Strona 1 z 1

Szarpanie na rozgrzanym silniku

PostNapisane: 8 maja 2015, 08:50
przez milychlopaczyna
Witam
Przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego objawu jaki jest umnie. <płacze>
Autko szarpie na rozgrzanym silniku na benzynie i na gazie (na Lpg jest to mniej odczuwalne) Szarpanie objawia sie przy wduszaniu p. gazu i opuszczaniu. Przy większym załadunku tzn jak jest 3-5 osób te szarpanie jest mniej odczuwalne , najpierw sadziłem ze to poduszki ale mechanik sprawdził ze sa ok.
Kable i świece wymienione na nowe dalej ten sam problem, Autko moje to Mazda Xed 1.6 94 ,107 km. Czy mial ktoś taki problem i go rozwiązał...

Re: Szarpanie !!!

PostNapisane: 8 maja 2015, 09:38
przez silvarus
Kurcze mam to samo <płacze> jak puszczę gaz to szarpie jak bym w coś uderzył a jechać powoli na osiedlu to już w ogóle porażka. Przewody nowe NGK 7 szt. to samo świece.
Możliwe że winna będzie kopułka? Niedawno ją rozbierałem żeby wyczyścić i palec też to pomimo nagaru na pinach to widać że te piny na kopułce już mają dość. Koszt nie mały więc chce się upewnić czy wymiana kopułki coś da???

Generalnie wiem że ten typ tak ma i xedosy szarpią ale nie bez przesady

Re: Szarpanie !!!

PostNapisane: 8 maja 2015, 22:09
przez milychlopaczyna
Hmm tez słyszałem ze xedosy szarpią .. jest jakaś możliwość sprawdzenia kopułki bo widziałem na necie koszt to w granicach 200 zł a może opłaci się zregenerować

Re: Szarpanie !!!

PostNapisane: 27 lut 2016, 12:01
przez valco
"Bardzo częstą przyczyną szarpania jest lewe, czyli niekontrolowane powietrze trafiające do komory spalania. W zależności od pojazdu sprawdzić należy elementy doprowadzające powietrze do silnika, zwłaszcza te gumowe".

"Jeżeli kable i świece są w porządku należy przyjrzeć się aparatowi zapłonowemu, a konkretniej kopułce oraz znajdującemu się wewnątrz tzw. palcowi (oczywiście w pojazdach, które są w nie wyposażone).
Sprawdź czy kopułka nie jest popękana od wewnątrz (zwłaszcza jeśli jest wyposażona w dodatkową obudowę przez co może być to niewidoczne)".

"Padnięta cewka zapłonowa spowoduje, że nie odpalimy auta z powodu braku iskry. Niemniej jednak, jeżeli na cewce występuje przebicie może okazać się, że samochód jeździ, ale silnik pracuje nierówno, gaśnie, szarpie, trudno go odpalić itp. Pierwsze co powinniśmy zrobić to przyjrzeć się dokładnie obudowie cewki. Przyczyną przebicia na cewce jest popękana obudowa".

"W wielu autach częstą przyczyną niewłaściwej pracy silnika jest uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na podstawie danych, które dostarcza, komputer wprawia silnik w odpowiedni tryb pracy. Czujnik temperatury zazwyczaj uszkadza się na dwa sposoby: albo nie działa, albo podaje niewłaściwą temperaturę. Najlepszym sposobem jego diagnozy jest przełożenie sprawnego czujnika. Najlepiej też podpiąć samochód pod komputer i porównywać.
Jeśli twój pojazd wyposażony jest w sondę lambda, poproś fachowca, aby sprawdził w jakim jest stanie. Sonda lambda odpowiedzialna jest za skład mieszanki i jeśli szwankuje objawami może być np.: dławienie się silnika, szarpanie, gaśnięcie podczas jazdy, spadek mocy itp"

Re: Szarpanie !!!

PostNapisane: 30 mar 2016, 17:32
przez milychlopaczyna
Przez to szarpanie w aucie , postanowieniem sprawdzić błędy podłączyłem diodę według instrukcji z http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=32&t=42447 ale dioda się nie pali znaczy to ze auta nie ma błędów hmm coś nie tak chyba jest , miał ktoś taki problem już?? <co?>

Re: Szarpanie !!!

PostNapisane: 16 cze 2017, 20:03
przez PiotrekLBN1
Witam, mam takie same objawy jak powyżej i zastanawiam się czy luzy na zaworach nie są za nie odpowiedzialne?