Problem z silnikiem – klekocze jak diesel

Postprzez _Prezes_ » 9 lip 2006, 23:03

Cześć.

Zauważyłem w pewnym momencie po zatrzymaniu że silnik zaczął głośniej chodzić, w zasadzie klekotał jak jakiś diesel. Następnego dnia odpaliłem go, wydał jakiś dziwny odgłos i znów zaczął klekotać lekko. Normalnie silnik jest bajecznie cichy, wogóle go nie słychać, a teraz porażka:/ Przejechałem parę km i zatankowałem gaz, spalił jak się okazało 16 litrów na setkę w trasie:/ (instalacja I gen. – nie bijcie, nie ja zakładałem), normalnie pali 11. Zauważyłem też spadek mocy, chociaż nie tak drastyczny.
Dojechałem na miejsce, jakieś 160 km i następnego dnia odpaliłem na kilka minut, wyłączyłem i obejżałem świece. Dwie środkowe wporządku, w czterech zewnętrznych pełno oleju:/ Olej wymieniałem 2000 km temu, mobil 5W50, jeśli bierze to niezauważalne na tym dystansie ilości.

O co chodzi panowie? Tak fajnie mi się nim jeździło a tu taki syf z nienacka:/
Ostatnio edytowano 11 lip 2006, 15:01 przez _Prezes_, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 10 maja 2006, 13:55
Posty: 18
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 6

Postprzez Jaksa » 9 lip 2006, 23:11

_Prezes_ napisał(a):w czterech zewnętrznych pełno oleju
To wina uszczelek pokryw zaworowych. Myślę ze silnik potrzebuje rowniez nowych przewodów wysokiego napięcia ( olej nie ma dobrego wpływu na kable – mozesz miec przebicia )
_Prezes_ napisał(a):w zasadzie klekotał jak jakiś diesel
Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez _Prezes_ » 10 lip 2006, 00:11

Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju.

Oleju po 160 km nie ubyło nic, a nawet pokazało trochę więcej(!?).
Początkujący
 
Od: 10 maja 2006, 13:55
Posty: 18
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 6

Postprzez Grzyby » 10 lip 2006, 10:19

_Prezes_ – regulamin!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 10 lip 2006, 22:29

1. sprawdzić sondy lambda
2. odczytać błędy kompa
3. poprawić temat
4. czy jeździsz tylko na LPG czy również na PB (tryb mieszany)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez _Prezes_ » 11 lip 2006, 15:13

1. sprawdzić sondy lambda

Wymienione obie 2000 km temu.
2. odczytać błędy kompa

Tam gdzie byłem nie było takiej możliwości, ale oczywiście koniecznie trzeba to zrobić.
3. poprawić temat

Chyba już jest dobrze.
4. czy jeździsz tylko na LPG czy również na PB (tryb mieszany)?

Mam gównianą instalację, którą w najbliższym czasie przerabiam na sekwencję, jak narazie w trasie LPG na mieście PB.

Byłem jak do tej pory u dwóch gości. Jeden opowiadał jakieś niestworzone historie, o tym że silnik się już kończy i inne bzdury. Drugi, polecany przez kogoś na forum, stwierdził że ten silnik już tak ma, że klekocze troche. Zgadzam się z tym ale do tej pory było to bardzo cicho i podgłośniło się nagle, więc oczywistym się wydaje, że to jakiś element już nie dał rady, a nie że "silnik się kończy". Facet stwierdził, że z napinaczem może być nie najlepiej i pasek może stukać o obudowę, ale musi to wszystko zdjąć żeby mieć pewność. Narazie nie mogę go zostawić więc nie obejżał.

Sprawdziłem papiery i się okazało, że rozrząd był robiony 107000 km temu, najwyższy czas na wymianę chyba :/

Co do oleju w świecach, to podobno jakieś tam uszczelki i że to związku nie ma – to akurat mogę zrozumieć.

