Aparat zapłonowy.

Postprzez Lowiec » 9 mar 2011, 23:21

No właśnie Hazu,
Widzę że znowu przesiadłeś się na B6:)
W KF jest kopułka z palcem, układ prosty do "odratowania" a jak jest w B6? Skoro wymiana świec i kabli nie pomaga to co sprawdzić/wyregulować w następnej kolejności. Myślę, że moje szarpanie na gazie spowodowane jest ewidentnie błędnym/słabym zapłonem mieszanki.

Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Agerak » 15 cze 2011, 12:10

No wlasnie odswierze temat
Wlasnie mnie Smrinoff uświadomil ze w odroznieniu do Z5 jaka mialem tu w Xedosie 1.6 aparat nie ma ani kopułki ani palca ktore mozna wymienic by go troche podratowac.
U mnie jest problem ze przy pelnym nacisnieciu gazu autko zbiera sie gorzej niz przy powolnym i nie spala calej mieszanki. (spalanie ok 17 litrow wyszlo....)
Mialem nadzieje ze podreperowanie aparatu (myslalem ze to aparat zaplonowy a to podobno jakis czujnik polozenia walku rozrzadu) bedzie lepiej
Czy zatem jedynym ratunkiem jest wymiana cewek ? (Kable, swiece nowki)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Lowiec » 15 cze 2011, 13:18

spróbuj przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu – a tak po łopatologicznemu przekręć aparatem zapłonowym zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara o np 5mm i zobacz jak bedzie jechał. Mojemu pomogło na szarpanie.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Agerak » 15 cze 2011, 14:28

Lowiec napisał(a):spróbuj przestawić kąt wyprzedzenia zapłonu – a tak po łopatologicznemu przekręć aparatem zapłonowym zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara o np 5mm i zobacz jak bedzie jechał. Mojemu pomogło na szarpanie.

Ostatnio kąt byl ustawiany, jest z tego co wiem ma 10 stopni
No i to nie jest aparat zaplonowy ^^ Czy mowimy o tej bąbce na lewo od cewek ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Lowiec » 15 cze 2011, 14:40

Jeżdze na gazie wiec pewne rzeczy są u mnie inaczej. "Aparat" czyli to coś co wychodzi z pierwszego wałka rozrządu. Jedna śruba i daje się kręcić.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Agerak » 15 cze 2011, 15:14

Lowiec napisał(a):Jeżdze na gazie wiec pewne rzeczy są u mnie inaczej. "Aparat" czyli to coś co wychodzi z pierwszego wałka rozrządu. Jedna śruba i daje się kręcić.

Czy dobrze pamietam ze dla silnika 1.6 powinno to byc 10 stopni ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Lowiec » 15 cze 2011, 15:16

nie wiem ile. ja miałem chyba fabryczne ustawienie w połowie "skali" i przestawiłem tak ok 5mm.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Wojtek » 15 cze 2011, 15:37

Agerak napisał(a):Czy dobrze pamietam ze dla silnika 1.6 powinno to byc 10 stopni ?


10st. +/– 1st. przy 750rpm
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Agerak » 15 cze 2011, 15:51

67igor1 napisał(a):
Agerak napisał(a):Czy dobrze pamietam ze dla silnika 1.6 powinno to byc 10 stopni ?


10st. +/– 1st. przy 750rpm

No to kąt mam dobrze, pozostaje wiec pewnie kwestja cewek :(
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez antros » 13 lip 2012, 12:08

do agerak:
wydaje sie mi ze wszyscy maja na mysli na kopulke na lewo od cewek wlasnie ale tez zastanawiam sie co do poprawnej nazwy tej czesci. mam podobny problem ale o tym za chwile. z pod kopulki cieknie mi olej mechanik wymienil oring ale chyba na zly bo dalej cieknie :( wiec przy okazji zamawiania filtru powietrza w serwisie mazdy zapytalem o oring do aparatu zaplonowego a otrzymalem odpowiedz typu: w pana aucie nie ma aparatu zaplonowego sa cewki zaplonowe.
czyli pytamy jak sie to nazywa?
DSC_0061.JPG
widac?


a teraz pokrotce o moim problemie:
wymieniony rozrzad, brak mocy, mulenie, powolne dodanie gazu lepsze niz depniecie etc., w poszukiwaniu problemu na wlasna reke wymienione swiece, przewody wn (ngk), cewki, sprawdzony uklad chlodzenia oraz rura od przeplywomierza, dalej nic.
autem opiekuje sie teraz nowy mechanik bo poprzedni partaczyl nawet drobne rzeczy. w miedzyczasie zmiany mechaniorow autkiem plasnalem 80 000 tyś czyli przyszedl czas na kolejna zmiane rozrzadu. i tak: nowy mechanik zmienil rozrzad, pompe wody ale ma problem z ustawieniem zaplonu – mowi tak: "swiece ta lampa na wszelkie sposoby ale zadnych znakow nie moge sie dopatrzec za bardzo". ps znowu nowe swiece i kable. a jesli o mnie chodzi to tam o mechanice wiem tyle co na forum wyczytam :) chcialbym majstrowi cos podpowiedziec bo chyba rady nie daje przyznacie ze xedos nietypowy :/
tyle tylko ze glowa juz boli bo temat rzeka i milion postow trzeba conajmniej przegladnac dlatego postanowilem sie tu u was powypowiadac troche moze ktos by pomogl please? jak on by musial mi ten zaplon ustawic?
blagam pomozcie chlopaki bo mam xeda chyba 4 lata z czego 2 lub 3 nawet juz jezdze tak i chyba zaczynam miec powoli tego dosc ...
jeszcze na koniec dodam ze glowica byla odsylana do planowania i sprawdzenia pod katem szczelnosci.
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez Lowiec » 13 lip 2012, 12:21

