Remont czy swap?
Witam zastanawiam sie jakie sa koszta remontu silnika a mianowicie chodzi o to ze sie rozszczelnil na wiele sposobow tj:
Uszczelka pod glowica
Uszczelniacze zaworowe
Oraz pierscienie.
Wszystkie objawy sa przez 1-3 min po odpaleniu pozniej zanikaja i autko jak nowka.
Wiele nie ubywa plynow.
Wiec jak robic remont to na calego i jakie sa przyblizone koszta ? 2000 zl ? wiecej ?
Uszczelka pod glowica
Uszczelniacze zaworowe
Oraz pierscienie.
Wszystkie objawy sa przez 1-3 min po odpaleniu pozniej zanikaja i autko jak nowka.
Wiele nie ubywa plynow.
Wiec jak robic remont to na calego i jakie sa przyblizone koszta ? 2000 zl ? wiecej ?
Skoro tak konkretnie podchodzisz do remontu to pisz do carspeed ile wyniosą części, dodaj do tego szlif głowicy i robociznę.
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4284 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
U mnie koszt z regeneracją głowicy, w której ratując się wcześniej wymieniłem uszczelniacze wyszedł koło 1,5k. Plus ewentualne koszta robocizny.
mniej więcej tak było:
Pierścienie RIK 250
Uszczelka głowicy ORG 165
Panewki korbowodowe TDC 90
uszczelka kolektora ssącego ELRING 29
uszczelka kolektora wydechowego ELRING 39
uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA 50
olej na pierwsze zalanie GM 10W40 50
płukanka 30
uszczelka kolektor – rura wydechowa – BOSAL 15
uszczelka katalizator – tłumik srodkowy – BOSAL 15
+ narzędzia ca 400
+ regeneracja głowicy 350
nie honowałem cylindrów
oczywiście przyżydziłem na robocie i zrobiłem sam robiąc jeszcze dodatkowe rzeczy jak regeneracja odbłyśników, uszczelniacz półosi...niedługo minie rok i więcej niż 20tyś km, nie dymi, to co łyka jest do przyjęcia.
mniej więcej tak było:
Pierścienie RIK 250
Uszczelka głowicy ORG 165
Panewki korbowodowe TDC 90
uszczelka kolektora ssącego ELRING 29
uszczelka kolektora wydechowego ELRING 39
uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA 50
olej na pierwsze zalanie GM 10W40 50
płukanka 30
uszczelka kolektor – rura wydechowa – BOSAL 15
uszczelka katalizator – tłumik srodkowy – BOSAL 15
+ narzędzia ca 400
+ regeneracja głowicy 350
nie honowałem cylindrów
oczywiście przyżydziłem na robocie i zrobiłem sam robiąc jeszcze dodatkowe rzeczy jak regeneracja odbłyśników, uszczelniacz półosi...niedługo minie rok i więcej niż 20tyś km, nie dymi, to co łyka jest do przyjęcia.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
mi bardziej zalezy na zrobieniu 3 rzeczy
Pierscienie
Uszczelniacze Zaworowe
Uszczelka Glowicy
Bo jak wspominalem wyzej to dymi na bialo prez 1-2 min pozniej olejem przez 4 min i jest spokoj nie wiem co bylo przyczyna uszkodzenia ale obstawiam na przegrzanie silnika ... i zastanawaim sie czy kupic czy wyremontowac Sam nie remontowalem silnikow i nie znam sie na tyle wiec robocizna bedzie droga.. Narzedzi mam sporo ale wiedzy niestety takiej brak;)
Pierscienie
Uszczelniacze Zaworowe
Uszczelka Glowicy
Bo jak wspominalem wyzej to dymi na bialo prez 1-2 min pozniej olejem przez 4 min i jest spokoj nie wiem co bylo przyczyna uszkodzenia ale obstawiam na przegrzanie silnika ... i zastanawaim sie czy kupic czy wyremontowac Sam nie remontowalem silnikow i nie znam sie na tyle wiec robocizna bedzie droga.. Narzedzi mam sporo ale wiedzy niestety takiej brak;)
Może warto by było kupić silnik od mx-3 no chyba że zamierzasz latami jeździć tym samochodem.
Mój silnik był w jeszcze gorszym stanie (głowica pęknięta)
Ja wymieniałem silnik 2 x BP później KF a na koniec KL
Jeżeli drugi ram miałbym coś kombinować w takiej sytuacji, to zamontowałbym od razu KF.
Mój silnik był w jeszcze gorszym stanie (głowica pęknięta)
Ja wymieniałem silnik 2 x BP później KF a na koniec KL
Jeżeli drugi ram miałbym coś kombinować w takiej sytuacji, to zamontowałbym od razu KF.
