Strona 1 z 2

Xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie.

PostNapisane: 6 lip 2010, 02:40
przez bionda8
proszę o pomoc i Wasze opinie, jako znawców Xedosów:), co może być przyczyną tego, iż:
-jeden cylinder nie do końca przepala, słychać co chwile wybuchy szczególnie jak jest nierozgrzany silnik, ale czasem na rozgrzanym też się tak dzieje przy dodawaniu gazu
-silnik od czasu do czasu wchodzi w dziwne drgania, trzęsie się czasem przy dodawaniu gazu, czasem na jałowym biegu
-najczęściej przy zmianie biegów na 2, 3 ale też 4, szarpie samochodem- zazwyczaj jak jest nierozgrzany
-brak mocy na niskich obrotach, dopiero od 3-4 tysięcy naprawdę przyspiesza
-wysokie spalanie (po wymianie sondy zszedł z 18l na 15l gazu ale to i tak za dużo jak na silnik 1.6...)

byłam już u paru mechaników, jeden stwierdził że to na pewno świece ale to mało prawdopodobne bo wymieniałam je wraz z przewodami 2 miesiace temu, dzisiaj mi powiedzieli w warsztacie że to przepływomierz na bank, inni że to cewka. dodam, że wymieniłam 3 dni temu sonde lambde więc to nie jest na pewno jej wina:)
spędziłam już parę godzin na przeszukiwaniu forum, ale nikt nie miał dokładnie takiego samego przypadku dlatego założyłam nowy wątek. a nie chcę ładować w razie czego pieniędzy w przepływomierz, który i tak podobno na gazie się czesto psuje.

z góry dziękuję ślicznie za pomoc :]

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 6 lip 2010, 18:58
przez Hazu
na gazie są wybuchy ?

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 6 lip 2010, 19:57
przez KacY
Jakim wehikułem przemieszczałeś się wcześniej??

bionda8 napisał(a):-brak mocy na niskich obrotach, dopiero od 3-4 tysięcy naprawdę przyspiesza

to tak po japońsku ...nic nowego.

bionda8 napisał(a):-najczęściej przy zmianie biegów na 2, 3 ale też 4, szarpie samochodem- zazwyczaj jak jest nierozgrzany

u mnie np: świece stare, zjeżdżone, po wymianie bajka(323 Ba), ogólnie ten silnik sam się broni przed pydzeniem na zimno.

bionda8 napisał(a):-wysokie spalanie (po wymianie sondy zszedł z 18l na 15l gazu ale to i tak za dużo jak na silnik 1.6...)

jak nam opowiesz jak szybko jeżdzisz, kiedy zmieniasz biegi, itp. to moooooże Ci pomożemy... 18/15l gazu przy DOBREJ jeździe to wcale nie tak dużo, jeśli odp. na pyt 1.

ps. dopiero dotarło do mnie, że to Ty ...znaczy Ona.

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 6 lip 2010, 22:07
przez Fedu
Sprawdź czy nie bierze ci lewego powietrza tz. gumowe kolanko łączące przepustnice z przepływomierzem i mnie było prawie to samo. a brak mocy przy niskich obotach to tak jak powiedział KacY to po prostu japończyk...spalenie no fakt jest duże...ja co prawda nie miałem gazu w 1.6 xed ale benzynki na mieście palił mi 10l na TRASIE 6-7L.

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 6 lip 2010, 22:16
przez Hazu
Tak objawy ewidentnie wskazuja na lewe powietrze, tym bardziej na gazie II będzie strzelał.
A spalanie niewyobrażalnie wysokie.
Z drugiej strony jednak jeżeli długo chodził na gazie II Gen to zawory moa być nieźle wypalone wiec ani mocy nie będzie miał a palił będzie jak smok.

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 7 lip 2010, 19:02
przez bionda8
dzięki za odpowiedzi :]

Fedu napisał(a):Sprawdź czy nie bierze ci lewego powietrza tz. gumowe kolanko łączące przepustnice z przepływomierzem i mnie było prawie to samo. .



tzn, że to gumowe kolanko jest do wymiany czy da się je jakoś naprawić? jeśli kupowałeś nowe lub używane to gdzie i za ile mniej więcej? no i jak je mogę SAMA sprawdzić?

co do dużego spalania- ok, przy tak małej pojemności trudno powiedzieć, że jeżdżę dynamicznie i szybko ale staram się jak mogę wydusić z niej trochę, raczej szybciej niż wolniej :D chyba wymieniona sonda zaczęła działać bo przy pełnym baku (30l) przejechałam 240 km a jeszcze troszkę gazu jest więc to już dla mnie sukces :]

strzela i na gazie i na benzynie, najczęściej własnie przy zmianie biegów i raczej małych prędkościach

nie są to swiece- sprawdzał je mechanik, zresztą są prawie nowe.

nie myślicie, że to jednak ten przepływomierz?