to jest rozdzielacz, cieknie oring na rozdzielaczu, to dość typowa usterka, potem powiedzą Ci że do wymiany jest górny wąż do chłodnicy bo leciał na niego gorący olej – mi też leciał i tak z prawie 100tyś jest ten sam wąż. W serwisie na pewno dadzą Ci odpowiedni oring.
z tym muleniem to może jeszcze rozrząd jest źle ustawiony? Przyśpieszenie zapłonu jeśli chodzi o jazdę na gazie ustawiłem na "pałę", musiałbym zrobić zdjęcie w którą i o ile przesunąłem rozdzielacz. chyba zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara i chyba prawie max.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez antros » 13 lip 2012, 12:40

no u mnie zaczelo sie od weza szczelil jeden z dwoch grubszych zaraz za nim ;D musialo widocznie cieknac tak ze nie widzialem bo ostatnimi czasy dosc czesto zagladam pod mache. (pytanie na boku wymienilem na troche grubszy. ma to znaczenie na uklad chlodzenia?)
czyli wyprzedzenie zaplonu ustawiamy na rozdzielaczu tak? i jakby sie to fachowo mialo nazywac?? sam rozdzielacz czy moze rozdzielacz czego tam :S???
u ciebie wszystko dziala bez problemu? moze zdjecie faktycznie by pomoglo jesli masz mozliwosc to pstryknij prosze
w pon oddaje auto niech sie dalej naprawia
znalazlem post
Ustawienie zapłonu i obrotów biegu jałowego
Postprzez Władek » 17 lut 2005, 20:10
skocze tam poczytam i cos napisze bo moze moj temat bardziej odnosi sie do niego
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

Postprzez jedrzej07 » 13 lip 2012, 13:19

co do oringu to zapytaj w carspeedzie, tez maja ori tylko tanszy niz w serwisie. Nie warto zakladac zwyklych oringow z motoryzacyjnego, ja mialem taki przypadek tyle ze w KF i kombinowalem na rozne sposoby i i tak lecialo, po zamowieniu z carspeedu ori i zalozeniu problem zniknal i juz 3 lata spokoj
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 13 lip 2012, 18:02

jedrzej07 napisał(a):co do oringu to zapytaj w carspeedzie, tez maja ori tylko tanszy niz w serwisie.
<spoko>
jedrzej07 napisał(a):Nie warto zakladac zwyklych oringow z motoryzacyjnego, ja mialem taki przypadek tyle ze w KF i kombinowalem na rozne sposoby i i tak lecialo, po zamowieniu z carspeedu ori i zalozeniu problem zniknal i juz 3 lata spokoj

Dokładnie.

Auto Ci nie odpali ponieważ jak byk masz źle ustawiony rozrząd,a żeby było śmieszniej tak samo miałeś ustawione wcześniej, niech założy pasek tak jak ma być, i auto musi odpalić.Na zębatkach, ma znaki i niech ustawi według znaków.
W KF (2.0V6) chłopak mi źle ustawił rozrząd, auto nie chciało jechać, jakoś się toczyło, lecz pod górkę szło jak maluch (650cc), na drugi dzień auto nawet nie chciało odpalić, a jak odpaliło to zostawiło chmurę z niespalonej benzyny.

Ustaw dobrze rozrząd a dopiero później ustawcie aparat/rozdzielacz.

Ja nigdy nie ustawiałem aparatu z lampą, zawsze ustawiałem go na tz. pałę, ciężej odpalał, delikatnie go odchylałem, do siebie bądź od siebie i w końcu trafiony (Oczywiście po wyłączeniu silnika)

W Xedosie 9 włożyłem, zakręciłem i auto odpaliło na 5 garkach (świecę z kablem trzymałem przy bloku na sprawdzenie iskry) i odpaliło od ręki, nawet nie zająknęło, a paliło jak wściekłe.

P.S. Zawieź Xedosa do mechanika, powie że nigdy nie widział, zawsze VW,Audi i Ople....
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 13 lip 2012, 19:29

Lowiec napisał(a):to jest rozdzielacz
to czujnik położenia wałka rozrządu a raczej dwa czujniki ale napewno nie rozdzielacz, rozdzielacze są w aparatach z typowymi kopułkami.

antros napisał(a):a teraz pokrotce o moim problemie:
wymieniony rozrzad, brak mocy, mulenie, powolne dodanie gazu lepsze niż depniecie etc., w


Nie mam pojęcia jak wygląda to mulenie w tym aucie, ale z doświadczenia wiem że ten silnik w tym samochodzie jest solidnie przymulony, (w porównaniu do typowych silników 1,6 w innych autach)

ale jak się go wkręci na obroty powyżej 4tyś to już daje się jechać.


