Płukanie nagrzewnicy wentylacji wnętrza pojazdu – brak ogrzewania [B6]
1, 2
Witam
Jak zrobiło sie zimno zauważyłem że nagrzewanie wnętrza nie działa tak jak pownno, to znaczy ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero po jakichś 15 minutach od odpalenia pomimo że wzkaźnik temperatury pokazuje pełne nagrzanie juz po 10 minutach.
Poza tym przy ustawieniu najcieplejszego nawiewu powietrze jest najwyżej lekko ciepłe, a nie gorące tak jak było to kiedyś. Jak potrzymam silnik na obrotach 3-4 tyś przez kilkanaście sekund to dopiero zaczyna walić przyjemnym gorącem, oznacza to więc że układ jest gdzieś przypchany.
W zeszłym roku miałem problem z chłodnicą, temperatura silnika rosła zbyt wysoko, wyjąłem chłodnice, przepłukałem ją i okazało sie że w środku było mnóstwo szlamu, to samo w zbiorniczku wyrównawczym, przepłukałem więc cały układ chłodzenia na zimnym silniku wodą pod dużym ciśnieniem. Temperatura silnika wrócilła do normy.
No a teraz okazuje sie że nagrzewnica wnętrza też jest niedrożna, pytanie moje czy da rade ją wyjąć ją bez wyjmowania całej deski rozdzielczej? A może jest jakiś inny sposób na udrożnienie?
Pozdrawiam
Jak zrobiło sie zimno zauważyłem że nagrzewanie wnętrza nie działa tak jak pownno, to znaczy ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero po jakichś 15 minutach od odpalenia pomimo że wzkaźnik temperatury pokazuje pełne nagrzanie juz po 10 minutach.
Poza tym przy ustawieniu najcieplejszego nawiewu powietrze jest najwyżej lekko ciepłe, a nie gorące tak jak było to kiedyś. Jak potrzymam silnik na obrotach 3-4 tyś przez kilkanaście sekund to dopiero zaczyna walić przyjemnym gorącem, oznacza to więc że układ jest gdzieś przypchany.
W zeszłym roku miałem problem z chłodnicą, temperatura silnika rosła zbyt wysoko, wyjąłem chłodnice, przepłukałem ją i okazało sie że w środku było mnóstwo szlamu, to samo w zbiorniczku wyrównawczym, przepłukałem więc cały układ chłodzenia na zimnym silniku wodą pod dużym ciśnieniem. Temperatura silnika wrócilła do normy.
No a teraz okazuje sie że nagrzewnica wnętrza też jest niedrożna, pytanie moje czy da rade ją wyjąć ją bez wyjmowania całej deski rozdzielczej? A może jest jakiś inny sposób na udrożnienie?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 5 gru 2012, 22:17 przez Setritus, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Przy puszczającej wodę pompie cieczy chłodzącej miałem takie objawy chodzi mi o przeciek na zewnątrz.
Nawet bywało tak że przy cofaniu dmuchało zimne a w czasie jazdy do przodu ciepłe powietrze
Nawet bywało tak że przy cofaniu dmuchało zimne a w czasie jazdy do przodu ciepłe powietrze
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Proszę o poprawę tematu na zgodny z regulaminem tego działu no i
Hazu napisał(a):Setritus Jaki masz silnik?
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
silnik 1.6
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Aaa, to jest właśnie powód Twoich problemów.
Płukanie nic nie pomoże, a jeżeli już to na kilka dni.
Wymiana nagrzewnicy tez na sezon najwyżej wystarczy.
Poczytaj na forum w dziale 323 na ten temat.
A tak wogóle długo masz samochód nie było problemów z uszczelką pod głowica itp?
Płukanie nic nie pomoże, a jeżeli już to na kilka dni.
Wymiana nagrzewnicy tez na sezon najwyżej wystarczy.
Poczytaj na forum w dziale 323 na ten temat.
A tak wogóle długo masz samochód nie było problemów z uszczelką pod głowica itp?
Możesz wyczyścić nagrzewnicę nie wyjmując jej – odpinasz od strony silnika 2 przewody, montujesz dwa węże i płuczesz czymś skutecznym – kwas cytrynowy czy coś hehe Ale tak jak koledzy pisali – jak nie miałeś ostatnio zmienianej uszczelki pod głowicą i masz któryś kanał niedrożny to będzie syf wybijało w układ.
Pod korkiem od chłodnicy masz czysty płyn czy brązowy nalot?
