Remont czy swap?

Postprzez szumki44 » 15 lut 2013, 00:40

Witam mam zamiar swapowac silnik 1.6 :) moc to 107 czyli 95 rok silnika a chce wsadzic starszy 94 rok 114 hp... i teraz jest pytanie . ?

Sam goly słupek chce wsadzic i czy beda jakies komplikacje ?
Jakies roznice sa na zewnatrz ?
Czy po tym swapie te cudo odpali? bez zmiany komputera ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez NieAmator » 15 lut 2013, 08:05

Dość spory wydatek ja bym wsadził komputer od tamtego silnika listwe wtryskową i kolektory chyba będzie taniej i prościej. ;) Jeśli się mylę to poprawcie mnie.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2013, 14:13
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1992r

Postprzez szumki44 » 15 lut 2013, 10:26

goly slupek moge miec za 300 pln wiadomo z rozrzadem aparatem zaplonowym i na tym koniec :)

mi chodzi o naprawe nie o moc :) tyle ze w tej cenie wtrafil sie 114hp a ja mam 107 hp ktory nadaje sie tylko na zlom :) bo rozszczelnil sie wszedzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez NieAmator » 15 lut 2013, 21:50

jeśli już zmieniać to chyba tylko na 2.0 wydatek koło 2k ale zyskujesz prawie 40 HP
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2013, 14:13
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1992r

Postprzez szumki44 » 16 lut 2013, 10:23

ja mowie o naprawie silika nie chce zadnych mocy wiekszych :) u mojej mamy w x6 poszly pierscienie i uszzczelniacze zaworowe i przy okazji uszczelka glowicy... wiec chce sam goly slupek wsadzic i tylko nie wiem czy te siliki o 2 roznych mocach roznia sie tylko sterownikiem z kompa a blok i bebechy te same
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 16 lut 2013, 22:19

Wsadzaj to 114Km i będzie dobrze. Podejdzie na osprzęcie tym co masz. To jest coś na zasadzie FP z GE 90 i 105KM.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 16 lut 2013, 23:11

kk :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Hazu » 16 lut 2013, 23:12

Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.
Jedynie głowica może się różnić zewnętrznie o ile się różni.
Na wszelki wypadek możesz sprawdzić czy kolektor dolotowy podchodzi.

Ja w takim wypadku ja Ty masz, wstawiłem silnik BP a ostatecznie KL.

Ale skoro nie jesteś skażony v-ką mazdy, to wymieniaj sam słupek B6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez szumki44 » 17 lut 2013, 12:24

po prostu to ma dzialac :) mama nie potrzebuje takiej ilosci mocy :) i ma byc jak najtaniej i jak najmniej przerobek wiec plug & play :) tu mam okazje za 300pln slupek 1.6 z 94r ten 114hp:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mlody1921 » 9 kwi 2013, 09:25

Witam czy silnik z mx-3 B6D to jest ten sam slupek co Xedos 6 ?? były w czyms jeszcze montowane takie silniki ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez art_olsztyn » 9 kwi 2013, 09:43

A w tym silniku, który się sypnął masz całą pokrywkę zaworów? :) Mi ostatnio mechanik czyścił silnik po wymianie uszczelek i gorący silnik spryskał wodą i pękła :D
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 19:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Hazu » 9 kwi 2013, 18:16

Ja mam pokrywę całą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez art_olsztyn » 10 kwi 2013, 11:05

wyślij mi na @ zdjęcia i cenę i się dogadamy ;)
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 19:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Lowiec » 18 kwi 2013, 19:33

Generalnie jest kilka wariacji tego silnika – w tym w samym xedzie dwie – B6 i B69. Według manuala do mx-3 robiłem swojego b6. Ten silnik był tez montowany w mx-5 i 323 (tej z otwieranymi światłami). Czy słupek taki sam...nie wiem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez art_olsztyn » 21 kwi 2013, 15:59

Koledzy pomóżcie – muszę podjąć decyzję co dalej robić z Xedosem.

Po kolei – xedosem przejechałem 35-40 tysięcy km. Teraz przebieg to 330. Przy 310 została wymieniona uszczelka pod głowicą na oe mazdy i praktycznie całe zawieszenie, hamulce itd. Silnik jednak pije już za dużo oleju pod 2 litry na 1k i dzisiaj przed trasą po sprawdzeniu płynu chłodniczego cały bagnet był oblepiony olejem, pod korkiem też był olej więc nie ciekawie. Nie jest to raczej uszczelka a raczej głowica...

Oprócz silnika problem to blachy i chyba czas już wymienić wszystkie tuleje z tyłu....

Jestem gotowy nawet na jakąś większą naprawę, ale wolałbym nie wkopywać się nie potrzebnie, jeżeli mam wydać 4-5 tysięcy a przejechać 20 tysięcy km....