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 7 lip 2010, 19:07
przez bionda8
Hazu napisał(a):Tak objawy ewidentnie wskazuja na lewe powietrze, tym bardziej na gazie II będzie strzelał.
A spalanie niewyobrażalnie wysokie.
Z drugiej strony jednak jeżeli długo chodził na gazie II Gen to zawory moa być nieźle wypalone wiec ani mocy nie będzie miał a palił będzie jak smok.


nie wiem której gen to gaz ale raczej nowszej generacji i podobno z tych lepszych- ma niedużo ponad rok, więc nie jest jakiś zajeżdżony

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 7 lip 2010, 19:30
przez Hazu
Mam kolanko dolotowe do 1,6 w idealnym niemal stanie.
za 95 zł sprzedam.

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 7 lip 2010, 20:21
przez bionda8
chętnie kupię jeśli to rzeczywiście w tym tkwi problem. tylko powiedzcie mi jak to mam sprawdzić?
a nie masz może przepływomierza w idealnym stanie z xedosa 1.6 nie jeżdzącego na gazie? :D

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 7 lip 2010, 20:34
przez Hazu
Mam ale od xedosa z 93 r (JE 50) więc do 98r, nie podejdzie właśnie się zastanawiam czy ta gumowa rura będzie pasować trzeba by było te gdzieś w katalogu sprawdzić.
albo porównać.

Ale TY nie wiesz właśćiwie co jest problemem więc szkoda w ciemno cokolwiek kupować.
Polecam sprawdzić błędy może coś sie rozjaśni.

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 8 lip 2010, 09:18
przez KacY
bionda8 napisz w waszym warszawskim wątku czy może z łaski swojej jakiś dżentelmen podjedzie i kuknie pod maskę,jest tam was sporo....

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 8 lip 2010, 21:50
przez bionda8
byłam u znajomego mechanika i on jest pewny, że to przepływomierz. chciałam się Was poradzić, czy może mieliście podobny problem. no nic, na razie mam nadzieję, że dojade do wrocławia na zlot, potem i tak wyjeżdżam na prawie 2 miesiące, więc zajmę się tym porządnie po powrocie. dzięki za pomoc i dobre chęci :]

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 8 lip 2010, 22:02
przez Fedu
Bionda8 podjedź do mechanika, niech ci wykręci to gumowe kolanko i sprawdzi czy nie jest w którymś miejscu pęknięte..na pierwszy rzut oka tego pęknięcia nie widać. Jak pęknięte to niech sklej taśmą izolacyjną i sprawdza czy jest poprawa. Jak kolanko jest całe to wtedy kombinuj z przepływomierzem.

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 9 lip 2010, 12:44
przez sq2jul
moze zamiast domyslac sie, kombinowac i czarowac, po prostu wziasc w garasc tester diodowy i sprawdzic bledy? Bo tak to szczerze mowiac caly temat jest o d***e maryni. blonda8 nikt Ci na forum nie wywrozy co to moze byc. Moga pasc jedynie sugestie – bez dalszej inwestygacji problemu sie nie rozwiaze. W kazdym razie polecam – tester diodowy i powinno byc wiadomo przynajmniej wokol czego sie krecic.

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 26 cze 2011, 14:36
przez art_olsztyn
Witam – podłączę się do tematu

U mnie jest trochę podobnie i nie wiem co może być przyczyną.

Xedos 6 1.6 1994 rok na LPG BRC (ale na gazie zrobione może z 30 tysięcy km).

Podczas odpalania, jak postoi przez noc potrafi przez pierwsze 20 sek po odpaleniu trząść się cały silnik (mocno wyczuwalne wibracje), czasami flara z białego dymu za samochodem...

Po pół minuty silnik pracuje jak w zegarku. Poza tym stanem przy odpalaniu wszystko inne jak byc powinno i na benzynie i na gazie.

Układ dolotowy jest raczej szczelny, świece i przewody wymienione. Olej wymieniony w silniku i skrzyni + filtry kilka tygodni temu. Uszczelniona miska olejowa, wymieniona uszczelka kolektora wydechowego.

Silnik raczej nie bierze oleju – po 300 km od zalania nowego leju stan jest dokł. taki sam jak po zalaniu więc to także nie przyczyna.

Może macie jakieś pomysły – czy możliwe jest żeby zapchany był wydech i po odpaleniu spaliny nie mogące wydostać się powodują większe ciśnienie i wibracje?

Pozdrawiam

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 26 cze 2011, 18:42
przez Hazu
U mnie tak było jak była pęknięta głowica.

Re: xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie, silnik się trzęsie

PostNapisane: 28 cze 2011, 11:23
przez art_olsztyn
a możliwe ze nie trzyma zawór od gazu i paliwo zmieszane z gazem na rozruchu ciężko się spala?

