Strona 1 z 1

Jaka pompa wody do silnika B6?

PostNapisane: 22 mar 2014, 11:47
przez Moriss
Witam
Kupiłem pompę wody do swojej Mazdy Xedos 6 1.6 16v rok 1999. I nie wiem czy będzie pasować bo zauważyłem że są dwa rodzaje:

-ja kupiłem taką https://www.autoczescivaldi.pl/partscatalogue/506399-valeo-pompa-wodna-mazda-xedos-6-ca-1-6-16v-1994-06-1999-10,10-00072-00082-04065-0002-01260-0100007,0100088,0100091-506399-0021-01260-000350340-506399~2VAL.aspx

-A jest jeszcze taka : http://www.iparts.pl/czesc/pompa-wody,mazda,xedos-6-ca-od-1992-01,1-6-16v-107km,72-82-4065-100091-0-421-cmz21012.html

I teraz nie wiem jaką ja mam ponieważ obie są do tego modelu a trochę się różnią.
Jest ktoś kto rozwieje moje wątpliwości? Proszę o szybką odpowiedz. Z góry dzięki! :)

PostNapisane: 24 mar 2014, 22:03
przez Lowiec
hm...wiem, że nie szybka odpowiedz.
Do swojego kupowałem gmb i wyglądała jak ta z drugiego linku jednak 'tylny' otwór mocujący musiałem odciąć bo coś nie pasowało i chyba to była pompa do mx-3 z silnkiem b6, niby to samo a jednak są małe różnice.

PostNapisane: 26 mar 2014, 17:24
przez Moriss
W tym tygodniu będę wstawiał ją do mechanika więc się okaże jaka. Ale niby ta z pierwszego linku jest do modeli po 10/1997 roku więc się wyjaśni. W razie jak by nie pasowała to mogę ja zamienić bez problemu. Jak zamontuje to napiszę. :)

PostNapisane: 17 maja 2014, 13:32
przez Moriss
Witam.
Nie chcąc zakładać nowego tematu napiszę w tym.
Jak wyżej widać wymieniałem rozrząd i wszystko z nim związane. Wczoraj pękł mi pasek na alternatorze który tez był wymieniony nie cały 1k km temu. :( Zaświeciła się kontrolka od ładowania i temperatura skoczyła na maksa. A że do domu miałem pare kilometrów postanowiłem dojechać już. I moje pytanie jakie mogą być skutki tego przegrzania?? <płacze> Pasek od czasu do czasu zapiszczał ale a wczoraj pękł. Pasek contitecha i jego pozostałości:

http://zapodaj.net/5e0f37c6ac856.jpg.html
http://zapodaj.net/823df10517adc.jpg.html
http://zapodaj.net/8480a1224da6f.jpg.html
http://zapodaj.net/c2cc50d7eaf38.jpg.html

PostNapisane: 17 maja 2014, 13:39
przez Lowiec
Jeśli trzymales temp w bezpiecznym zakresie to możliwe że nic się nie stało, jeśli przegrzales to może być parę rzeczy do wymiany.Podobno ta przypadłość z zapieczonymi pierścieniami bierze się właśnie z przegrzania.Załóż nowy pasek, dobrze naciągnij i śmigła dalej.
Ps.
Miałem tak samo.

PostNapisane: 17 maja 2014, 13:44
przez Moriss
Temperatura w ciągu kilku sekund podskoczyła na maxa bo i pompa jest na tym pasku. W poniedziałek przyjedzie laweta i zabiorą go tam gdzie robili mi rozrząd. Bo jak nie patrzeć ich wina, za słabo naprężyli pasek i się starł. Mam nadzieje że nic się nie stało ale to się dopiero okaże.