Płukanie nagrzewnicy wentylacji wnętrza pojazdu – brak ogrzewania [B6]

Postprzez Setritus » 4 gru 2012, 23:34

Witam
Jak zrobiło sie zimno zauważyłem że nagrzewanie wnętrza nie działa tak jak pownno, to znaczy ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero po jakichś 15 minutach od odpalenia pomimo że wzkaźnik temperatury pokazuje pełne nagrzanie juz po 10 minutach.
Poza tym przy ustawieniu najcieplejszego nawiewu powietrze jest najwyżej lekko ciepłe, a nie gorące tak jak było to kiedyś. Jak potrzymam silnik na obrotach 3-4 tyś przez kilkanaście sekund to dopiero zaczyna walić przyjemnym gorącem, oznacza to więc że układ jest gdzieś przypchany.
W zeszłym roku miałem problem z chłodnicą, temperatura silnika rosła zbyt wysoko, wyjąłem chłodnice, przepłukałem ją i okazało sie że w środku było mnóstwo szlamu, to samo w zbiorniczku wyrównawczym, przepłukałem więc cały układ chłodzenia na zimnym silniku wodą pod dużym ciśnieniem. Temperatura silnika wrócilła do normy.
No a teraz okazuje sie że nagrzewnica wnętrza też jest niedrożna, pytanie moje czy da rade ją wyjąć ją bez wyjmowania całej deski rozdzielczej? A może jest jakiś inny sposób na udrożnienie?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 5 gru 2012, 22:17 przez Setritus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez sylwo » 5 gru 2012, 17:15

Przy puszczającej wodę pompie cieczy chłodzącej miałem takie objawy ;) chodzi mi o przeciek na zewnątrz.
Nawet bywało tak że przy cofaniu dmuchało zimne a w czasie jazdy do przodu ciepłe powietrze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Hazu » 5 gru 2012, 18:38

Setritus Jaki masz silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 5 gru 2012, 19:58

Proszę o poprawę tematu na zgodny z regulaminem tego działu no i
Hazu napisał(a):Setritus Jaki masz silnik?
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Setritus » 5 gru 2012, 22:17

silnik 1.6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Hazu » 5 gru 2012, 22:22

Aaa, to jest właśnie powód Twoich problemów.
Płukanie nic nie pomoże, a jeżeli już to na kilka dni.
Wymiana nagrzewnicy tez na sezon najwyżej wystarczy.
Poczytaj na forum w dziale 323 na ten temat.
A tak wogóle długo masz samochód nie było problemów z uszczelką pod głowica itp?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez art_olsztyn » 6 gru 2012, 00:11

Możesz wyczyścić nagrzewnicę nie wyjmując jej – odpinasz od strony silnika 2 przewody, montujesz dwa węże i płuczesz czymś skutecznym – kwas cytrynowy czy coś hehe :D Ale tak jak koledzy pisali – jak nie miałeś ostatnio zmienianej uszczelki pod głowicą i masz któryś kanał niedrożny to będzie syf wybijało w układ.

Pod korkiem od chłodnicy masz czysty płyn czy brązowy nalot?
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez Setritus » 7 gru 2012, 22:45

Hazu napisał(a):A tak wogóle długo masz samochód nie było problemów z uszczelką pod głowica itp?

nie nic sie nie działo
art_olsztyn napisał(a):Pod korkiem od chłodnicy masz czysty płyn czy brązowy nalot?

pod korkiem jest czysto. nie da sie nic zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Hazu » 7 gru 2012, 23:18

Lpg -masz?
Może parownik źle wpięty.
A jak wszystko wygląda Ok to wymień nagrzewnicę to tylko 2 3 g roboty a efekt gwarantowany, przynajmniej na tą zimę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sebek-71 » 7 gru 2012, 23:59

Hazu w 2-3 godziny wymiana nagrzewnicy???Kurde to przecież mistrzostwo świata :D
To trzeba całą konsolę ściągać przecież...
Ja tam na początek przepłukałbym cały układ, zalał odkamieniacza na noc i ponownie przepłukał na drugi dzień.Potem dobry płyn i...myślę. że efekt będzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Lowiec » 8 gru 2012, 17:06

Ja bym się nie bawił w płukanie tylko wymienił nagrzewnicę, termostat na jakiś dobry z możliwie największą temp otwarcia, przepiął parownik w szereg i zalał dobry płyn chłodzący.
Potem kupił czapkę i rękawiczki – szczególnie skórzane.
To tak z paru zim doświadczenia.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Hazu » 8 gru 2012, 19:46

Lowiec napisał(a):przepiął parownik w szereg

Po co ?
Ty masz tak zrobione?
i wogóle grzeje Ci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lowiec » 8 gru 2012, 20:09

Nie, mam równolegle ale próbowałem takiej kombinacji
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez LAJCIK29 » 9 gru 2012, 20:31

A czy lepiej było na takiej kombinacji czy gorzej bo szczerze mówiąc też kiedyś o tym myślałem
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Lowiec » 9 gru 2012, 20:58

Generalnie zawsze było słabo. Wnioskuję, że parę stopni zabiera parownik gazu. Cieplej robi się jak zrobi się parę km z prędkością 3-3,5 tyś. Normalnie jeżdżąc 2-2,5 zawsze jest chłodno.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Hazu » 9 gru 2012, 22:47

Po zamontowaniu szeregowym parownika ani nie będzie ciepło w samochodzie, a tym bardziej nie nagrzeje się parownik.

Nagrzewnica dużo nie kosztuje poświęcić parę godzin i będzie ciepło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Setritus » 10 gru 2012, 22:39

okej, czym w takim razie różni sie parownik od nagrzewnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Hazu » 10 gru 2012, 22:56

Setritus napisał(a):parownik

Mowa o parowniku lpg :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lowiec » 11 gru 2012, 00:41

:D w sumie jedno i drugie to to samo...wymienniki ciepła. Jeden wymienia ciepło na letni wiatr drugi na wybuchowy gaz <rotfl>
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Marcin » 11 gru 2012, 16:28

Ej,a nawet nikt mu sie nie zapytał czy ma full płynu w chłodnicy :|
Może to jest powodem i nie musi wcale nic kupowac (może poza płynem) ani tym bardziej rozbierać ani czyścić.
Mi ostatnio słabo grzało auto i własnie sie okazało że mam mało płynu.
Oczywiście jakby co,to sprawdzaj pod korkiem przy bloku a nie na wyrównawczym.
Tak jak pisałem, ja przez 1,5 roku nie interesowałem się płynem i zaczęła słabo grzać. Teraz dolewam po każdej trasie po trochu (na raz nie jestes w stanie uzupełnić-nie wiem dlaczego) i wszystko dochodzi do normy.
Objaw miałem taki,że jak auto stało na odpalonym to bardzo słabo grzało a jak tylko ruszyłem i przejchałem kawałek to zaczynała grzać, ale tez nie było szału.
Więc zanim zaczniesz płukac/wymieniać/rozbierać/kupować to sprawdź sobie stan chłodziwa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6