Alternator od 2.0 do 1.6
Strona 1 z 1
Witam czy alternator od silnika 2.0 v6 będzie pasował do 1. 6 v16 ? Mam dość piszczącego paska podczas deszczu bo nawet potrafi zgubić prąd i świeci się ikona a zbliża się jesień i częściej bedzie padał deszcz więc chce wymienić cały alternator no chyba, że ktoś wie jakie koło pasowe by pasowało do alternatora bo ja nie znam kodu koła a chciałem zamówić nowy zamiennik .
- Od: 23 wrz 2014, 21:26
- Posty: 91
- Skąd: Pomorskie Nowy Dwór Gd.
- Auto: Mazda
Witam kolegę.
Nie jest kolega świeżakiem tak więc informuję że alternator jest częścią osprzętu silnika i chodzi tu o silnik B6 więc tam powinien znaleźć się ten temat, a nie w dziale podwozie.
Przenoszę.
Co do problemu:
– po co wymieniać alternator, skoro kontrolka ładowania zapala się dopiero po zamoczeniu?? otóż to nie wina alternatora a zużytego paska bądź zbyt dużego luzu na pasku
– alternator od KF-a nie będzie pasował do B6- inne mocowania
– Kup pasek Bando np. u Smirnoffa w Carspeedzie wymień i będziesz miał błogą ciszę.
Nie jest kolega świeżakiem tak więc informuję że alternator jest częścią osprzętu silnika i chodzi tu o silnik B6 więc tam powinien znaleźć się ten temat, a nie w dziale podwozie.
Przenoszę.
Co do problemu:
– po co wymieniać alternator, skoro kontrolka ładowania zapala się dopiero po zamoczeniu?? otóż to nie wina alternatora a zużytego paska bądź zbyt dużego luzu na pasku
– alternator od KF-a nie będzie pasował do B6- inne mocowania
– Kup pasek Bando np. u Smirnoffa w Carspeedzie wymień i będziesz miał błogą ciszę.
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Temat niedawno przerabiany przeze mnie Pierwszy pasek na jaki zmieniłem to był Gates (potrzymał jakieś 2 miesiące). Drugi pasek Bando (wytrzymał miesiąc). Zmienione koło pasowe alternatora na inne (używane) + trzeci nowy pasek Bando = cisza
Powiem Ci, że ja kupiłem koło na szrocie od kia shuma/sephia (1.6 benz.), wymaga jednak ono kilku przeróbek. Otwór wewnętrzny w kole należy roztoczyć/rozwiercić z 14mm na 17mm oraz trzeba dotoczyć tulejkę dystansową, która odpowiada za odsadzenie koła od alternatora. Pozostałe wymiary są zgodne :–)
Jest też różnica w cenie. Koło pasowe od kia kupiłem za 20zł, a za używane koło od xeda krzyczą około 80zł.
Moriss pamiętaj, że jak za mocno naciągniesz pasek to szybko posypią się łożyska
Powiem Ci, że ja kupiłem koło na szrocie od kia shuma/sephia (1.6 benz.), wymaga jednak ono kilku przeróbek. Otwór wewnętrzny w kole należy roztoczyć/rozwiercić z 14mm na 17mm oraz trzeba dotoczyć tulejkę dystansową, która odpowiada za odsadzenie koła od alternatora. Pozostałe wymiary są zgodne :–)
Jest też różnica w cenie. Koło pasowe od kia kupiłem za 20zł, a za używane koło od xeda krzyczą około 80zł.
Moriss napisał(a):Miałem to samo.. Kup dobry pasek ja kupiłem Gates'a i daj dobremu mechanikowi żeby dobrze go naciągnął i będziesz miał spokój.
Moriss pamiętaj, że jak za mocno naciągniesz pasek to szybko posypią się łożyska
Może należy naciągnąć pasek ponownie? U mnie popiskiwał przy stracie silnika.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6