

U mnie na szczęście mechanik z Wrocka uratował napinacz hydrauliczny i 800zł miałem w kieszeni, gdyby nie to pewno bym to odczuł mocniej. Przejechałem już ok. 40 tys. i jest ok.

PostNapisane: 13 maja 2007, 19:30
przez BartekB
ja też rozrzad wymieniłem i to niedawno, jednak zawsze istnieje możliwość ,że nawet nowy pasek może "strzelić" – pewnie, ... żeby lepiej nie – jednak chciałbym się dowiedzieć jak to jest w przypadku gdy jednak strzeli podczas jazdy
Pozdrowionka

PostNapisane: 13 maja 2007, 20:40
przez Hazu
BartekB napisał(a):jak to jest w przypadku gdy jednak strzeli podczas jazdy

wzywasz lawetę wymieniasz pasek i odjazd w najlepszym wypadku

Gorszy przykład:
zaczołeś wyprzedzać z wysokiego biegu bo wydawałoći się że spoko się wyrobisz.
A tu klijent nie daje się wyprzedzić a z przodu pojawił się samochód .
Panikujesz wbijasz np. 2 bieg z piątego, pasek ci się zrywa: mocy brak, hamować nie hamuje ... <dupa>

A tak bardziej optymistycznie może ci rozwalić obudowę rozrządu.
Silnik ogólnie powinien przeżyć.

PostNapisane: 13 maja 2007, 21:45
przez Redoo
emmarek napisał(a):z przodu pojawił się samochód .

TIR :D lepiej wymienic pasek hahaha