Wymiana rozrządu.

Postprzez maxneim76 » 9 maja 2007, 20:38

Kupilem xedosa 6 1.6 sprowadzonego z Belgi przebieg 170 tys.km.Nie mam pojecia czy wymieniany byl rozrzad,czy jest jakis sposob aby to sprawdzic bez rozbierania.Silnik pracuje cicho, wydaje mi sie ze jest OK.
maxneim76
 

Postprzez XsiX » 9 maja 2007, 20:44

Jeśli nie jesteś pewien i nie masz wiarygodnego źródła infomacji
że był wymianiany to dla świętego spokoju wymień sobie cały komplet.

Pamiętaj że wydatki niestety nie kończą się na samym zakupie auta :P
na początek warto wymienić: rozrząd, płyny, filtry, olej
reszta w miarę potrzeb: świece, przewody, hamulce itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Redoo » 9 maja 2007, 21:10

XsiX dobra rada ;) bez rozbierania raczej sie nie da!wez pod uwage ze rozrzad steruje całym silnikiem mozesz rozebrac i sprawdzic w jakim stanie jest pasek napinacz ale jak juz bedziesz miał rozebrane to lepiej zrobic i po sprawie.
XsiX napisał(a):płyny, filtry, olej
reszta w miarę potrzeb: świece, przewody, hamulce itp.

to tez dla swietego spokoju ;)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez maxneim76 » 9 maja 2007, 21:40

Tak myslalem ze bez wymiany sie nieobejdzie :]
maxneim76
 

Postprzez Redoo » 9 maja 2007, 21:41

maxneim76 nie no obejdzie sie ale jakie beda skutki :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez XsiX » 9 maja 2007, 21:44

maxneim76 napisał(a):Tak myslalem ze bez wymiany sie nieobejdzie

ciesz się że masz B6 (1.6) a nie KF (2.0 V6)
w przypadku rozrzadu przy tym drugim silniku zapłakał byś jak bóbr <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Redoo » 10 maja 2007, 21:15

XsiX napisał(a):ciesz się że masz B6 (1.6) a nie KF (2.0 V6)

hahaha hahaha
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Menestys » 11 maja 2007, 21:21

XsiX napisał(a):ciesz się że masz B6 (1.6) a nie KF (2.0 V6)
w przypadku rozrzadu przy tym drugim silniku zapłakał byś jak bóbr


Eh, nie było tak źle z wymianą w KF, fakt że było to 4 lata temu.
Przyłączam się do pozostałych wypowiedzi, bezwzględnie dla spokoju ducha i oszczędności w przyszłości trzeba wymienić rozrząd od razu. Ja to zrobiłem zaraz po zakupie auta, 190 tys.km. Pozdrawiam i życzę wiele radości z jazdy!
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 19:32
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska (Rawicz)
Auto: Xedos 6, 2.0 V6

Postprzez XsiX » 11 maja 2007, 21:53

Eh, nie było tak źle z wymianą w KF, fakt że było to 4 lata temu.

menes wymieniałem rozrząd w listopadzie w KF
a w marcu u brata w B6
uwierz mi że różnica w grubości portfela „po zabiegu” jest baaardzo widoczna <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez BartekB » 12 maja 2007, 14:15

XsiX napisał(a):
Eh, nie było tak źle z wymianą w KF, fakt że było to 4 lata temu.

menes wymieniałem rozrząd w listopadzie w KF
a w marcu u brata w B6
uwierz mi że różnica w grubości portfela „po zabiegu” jest baaardzo widoczna <diabełek>


różnica w samych częściach to <800zł

a tak na marginasie – czy silnik w xedos 6 1.6 (B6) jest kolizyjny??? tzn. co się dzieje gdy pasek rozrządu zerwie się – zawory spotkają się z tłokami czy idą do góry a silnik gaśnie???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Woyt4s » 12 maja 2007, 18:02

BartekB napisał(a):a tak na marginasie – czy silnik w xedos 6 1.6 (B6) jest kolizyjny? tzn. co się dzieje gdy pasek rozrządu zerwie się – zawory spotkają się z tłokami czy idą do góry a silnik gaśnie?


Właśnie dobre pytanie – jak to jest ?
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez Redoo » 12 maja 2007, 18:25

Tech-Man lepiej by sie nie zrywał :D
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Woyt4s » 12 maja 2007, 19:14

heh ... i wszystko jasne. Ale to tak z ciekawości – rozrządzik wymieniony 4 tysiączki temu, więc narazie mam spokój <jupi>
MóJ_XEDOSIK! a ten po prawej będzie nastĘpny
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2006, 17:57
Posty: 117
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda XEDOS CA B69 1994r
Honda Accord 2.0 CL VII

Postprzez Redoo » 12 maja 2007, 19:51

ehhhhh amnie teraz czeka :)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Menestys » 13 maja 2007, 13:38

uwierz mi że różnica w grubości portfela „po zabiegu” jest baaardzo widoczna

U mnie na szczęście mechanik z Wrocka uratował napinacz hydrauliczny i 800zł miałem w kieszeni, gdyby nie to pewno bym to odczuł mocniej. Przejechałem już ok. 40 tys. i jest ok.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 19:32
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska (Rawicz)
Auto: Xedos 6, 2.0 V6

Postprzez BartekB » 13 maja 2007, 19:30

ja też rozrzad wymieniłem i to niedawno, jednak zawsze istnieje możliwość ,że nawet nowy pasek może "strzelić" – pewnie, ... żeby lepiej nie – jednak chciałbym się dowiedzieć jak to jest w przypadku gdy jednak strzeli podczas jazdy
Pozdrowionka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Hazu » 13 maja 2007, 20:40

BartekB napisał(a):jak to jest w przypadku gdy jednak strzeli podczas jazdy

wzywasz lawetę wymieniasz pasek i odjazd w najlepszym wypadku

Gorszy przykład:
zaczołeś wyprzedzać z wysokiego biegu bo wydawałoći się że spoko się wyrobisz.
A tu klijent nie daje się wyprzedzić a z przodu pojawił się samochód .
Panikujesz wbijasz np. 2 bieg z piątego, pasek ci się zrywa: mocy brak, hamować nie hamuje ... <dupa>

A tak bardziej optymistycznie może ci rozwalić obudowę rozrządu.
Silnik ogólnie powinien przeżyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Redoo » 13 maja 2007, 21:45

emmarek napisał(a):z przodu pojawił się samochód .

TIR :D lepiej wymienic pasek hahaha
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6