Strona 1 z 1

Alternator od 2.0 do 1.6

PostNapisane: 21 wrz 2015, 22:01
przez baku13
Witam czy alternator od silnika 2.0 v6 będzie pasował do 1. 6 v16 ? Mam dość piszczącego paska podczas deszczu bo nawet potrafi zgubić prąd i świeci się ikona a zbliża się jesień i częściej bedzie padał deszcz więc chce wymienić cały alternator no chyba, że ktoś wie jakie koło pasowe by pasowało do alternatora bo ja nie znam kodu koła a chciałem zamówić nowy zamiennik .

Re: Alternator od 2.0 do 1.6

PostNapisane: 22 wrz 2015, 14:50
przez Piotr89
Witam kolegę.
Nie jest kolega świeżakiem tak więc informuję że alternator jest częścią osprzętu silnika i chodzi tu o silnik B6 więc tam powinien znaleźć się ten temat, a nie w dziale podwozie.
Przenoszę.

Co do problemu:
– po co wymieniać alternator, skoro kontrolka ładowania zapala się dopiero po zamoczeniu?? otóż to nie wina alternatora a zużytego paska bądź zbyt dużego luzu na pasku
– alternator od KF-a nie będzie pasował do B6- inne mocowania
– Kup pasek Bando np. u Smirnoffa w Carspeedzie wymień i będziesz miał błogą ciszę.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 20:20
przez baku13
Nowy pasek nic nie da bo wymieniłem 2 a auto mam 1 rok i oby dwa piszczały gdy deszcz padał więc jest to wina koła pasowego od alternatora . Dzięki za odp. przynajmniej wiem że nie będzie pasował .

PostNapisane: 23 wrz 2015, 12:05
przez Moriss
Miałem to samo.. Kup dobry pasek ja kupiłem Gates'a i daj dobremu mechanikowi żeby dobrze go naciągnął i będziesz miał spokój. :)

PostNapisane: 23 wrz 2015, 23:41
przez rrrobson
Temat niedawno przerabiany przeze mnie :) Pierwszy pasek na jaki zmieniłem to był Gates (potrzymał jakieś 2 miesiące). Drugi pasek Bando (wytrzymał miesiąc). Zmienione koło pasowe alternatora na inne (używane) + trzeci nowy pasek Bando = cisza :)

Powiem Ci, że ja kupiłem koło na szrocie od kia shuma/sephia (1.6 benz.), wymaga jednak ono kilku przeróbek. Otwór wewnętrzny w kole należy roztoczyć/rozwiercić z 14mm na 17mm oraz trzeba dotoczyć tulejkę dystansową, która odpowiada za odsadzenie koła od alternatora. Pozostałe wymiary są zgodne :–)

Jest też różnica w cenie. Koło pasowe od kia kupiłem za 20zł, a za używane koło od xeda krzyczą około 80zł.

Moriss napisał(a):Miałem to samo.. Kup dobry pasek ja kupiłem Gates'a i daj dobremu mechanikowi żeby dobrze go naciągnął i będziesz miał spokój. :)


Moriss pamiętaj, że jak za mocno naciągniesz pasek to szybko posypią się łożyska ;)

PostNapisane: 24 wrz 2015, 21:09
przez baku13
To jednak zostaje przy kupnie koła pasowego , ja kupiłem pasek Continetal i miesiąc miałem spokój no ale się wróciło i teraz gdy pada deszcz i jadę to piszczy albo gubi prąd i zaczyna mnie to irytować . ;P

PostNapisane: 18 paź 2015, 22:37
przez Lowiec
Może należy naciągnąć pasek ponownie? U mnie popiskiwał przy stracie silnika.

PostNapisane: 19 paź 2015, 12:53
przez DamianoV6
dokładnie ;] podciąg delikatnie i sprawdź co się będzie działo <spoko>

PostNapisane: 26 paź 2015, 22:25
przez baku13
Kupiłem drugie kolo pasowe i czeka na wymianę jak wymienię to dam znać co i jak .