Pod korkiem od chłodnicy masz czysty płyn czy brązowy nalot?
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Zapraszam na mój mini blog;)
- Od: 16 cze 2011, 20:02
- Posty: 159
- Skąd: artoszyce
- Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003
Hazu napisał(a):A tak wogóle długo masz samochód nie było problemów z uszczelką pod głowica itp?
nie nic sie nie działo
art_olsztyn napisał(a):Pod korkiem od chłodnicy masz czysty płyn czy brązowy nalot?
pod korkiem jest czysto. nie da sie nic zrobić?
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Hazu w 2-3 godziny wymiana nagrzewnicy???Kurde to przecież mistrzostwo świata
To trzeba całą konsolę ściągać przecież...
Ja tam na początek przepłukałbym cały układ, zalał odkamieniacza na noc i ponownie przepłukał na drugi dzień.Potem dobry płyn i...myślę. że efekt będzie
To trzeba całą konsolę ściągać przecież...
Ja tam na początek przepłukałbym cały układ, zalał odkamieniacza na noc i ponownie przepłukał na drugi dzień.Potem dobry płyn i...myślę. że efekt będzie
Ja bym się nie bawił w płukanie tylko wymienił nagrzewnicę, termostat na jakiś dobry z możliwie największą temp otwarcia, przepiął parownik w szereg i zalał dobry płyn chłodzący.
Potem kupił czapkę i rękawiczki – szczególnie skórzane.
To tak z paru zim doświadczenia.
Potem kupił czapkę i rękawiczki – szczególnie skórzane.
To tak z paru zim doświadczenia.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Nie, mam równolegle ale próbowałem takiej kombinacji
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
A czy lepiej było na takiej kombinacji czy gorzej bo szczerze mówiąc też kiedyś o tym myślałem
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Generalnie zawsze było słabo. Wnioskuję, że parę stopni zabiera parownik gazu. Cieplej robi się jak zrobi się parę km z prędkością 3-3,5 tyś. Normalnie jeżdżąc 2-2,5 zawsze jest chłodno.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Po zamontowaniu szeregowym parownika ani nie będzie ciepło w samochodzie, a tym bardziej nie nagrzeje się parownik.
Nagrzewnica dużo nie kosztuje poświęcić parę godzin i będzie ciepło.
Nagrzewnica dużo nie kosztuje poświęcić parę godzin i będzie ciepło.
okej, czym w takim razie różni sie parownik od nagrzewnicy?
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
w sumie jedno i drugie to to samo...wymienniki ciepła. Jeden wymienia ciepło na letni wiatr drugi na wybuchowy gaz
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Ej,a nawet nikt mu sie nie zapytał czy ma full płynu w chłodnicy
Może to jest powodem i nie musi wcale nic kupowac (może poza płynem) ani tym bardziej rozbierać ani czyścić.
Mi ostatnio słabo grzało auto i własnie sie okazało że mam mało płynu.
Oczywiście jakby co,to sprawdzaj pod korkiem przy bloku a nie na wyrównawczym.
Tak jak pisałem, ja przez 1,5 roku nie interesowałem się płynem i zaczęła słabo grzać. Teraz dolewam po każdej trasie po trochu (na raz nie jestes w stanie uzupełnić-nie wiem dlaczego) i wszystko dochodzi do normy.
Objaw miałem taki,że jak auto stało na odpalonym to bardzo słabo grzało a jak tylko ruszyłem i przejchałem kawałek to zaczynała grzać, ale tez nie było szału.
Więc zanim zaczniesz płukac/wymieniać/rozbierać/kupować to sprawdź sobie stan chłodziwa
Może to jest powodem i nie musi wcale nic kupowac (może poza płynem) ani tym bardziej rozbierać ani czyścić.
Mi ostatnio słabo grzało auto i własnie sie okazało że mam mało płynu.
Oczywiście jakby co,to sprawdzaj pod korkiem przy bloku a nie na wyrównawczym.
Tak jak pisałem, ja przez 1,5 roku nie interesowałem się płynem i zaczęła słabo grzać. Teraz dolewam po każdej trasie po trochu (na raz nie jestes w stanie uzupełnić-nie wiem dlaczego) i wszystko dochodzi do normy.
Objaw miałem taki,że jak auto stało na odpalonym to bardzo słabo grzało a jak tylko ruszyłem i przejchałem kawałek to zaczynała grzać, ale tez nie było szału.
Więc zanim zaczniesz płukac/wymieniać/rozbierać/kupować to sprawdź sobie stan chłodziwa
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6