Naciągi pasków wieloklinowych.

Postprzez lukas1.11.1984 » 24 paź 2010, 11:52

Witam.
Jak moge bez użycia zaawansowanego sprzętu naciągnąć pasek klinowy? Zacząłęm to robic ale jeszcze bardziej go poluzowałem.
nie ma jak dobry xedos6 :)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 18:38
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda xedos6 1.6 16v 107kM 94r

Postprzez Hazu » 24 paź 2010, 13:45

luzujesz nakrętkę kółka napinającego i kręcisz śrubą pionową (klucz 10)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lukas1.11.1984 » 24 paź 2010, 14:40

nakrętka kółka napinającego to ta która jest odwrotnie wkręcana do tych dwóch pozostałych ktore trzymają alternator?
nie ma jak dobry xedos6 :)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 18:38
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda xedos6 1.6 16v 107kM 94r

Postprzez LAJCIK29 » 24 paź 2010, 15:28

po prostu luzujesz śrubę którą przykręcone koło napinające i wtedy wkręcasz śrubę pionową 10tkę
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez lukas1.11.1984 » 24 paź 2010, 15:32

Dzieki i pozdrawiam:)

tak włąśnie zerkałem pod maskę i nie widziałem tej pionowej sruby 10. ona jest na wierzchu czy bardziej zakamuflowana?

Kolego nie piszemy posta pod postem
AmRoZ
nie ma jak dobry xedos6 :)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 18:38
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda xedos6 1.6 16v 107kM 94r

PostTen post został usunięty przez AmRoZ 25 paź 2010, 07:54.

Postprzez Lowiec » 24 paź 2010, 22:53

No właśnie....czekam na odpowiedź najlepiej ze zdjęciami i rysunkami ale do wersji 1.6.
Porównując rysunki silnika 1.6 z MX3 a tego który mam to właśnie brakuje mi elementu regulacyjnego – jedyny sposób na naciągnięcie paska alternatora to poluzowanie śruby na dole alternatora (14) na górze (chyba 12) i włożenie między alternator a silnik klucza do kół i zrobienie dźwigni....jest inny sposób?

Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Hazu » 25 paź 2010, 06:48

Jeżeli chodzi o 1, 6 to tam jest trochę inaczej ale dla odmiany wszystko widać to naprawdę trudno mieć z tym problem

pasek alternatora regulujemy odchylając alternator
a pasek od wspomagania, to tak jak w przypadku v6,
luzujemy nakrętkę rolki, tylko śruba regulacyjna jest z przodu i na klucz 14 lub 12
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez szumki44 » 12 lis 2012, 01:32

Witam pytanko mam takie :)
1 czy alternator nie ma naciagu ? bo moj byl wkrecony na szynie na stale:D
2 jak naciagnac pasek od wspomagania i klimy :) bo w klasycznym 2.0 Fs to jest banalne :D

ad1 naciagnelem pasel poprzez łom :D
ad2 popatrzylem i pompa wspomagania jest jak by to powiedziec po hu.. z dostepem do naciagu :D jest magiczne miejsce o ktorym nie wiem ? czy, wczesniejszy wlasciciel tak nakombinowal ze przekombinowal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Hazu » 13 lis 2012, 20:50

Tak, alternator ma archaiczny naciąg, czyli jak kołkiem naciągniesz to zakręć śrubę.

Drugi pasek reguluje się właśnie
szumki44 napisał(a):po hu..
tą regulacja pompy wspomagania.

Między innymi za to nienawidzę silników B(...)
Druga sprawa to to, że i tak piszczy czasem jeden z pasków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez szumki44 » 14 lis 2012, 13:20

no tak :) tylko u mnie pasek wpomagania to ma taki looz ze reka moge go sciagnac.. a patrzylem gdzie to naciagnac to wyszlo ze popzrez pompe wspomagania . W mx-6 2.0 to wszystko masz idealnie banalnie :)
Tutaj musialem lomem podwazyc alternator i zakrecic srobe. a do wspomagania sie dobrac to odechcialo mi sie jak zobaczylem ten dostep .... dlatego jestem ciekaw czy aby nie ma innej mozliwosci ? ale raczej nie ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Lowiec » 14 lis 2012, 16:09

Nie ma innej, pasek alternatora naciągam kluczem do kół i w "pogotowiu" mam dwie grzechotki 14 na dół i 12 na górę. Co ciekawe mx3 z takim silnikiem ma naciąg tego paska.
Ten od klimy/pompy wspomagania ma naciąg ale trzeba dwie śrubki poluzować w tym jedną przez otwór w kole pasowym i kręcić naciągiem "od przodu" silnika. Generalnie mało miejsca i niewiele widać.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez szumki44 » 14 lis 2012, 18:23

Lowiec niestety nie pocieszyles mnie hahaha to rozwiazanie co mowisz to zauwazylem ale mialem cicha nadzieje ze unikne tej metody :( .. To bede sie pierd.. jutro z tym eh ok dzieki za potwierdzenie info :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6