Strona 1 z 1
Naciągi pasków wieloklinowych.

Napisane:
24 paź 2010, 11:52
przez lukas1.11.1984
Witam.
Jak moge bez użycia zaawansowanego sprzętu naciągnąć pasek klinowy? Zacząłęm to robic ale jeszcze bardziej go poluzowałem.
Re: Naciąganie paska klinowego

Napisane:
24 paź 2010, 13:45
przez Hazu
luzujesz nakrętkę kółka napinającego i kręcisz śrubą pionową (klucz 10)
Re: Naciąganie paska klinowego

Napisane:
24 paź 2010, 14:40
przez lukas1.11.1984
nakrętka kółka napinającego to ta która jest odwrotnie wkręcana do tych dwóch pozostałych ktore trzymają alternator?
Re: Naciąganie paska klinowego

Napisane:
24 paź 2010, 15:28
przez LAJCIK29
po prostu luzujesz śrubę którą przykręcone koło napinające i wtedy wkręcasz śrubę pionową 10tkę
Re: Naciąganie paska klinowego

Napisane:
24 paź 2010, 15:32
przez lukas1.11.1984
Dzieki i pozdrawiam:)
tak włąśnie zerkałem pod maskę i nie widziałem tej pionowej sruby 10. ona jest na wierzchu czy bardziej zakamuflowana?
Kolego nie piszemy posta pod postem
AmRoZ
[Usunięte]

Napisane:
24 paź 2010, 16:13
przez lukas1.11.1984

Ten post został usunięty
przez
AmRoZ 25 paź 2010, 07:54.
Re: Naciąganie paska klinowego

Napisane:
24 paź 2010, 22:53
przez Lowiec
No właśnie....czekam na odpowiedź najlepiej ze zdjęciami i rysunkami ale do wersji 1.6.
Porównując rysunki silnika 1.6 z MX3 a tego który mam to właśnie brakuje mi elementu regulacyjnego – jedyny sposób na naciągnięcie paska alternatora to poluzowanie śruby na dole alternatora (14) na górze (chyba 12) i włożenie między alternator a silnik klucza do kół i zrobienie dźwigni....jest inny sposób?
Pozdrawiam
Sławek
Re: Naciąganie paska klinowego

Napisane:
25 paź 2010, 06:48
przez Hazu
Jeżeli chodzi o 1, 6 to tam jest trochę inaczej ale dla odmiany wszystko widać to naprawdę trudno mieć z tym problem
pasek alternatora regulujemy odchylając alternator
a pasek od wspomagania, to tak jak w przypadku v6,
luzujemy nakrętkę rolki, tylko śruba regulacyjna jest z przodu i na klucz 14 lub 12
[Xedos6 CA] Naciągi pasków wieloklinowych.

Napisane:
12 lis 2012, 01:32
przez szumki44
Witam pytanko mam takie

1 czy alternator nie ma naciagu ? bo moj byl wkrecony na szynie na stale:D
2 jak naciagnac pasek od wspomagania i klimy

bo w klasycznym 2.0 Fs to jest banalne

ad1 naciagnelem pasel poprzez łom
ad2 popatrzylem i pompa wspomagania jest jak by to powiedziec po hu.. z dostepem do naciagu

jest magiczne miejsce o ktorym nie wiem ? czy, wczesniejszy wlasciciel tak nakombinowal ze przekombinowal.

Napisane:
13 lis 2012, 20:50
przez Hazu
Tak, alternator ma archaiczny naciąg, czyli jak kołkiem naciągniesz to zakręć śrubę.
Drugi pasek reguluje się właśnie
szumki44 napisał(a):po hu..
tą regulacja pompy wspomagania.
Między innymi za to nienawidzę silników B(...)
Druga sprawa to to, że i tak piszczy czasem jeden z pasków.
Re: Naciągi pasków wieloklinowych (CA B6)

Napisane:
14 lis 2012, 13:20
przez szumki44
no tak

tylko u mnie pasek wpomagania to ma taki looz ze reka moge go sciagnac.. a patrzylem gdzie to naciagnac to wyszlo ze popzrez pompe wspomagania . W mx-6 2.0 to wszystko masz idealnie banalnie
Tutaj musialem lomem podwazyc alternator i zakrecic srobe. a do wspomagania sie dobrac to odechcialo mi sie jak zobaczylem ten dostep .... dlatego jestem ciekaw czy aby nie ma innej mozliwosci ? ale raczej nie ..

Napisane:
14 lis 2012, 16:09
przez Lowiec
Nie ma innej, pasek alternatora naciągam kluczem do kół i w "pogotowiu" mam dwie grzechotki 14 na dół i 12 na górę. Co ciekawe mx3 z takim silnikiem ma naciąg tego paska.
Ten od klimy/pompy wspomagania ma naciąg ale trzeba dwie śrubki poluzować w tym jedną przez otwór w kole pasowym i kręcić naciągiem "od przodu" silnika. Generalnie mało miejsca i niewiele widać.
Re: Naciągi pasków wieloklinowych (CA B6)

Napisane:
14 lis 2012, 18:23
przez szumki44
Lowiec niestety nie pocieszyles mnie

to rozwiazanie co mowisz to zauwazylem ale mialem cicha nadzieje ze unikne tej metody

.. To bede sie pierd.. jutro z tym eh ok dzieki za potwierdzenie info