Jak on się sprawuje u Ciebie na wysokich obrotach dobrze się wkręca?
Ile na dwójce Ci wyciąga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lowiec » 13 lip 2012, 20:33

Pokaż mechanikowi te filmiki, mi poomogły w ustawieniu rozrządu ponieważ serwisówka nie opisywała tego zbyt dokładnie:
http://www.youtube.com/watch?v=oovptq0q7vc
http://www.youtube.com/watch?v=IMT-CbtL ... ure=relmfu
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez antros » 13 lip 2012, 22:35

radar88 napisał(a):Auto Ci nie odpali ponieważ jak byk masz źle ustawiony rozrząd,a żeby było śmieszniej tak samo miałeś ustawione wcześniej, niech założy pasek tak jak ma być, i auto musi odpalić.Na zębatkach, ma znaki i niech ustawi według znaków.
W KF (2.0V6) chłopak mi źle ustawił rozrząd, auto nie chciało jechać, jakoś się toczyło, lecz pod górkę szło jak maluch (650cc), na drugi dzień auto nawet nie chciało odpalić, a jak odpaliło to zostawiło chmurę z niespalonej benzyny."


tzn. autko pali bo mu zabralem na jeden dzien mialem misje na 100 km mowil ze zrobione a chodzi jak.... no gorzej niz diesel chodzi nie zbiera sie i wlasnie dodatkowo zaobserwowalem ze na zimnym kopci okrutnie ( w lusterku na bialo widzialem) i to samo kopcenie przy 5 tys obr w gore


Hazu napisał(a):Nie mam pojęcia jak wygląda to mulenie w tym aucie, ale z doświadczenia wiem że ten silnik w tym samochodzie jest solidnie przymulony, (w porównaniu do typowych silników 1,6 w innych autach)

ale jak się go wkręci na obroty powyżej 4tyś to już daje się jechać.


Jak on się sprawuje u Ciebie na wysokich obrotach dobrze się wkręca?
Ile na dwójce Ci wyciąga?


dokladnie napisze z tego co pamietam cos kolo 90/h na 2.

a co do mula kolego to nie wiem czy masz racje. z tego co pamietam z poczatkow posiadania xedosa z jakies 4 lata juz go mam ale pisalem ze muli 2, 3 roczki juz to xedziak zbieral sie wzrowo... czarny ninja na drodze ;) i nie wiem czy mi sie juz zdawalo czy nie ;) ale i gume na 2 nieraz lekko przypalil a niejeden lepszy samochod niz 16stki sie tym robilo :D:D:D
kopniecie czuc przy 4 tys. ale to jeszcze chyba nie to ... wyczytalem tez na ktoryms z postow ze za brak mocy odpowiada elektrozawor w kolektorze ssacym. mechanik tez dostal na to zlecenie sprawdzenia przy pierwszych ogledzinach stwierdzil ze chyba nie dziala sprawdzi dokladnie. wymienie jak sie da zobaczymy.

aha nie wiem tez czy nie w tym samym poscie bylo cos o dwoch kopnieciach przy 3.5 i przy 5.5 obrotow
ponoc roznica w przyspieszeniu do setki to max 1.5 sek w porownaniu do v6 no to mulacy tego chyba nie zrobi....
dodatkowo w moim przypadku jak deptam pedal do oporu to auto nie zbiera sie plynnie nie wchodzi ladnie na obroty tylko pomalutku z dzwiekiem zarzynanej krowy... ;) takie uuuuuuuu... :( czyli mul na sto procent

Edit:
aha.... no i ten... :D
to jak sie ta czesc bedzie nazywala...
rozdzielacz
aparat
czy tez czujnik polozenia walka rozrzadu?

bo zamowilem oring do rozdzielacza w carspeedzie za 15zl tylko nie wiem teraz co zamowilem tzn no do czego oring :D napisalem niby ze do rozdzielacza... ale jaja :D
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 16:28
Posty: 61
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Xedos 6, 1,6, 16V, 107KM, 1995r.

PostTen post został usunięty przez radar88 13 lip 2012, 22:50.
Powód: Post pod postem

PostTen post został usunięty przez radar88 13 lip 2012, 22:57.
Powód: Post pod postem

Postprzez radar88 » 13 lip 2012, 22:56

antros napisał(a):tzn. autko pali bo mu zabralem na jeden dzien mialem misje na 100 km mowil ze zrobione a chodzi jak.... no gorzej niz diesel chodzi nie zbiera sie i wlasnie dodatkowo zaobserwowalem ze na zimnym kopci okrutnie ( w lusterku na bialo widzialem) i to samo kopcenie przy 5 tys obr w gore


Jak dla mnie to jest źle ustawiony rozrząd.

Proszę cytuj odpowiedzi tak jak ja to zrobiłem (zobacz swój post), proszę nie pisz posta pod postem ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6