Gaśnie przy rusazaniu na wolnych obrotach (CA B6)

Postprzez silvarus » 18 kwi 2012, 06:32

Witam,
Problem jak w temacie. Czytałem już forum ale odp. nie znalazłem.
Jak ruszam na wolnych obrotach poniżej 1500 rpm to silnik mi szarpie i cos stuka chyba w instalacji LPG. Jak nie wcisnę sprzęgła to zgaśnie. A jak już zacznie mulic i szarpać to muszę wcisnąć sprzęgło przy gazować i dopiero łapie. Co może być przyczyną? Poprzedni właściciel powiedział że to świece do wymiany.
Wole się zapytać na forum zanim wymienię świece a się okaże ze to nie to. A trzeba coś z tym zrobić bo przecież trzeba nieraz ruszać pomalutku i spokojnie :D

Dzisiaj mało się nie zabiłem jak ruszałem ze skrzyżowania i zaczął szarpać i mulić. Poradźcie coś bo tak nie może być <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez radar88 » 18 kwi 2012, 23:02

Proszę poprawić temat zgodny z regulaminem forum: Regulamin działów modelowych
Pomocna tabelka: FAQ (najczesciej zadawane pytania)
48/h na poprawę, brak poprawy, temat zostanie usunięty. W razie informacji, bądź pomocy proszę o napisanie prywatnej wiadomości (chmurka pod moim awatarem).

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Lowiec » 19 kwi 2012, 09:38

Mam tak samo, pomaga:
wymiana świec
wymiana kabli,
przyśpieszenie zapłonu,
delikatne używanie gazu jak jest silnik zimny a już przełączony na gaz,
ale...generalnie problem dalej istnieje. przymierzam się do zajrzenia w rozdzielacz zapłonu gdyz usterka przypomina "gubienie zapłonów"
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez silvarus » 21 kwi 2012, 23:00

Problem rozwiązany – wymiana świec wystarczyła. Teraz autko jeździ na małych obrotach tak jak powinno :–)

Nie mineło kilka dni i znowu zaczyna poszarpywac :–( Czy powodem tego może być że zalewa świece? Przy wymianie zauważyłem że zalewa pierwszą i ostatnią. Czyżby mnie czekała wymiana uszczelki pod klawiaturą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez Hazu » 29 kwi 2012, 10:34

Ten układ zapłonowy jest bardzo czuły na jakość przewodów zapłonowych.
polecam wymienić na przewody NGK od 323f BG GT (silnik 1,8 DOHC) będą trochę za długie.
albo od MX-5 1,6 /1,8 z początku lat 90-tych.

W katalogu NGK jest błąd i teoretycznie niema przewodów do xedosa 1,6 a te co występują są od BA Z5 i mają za krótkie fajki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tommyb » 30 kwi 2012, 18:17

Z przewodów NGK -pasuje na 100 % model Rc-Ze36 ,Sentech -8244 .Poprzednio miałem Sentechy i spisywały się nawet nieźle tylko sa trochę przydługawe .Teraz mam NGK i naraz 2 tysie stuknęły -jest Ok :D.Płyn w chłodnicy jest do pełna ?
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez silvarus » 30 kwi 2012, 22:10

Czyli nie ma co tylko brac ngk i sie nie patrzeć na katalog tylko jak kolega wyżej napisał :–)
Możesz podać ile dałeś za te przewody?

Zadam jeszcze jedno być może głupie pytanie. Czy wymiana przewodów rozwiąże problem zalanych świec?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez tommyb » 1 maja 2012, 13:58

Za NGk w marcu tego roku zaplacilem niecałe 230 Zł ,Sentrchy kosztowały mnie jak dobrze pamiętam 110 zł.
Co do zalewania świec -zalewa ci je od góry czy na elektrodzie bo niesprecyzowałeś .
Jeśli od góry to proponuje wymianę uszczelki dekla klawiatury -tez wymieniałem osobiście i za orginał dałem 60 zł -na spokojnie 2 browarki :),2 h wolnego czasu .
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez silvarus » 1 maja 2012, 22:49

Świece są zalane od dołu i to tylko pierwsza i ostatnia. Środkowe są w miarę. Z tego co piszesz domyślam się że wymiana uszczelki pod klawiaturą na wiele się nie zda. Co jeszcze może być przyczyną?
Czyżby pierścienie :–(

Zauważyłem że jak dodaję delikatnie gazu na wcisniętym sprzęgle to też silnik szarpie w przedziale 1500-1700 rpm. Nie zawsze ale czasami jest to wyraźnie odczuwalne i jak bym w tym momencie puścił sprzęgło o auto by zaczęło szarpac i pewnie by zgasł :–(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez LAJCIK29 » 10 maja 2012, 05:16

Ja osobiście mam mieszane uczucia co do NGK. Kupiłem w zeszłym roku zapłaciłem 370zł, na początku było git a później zaczęło poszarpywać i pewnego deszczowego wieczoru zajrzałem pod machę i okazało się ,że mam przebicia na przewodach. Mało tego NGK daje 2 lata gwar. a sklep w którym kupiłem tylko rok i <dupa> . Teraz muszę kupić nowe przewody bo reklamacji nie przyjęli. Szczerze mówiąc to miałem nadzieję ,że na przewodach za taką kasę dłużej pojeżdżę. Tak więc warto się zastanowić nad innymi przewodami ,dobre sentechy nie są złe
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez silvarus » 10 maja 2012, 06:22

Możecie mi podać nr katalogowy tych kabli sentecha? Bardzo bym prosił :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez Lowiec » 10 maja 2012, 09:11

Po doświadczeniach w poprzednim aucie po kupnie xeda kupiłem kabelki ngk, no i muszę przyznać, że dość szybko je wymieniłem na sentechy i smigam na nich pewnie już ponad 50tyś. Nie podam numeru bo mam w domu:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez tommyb » 10 maja 2012, 09:44

silvarus napisał(a):Możecie mi podać nr katalogowy tych kabli sentecha? Bardzo bym prosił :–)



Masz napisane wyzej <czytaj> masz podany model Ngk i Sentecha
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez radar88 » 10 maja 2012, 13:02

Panowie, jeżeli sklep nie daje wam gwarancji takiej jak producent to zgłaszacie się do producenta, oni muszą wam przyjąć reklamacje i zapewne wymienią na nowe.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez silvarus » 11 maja 2012, 09:34

Dzisiaj się wkurzyłem bo zaczyna coraz mocniej szarpać autem na wolnych obrotach. Postanowiłem się przejechać na benzynie i tego szarpania nie zaobserwowałem. Co to może być? Może coś trzeba wyregulować w instalacji gazowej czy przewody WN inaczej pracują na gazie a inaczej na benzynie.
Poradźcie coś bo już nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez Lowiec » 11 maja 2012, 16:46

Przyśpiesz zapłon będzie szarpał mniej, myślę że jeszcze może mieć związek bo brud w aparacie zapłonowym, samym rozdzielaczu.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez silvarus » 11 maja 2012, 20:49

Rozmawiałem dzisiaj z elektromechanikiem nt zalanych świec pierwszej i ostaniej. Myślałem że czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, a on całkiem sensownie mi wytłumaczył że jest to efekt starych kabli i dlatego je zalewa.
Tak jak myślałem mieliście rację :–)

Postaram się kupić kable sentecha w poniedziałek to będzie już coś wiadomo.
Dziękuję Wam za sugestie :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6