Przygotowywałem się do remontu z pół roku przeglądając manuala do mx3 w częśći rozbiórki silnika. Pierwszy raz miałem w ręku klucz dynamometryczny. Jak jesteś sprawny manualnie, dokładny, cieprliwy i uparty dasz radę.
Wszystkie te trzy sprawy załatwisz przy remoncie.
Gdybym nie miał gazu a miał pod ręką KL po remoncie to wsadziłbym KL i to by było chyba najlepsze rozwiązanie. Jednak remontować we własnym zakresie taniej i łatwiej B6.
Wszystkie te trzy sprawy załatwisz przy remoncie.
Gdybym nie miał gazu a miał pod ręką KL po remoncie to wsadziłbym KL i to by było chyba najlepsze rozwiązanie. Jednak remontować we własnym zakresie taniej i łatwiej B6.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
z tym uparciem i manualna sprawnoscia jest ok klucze mam dynanometryczne 3 zestawy sil czyli od 1Nm-35 55-200 i 50-350 jakos tak Tylko jest jeden znaczacy problem Nie mam gdzie tego robic ;/ wszystko robie pod blokiem pod golym niebem ;/
To odpuść, potrzebny kanał/podnośnik i spokój+czystość.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Ja mówiłem Ci od razu abyś się pozbył szrota, jest masę lepszych samochodów niż xedos 1,6.
Xedos 1,6 to totalny niewypał.
Np Rover 618 będzie o wiele lepszy od takiego xedosa 1,6 a silnik ma nie do zdarcia.
Xedos 1,6 to totalny niewypał.
Np Rover 618 będzie o wiele lepszy od takiego xedosa 1,6 a silnik ma nie do zdarcia.
Ja go dla siebie nie bralem Rodzic go wziol bo sie uparl.... teraz ja musze go robic;p w tym problem:)
Ale ok po remoncie silnik posmiga ? czy ogolnie to trupidlo ? i smiec?
Ale ok po remoncie silnik posmiga ? czy ogolnie to trupidlo ? i smiec?
Do kilku krajów sprzedawano. Na Europę poszło 34.833
XEDOS-6
2.0i V6: 25761
1.6i 16V: 9072
Z tego najwięcej 1.6 do:
Deutschland: 1.6i 16V, 4333 Einh. (21,6%) / 2.0i V6, 15724 Einh. (78,4%)
Österreich: 1.6i 16V, 1229 Einh. (41,3%) / 2.0i V6, 1747 Einh. (58,7%)
XEDOS-6
2.0i V6: 25761
1.6i 16V: 9072
Z tego najwięcej 1.6 do:
Deutschland: 1.6i 16V, 4333 Einh. (21,6%) / 2.0i V6, 15724 Einh. (78,4%)
Österreich: 1.6i 16V, 1229 Einh. (41,3%) / 2.0i V6, 1747 Einh. (58,7%)
Ja jeżdzę po remoncie od prawie roku i nie narzekam. nie jest to demon szybkości czy czegokolwiek ale rozpędza się wystarczajaco by popłacic mandaty i nałapac punktów,
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Moj na lpdzi nałapał najwięcej mandatów hahah
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
mhm to postaram sie to wyremontowac dajac komus kto ma pojecia wiecej ale to po zimie ^_^
Ale powiedz mi czy tez masz takie cos w tym 1.6 na benzynie badz gazie ze do 3000RPM jest flak a pozniej jak by Virsy Turbo sie zaloczylo haha i idzie ? Czy to to tak ma
Ale powiedz mi czy tez masz takie cos w tym 1.6 na benzynie badz gazie ze do 3000RPM jest flak a pozniej jak by Virsy Turbo sie zaloczylo haha i idzie ? Czy to to tak ma
Nie mam takiego efektu, on u mnie od 45 do 180 na 5 przyspiesza tak samo równo w całym zakresie obrotów, jeśli nie zaszarpie, na innych biegach identycznie. Nie ma efektu "turbo" albo otwarcia drugiej gardzieli gaźnika.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Ten silnik ma vics i faktycznie odczuwalny jest dodatkowy kopniak mocy, po otwarciu tych przepustnic w kolektorze.
Po 94 gdy osłabiono ten silnik, zmieniono kolektor dolotowy i możliwe że nie ma tego efektu.
dodatkowo ten starszy silnik nie miał EGR-u.
Po 94 gdy osłabiono ten silnik, zmieniono kolektor dolotowy i możliwe że nie ma tego efektu.
dodatkowo ten starszy silnik nie miał EGR-u.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6