Xedos 6 1,6 + LPG Szarpie na biegach bez gazu

PostNapisane: 23 paź 2011, 21:01
przez fred35_86
Witam
Wiem że temat był już poruszany ale mój x6 jest jest oporny na wszystko.
Wymienione zostały: świece, przewody zapłonowe, wyczyszczona przepustnica i krokowy, uszczelniony dolot, żadnych błędów na testerze nie pokazuje a mimo wszystko podczas jazdy na biegu od 1 do 4 po puszczeniu gazu szarpie delikatnie ( na lpg i benzynie) co wywołuje pewien dyskomfort podczas jazdy. Proszę o jakieś podpowiedzi co jeszcze może być

Re: Xedos 6 1,6 + LPG Szarpie na biegach bez gazu

PostNapisane: 23 paź 2011, 22:02
przez Wojtek
fred35_86 napisał(a):Wiem że temat był już poruszany ale mój x6 jest jest oporny na wszystko.

ale kolejni forumowicze z podobnymi objawami beda mieli latwiej z wyszukaniem odpowiedzi ;)
dlatego lacze...

ps. zamieszczam cytat, ktory powinien dac Tobie do myslenia...

Zubeck napisał(a):tekst z tego forum

Normalny okres "zycia" sondy to ok 48 do 80k.Moze ulec skroceniu jesli zapcha sie zwiazkami wegla, olowiem.
Wraz z wiekiem sonda staje sie ospala i wysyla sygnaly wolniej lub przestaje w ogole wysylac.Objawia sie to znacznym wzbogaceniem mieszanki i nadmiernym spalaniem, nademisja CO, nierownomierna praca na biegu jalowym, opzniona reakcja na przyspieszenie.

Jesli srednie napiecie z sondy przkracza 0.50 V mieszanka paliwa jest zbyt bogata.Jesli natomiast jest nizsze od 0.45 V jest zbyt uboga.

Jezeli sonda wysyla wyzsze napiecie, ecu bedzie podawal mniej paliwa, co moze spowodowac brak (lub nie pelne) spalanie, mieszanki, szarpanie autem, wysoka emisje weglowodorow.

Jezeli sonda wysyla nizsze napiecie, ecu bedzie wzbogacal mieszanke, co spowoduje wtryskiwanie wiekszej ilosci paliwa i podczas spalania nadmierna emisje tlenku wegla.Stan tez moze doprowadzic do przegrzania i zniszczenia katalizatora.

Sonda jest podlaczona do masy porzez kolektor wydechowy, rdza i korozja na elementach ukladu wydechowego moze spowodowac wiekszy opor w przeplywie pradu i bledne odczyty.Spadek napiecia miedzy kolektorem a blokiem silnika wiekszy niz 0.1 V juz falszuje odczyty z sondy.

Sprawnie dzialajaca sonda powinna wysylac zmienne sygnaly bez zadnych opoznien.Najlepszym sposobem kontroli sygnalu wyjsciowego jest badanie oscyloskopem.Prawidlowy napiecie powinno miescic sie w zakresie 0.20 od 0.80 V, natiomiast srednie miedzy 0.40 a 0.50 V.

Gdy napiecie nie wzrasta wyzej niz 0.60 i nie spada nizej niz 0.30 – sonda jest do wymiany.

Sprawdzenie dolnej granicy napiecia polega na symulacji stanu w ktorym mieszanka jest zbyt uboga.W tym celu nalezy odlaczyc przewod podcisnieniowy,dodatkowe powietrze dostaje sie do silnika i odczyt napiecia z sondy powinien spasc do 0.2 V

Sprawdzenie gornej granicy napiecia polega na symulacji stanu w ktorym mieszanka jest zbyt bogata.W tym celu nalezy zacisnac przewod odprowadzania paliwa z wtryskow
na krotka chwile – zwiekszy to ilosc paliwa z wtryskiwaczy.Odczyt napiecia z sondy powinien zwiekszyc sie do 0.80 V.

Jezeli odczyty napiecie nie ulegaja zmianie w sposob jaki opisano, lub w ogole sie nie zmieniaja – czas na nowa sonde.

Stosowanie paliwa olowiowego lub zanieczyszczonego olowiem zniszczy sonde po ok 3 pelnych bakach paliwa.Lambda zniszczona zwiazkami olowiu bedzie miala rdzawy kolor na koncowce.

Nastepnym zabojczym srodkiem jest zly rodzaj silikonu uzywany do uszczelniania (np. glowicy), ktory moze dostac sie do silnika i uszkodzic sonde.Wyciek plynu chlodniczego zawierajacego zwiazki antykorozyjne powoduje to samo.Lambda zniszczona trujacymi zwiazkami powstalymi ze spalania silikonu i plynu chlodniczego bedzie miala kolor od swiecacego bialego do szarawego na koncowce.

Powodem blednego dzialania sondy oprocz jej uszkodzenia czesto bywa zly stan przewodow lub ich zniszczenie.

http://computercars.pl/index.php?option ... ?Itemid=54


moze warto sprawdzic ta droge?

Re: Xedos 6 1.6 lpg- strzela cylinder, szarpanie.

PostNapisane: 24 paź 2011, 19:08
przez Lowiec
a może to poduszki silnika? Zanim założyłem gaz to niewiedziałem co to szarpanie szczególnie na zimnym jednak od pewnego czasu a auto pare km też zrobiło lubi sobie szarpnąć.