Co radzicie – czy ładować się w generalny remont, czy szukać nowszego, takiego samego silnika, czy robić swapa czy oddać mazde na żyletki i szukać czegoś innego :)

Jeżeli znacie jakieś kwotacje takich napraw to bym był wdzięczny.

ps. wielokropki to tylko moje wkurzenie więc się nimi nie przejmujcie :)
Ostatnio edytowano 21 kwi 2013, 20:29 przez art_olsztyn, łącznie edytowano 1 raz
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 19:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez tommyb » 21 kwi 2013, 18:30

Dolewaj olej i jeździj aż się silnik rozleci -w między czasie poszukaj sobie jakiegoś silnika z anglika i przekładka jeśli będzie kaplica .Sprawa niewygląda za ciekawie ,ale u mnie podobnie :|
Ja też nie robię silnika ,tylko czekam aż się rozsypie -no a wtedy albo swap albo inna Mazda :D
Wszystko inne w między czasie jeśli trzeba jest robione .
Odnośnie ubytków oleju -uszczelka pod deklem klawiatury nie przepuszcza ? ,oring przy czujniku położenia wałka rozrządu nie przepuszcza -mi dzięki tym wymianą spadł pobór oleju o około 1,5 l/10 kkm
Silnik zalewam Valvoline Maxlife 10w40 -uważam ,że olej bardzo dobry
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 13:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez siegu » 21 kwi 2013, 19:56

art_olsztyn napisał(a):Co dalej...

Nazwanie tematu zgodnie z regulaminem.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 17:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez art_olsztyn » 21 kwi 2013, 20:31

tommyb napisał(a):Odnośnie ubytków oleju -uszczelka pod deklem klawiatury nie przepuszcza ? ,oring przy czujniku położenia wałka rozrządu nie przepuszcza -mi dzięki tym wymianą spadł pobór oleju o około 1,5 l/10 kkm


Uszczelka pod klawiaturą była wymieniona razem z uszczelką pod głowicą. Oring rzeczywiście muszę sprawdzić – gdzie dokładnie się znajduje? Chociaż i tak pewnie aż tyle oleju by nie wywalał.
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 19:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Lowiec » 22 kwi 2013, 10:47

Dołóż po stronie plusów obecnego auta zainstalowaną, dobrą i chyba poprawnie działającą instalację lpg.
Prawdopodobnie oprócz palenia oleju sporo go jeszcze wydostaje się przez uszczelnienia silnika.
Wymieniając silnik na inny musisz pamiętać, że on też po pewnym czasie może mieć identyczne objawy.
Wymieniając auto na inne – znowu nic nie wiesz, wszystko przed Tobą no i do montażu instalka za 3k.
W weekend pooglądałem kilka kompaktowych hatchbaków, wiem, że tak nie można porównywać ale jakość xeda jest zauważalna i na jego plus. Wszech ogarniający plastik słabej jakości w nowszych autach jest przerażający.
Sam stając przed podobnym dylematem przeszło 30 tyś km temu – branie oleju nie było tak bardzo upierdliwe (lałem w końcówce najtańszy szajs z oszą) co jego dymienie po postoju. Niestety sam sobie byłem winny ponieważ remont silnika zrobiłem na raty – najpierw górę potem samemu dół. Do czasu remontu wymieniłem sporo części na nowe (sprzęgło, pompa wody), oryginalne lub bardzo dobre zamienniki (zawieszenie). No i ten gaz...Jak przekalkulowałem wszystko to okazało się, że lepiej będzie wymienić pierścienie i uszczelnić silnik niż szukać innego auta i montować lpg. Koszt remontu równał się wlaniu do oleju silnika na około 100tyś km.
Jeśli stanąłbym przed tym samym wyborem teraz, to wymieniłbym silnik na KL wcześniej robiąc mu remont, zmodyfikował instalkę lpg, ale samemu, jakbym miał za to płacić mechanikowi wolałbym inne auto. Przed swapem na większy musisz pamiętać, że tam gdzie kończy się koszt eksploatacji B6 tam zaczyna się koszt KF/KL i dlatego jemu warto zrobić remont – mimo wszystko w efekcie jest to wygodne, proste i dość ekonomiczne auto. To co że b6 "nie jedzie"...do fotoradaru się rozpędzi:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez art_olsztyn » 22 kwi 2013, 11:13

Ok. Co do instalacji to aż takiej rewelacji nie ma – mam brc z mieszalnikiem (nie sekwencję) więc nie zawsze jest wesoło.

Rozumiem, że najlepszym wyjściem byłby remont tego silnika który mam – zawsze lepiej remontować to co się zna – ale – czy opłaca się naprawiać silnik z przebiegiem 300k+? Oprócz uszczelniaczy i planowania głowicy trzeba by zrobić szlif, nowe pierścienie, panewki itd czyli reasumując naprawdę generalny remont.
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 19:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6