Kolejna ciekawa sprawa też dziś wyszła, zatankowałem na Jecie gaz, 130 km przejechałem a wlało mi 10 litrów (poprzednio 170 i 27 litrów weszło na petrochmii), normalnie było 11-11,5 / 100. Czy to możliwe żeby na stacji napompowali mi zbiornik na 100% ?!
Początkujący
 
Od: 10 maja 2006, 13:55
Posty: 18
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 6

Postprzez xANDy » 11 lip 2006, 16:56

_Prezes_ napisał(a):rozrząd był robiony 107000

To znaczy, że masz natychmiastową robotę...
Chyba, że np. przy wyprzedzaniu TIRa wolisz stracić nagle moc do zera...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Grzyby » 11 lip 2006, 17:21

_Prezes_ – piszą o regulaminie miałem na myśli, że na tym forum JUŻ SĄ takie tematy!
A co mówi regulamin o takim przypadku??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez XsiX » 11 lip 2006, 18:50

_Prezes_ napisał(a):Cytat:
2. odczytać błędy kompa

Tam gdzie byłem nie było takiej możliwości, ale oczywiście koniecznie trzeba to zrobić.


ta operacja jest tak prosta że może ją wykonać każdy
cała procedura była opisywana niejednokrotnie np.:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 11 lip 2006, 20:02

A ja stawiam na rozwalony hydrauliczny napinacz paska rozrzadu
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 11 lip 2006, 20:19

tomekrvf napisał(a):A ja stawiam na rozwalony hydrauliczny napinacz paska rozrzadu

A jaki to ma związek z zaolejeniem świec? Czy przestawiony rozrząd może spowodować taki efekt?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 11 lip 2006, 23:32

magicadm napisał(a):A jaki to ma związek z zaolejeniem świec?

Żaden. To już wytłumaczył Jaksa
Jaksa napisał(a):To wina uszczelek pokryw zaworowych.

Rozrząd się nie przestawia ale silnik wali właśnie jak diesel, szczególnie na zimno i tak do około 3000 rpm.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 12 lip 2006, 08:26

tomekrvf napisał(a):
magicadm napisał(a):A jaki to ma związek z zaolejeniem świec?

Żaden. To już wytłumaczył Jaksa


Czyli dwie niezalezne usterki – o to mi chodziło :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Tharr » 18 lip 2006, 21:28

Witam, aby nie zaśmiecać podepnę się pod temat. U mnie także silniczek w Xedosie (V6) lekko terkocze (słychać to tylko z zewnątrz wozu). Dodatkowo, czy normalnym jest, że po wyłączeniu rozgrzanego silnika spod maski słychać dźwięki przypominające hmm, rzucanie małych kamyczków na blachę? Szykuję się na przegląd silnika i wymianę rozrządu i chciałbym wiedzieć, czy mam dodatkowo zwrócić uwagę mechanika na powyższe "objawy". Pozdrawiam!
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Postprzez XsiX » 18 lip 2006, 21:34

Tharr napisał(a):po wyłączeniu rozgrzanego silnika spod maski słychać dźwięki przypominające hmm, rzucanie małych kamyczków na blachę

to akurat zupełnie normalny objaw :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 18 lip 2006, 23:00

Tharr napisał(a):czy mam dodatkowo zwrócić uwagę mechanika na powyższe "objawy".

Wymień sprężyny na wałkach rozrządu
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 18 lip 2006, 23:08

tomekrvf napisał(a):Wymień sprężyny na wałkach rozrządu
Tia? <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 18 lip 2006, 23:14

Jaksa napisał(a):Tia?

Tak :D Nie nabijaj się :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 19 lip 2006, 21:56

tomekrvf napisał(a):Nie nabijaj się
Tomeczku, nie nabijam się .....to prawda ze wymiana spręzyn wycisza motor.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez _Prezes_ » 26 lip 2006, 00:03

No i po wymianie rozrządu...
Przy okazji wydało się że pompa wody ledwo zipie i tez trzeba było wstawić nową :/ W dodatku płyn był całkowicie czarny, masakra.
Klekot jak się okazało wyniknął najprawdopodobniej z tego, że nowy olej wpłukał nagar z... no czegoś tam :P, nie wiem ale mechanik mi pokazał, że teraz jest mały luz na jakichś tam trybach.
Ogólnie trochę nagaru w środu było, a poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jeździ na syntetycznym mobilu. Taki też wlałem niedawno. Dziwnym jednak wydaje się fakt, że oleju jak nie ubywało tak nie ubywa, jak to wyjaśnić, skoro ten nagar został częściowo wypłukany?
Zdziwiłem się mimo wszystko, że tam w środku nie za ciekawie to wygląda, bo w końcu chodził jak żyleta... jeszcze parę tygodni temu.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2006, 13:55
Posty: 18
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6