przez valco » 27 lut 2016, 12:01
"Bardzo częstą przyczyną szarpania jest lewe, czyli niekontrolowane powietrze trafiające do komory spalania. W zależności od pojazdu sprawdzić należy elementy doprowadzające powietrze do silnika, zwłaszcza te gumowe".
"Jeżeli kable i świece są w porządku należy przyjrzeć się aparatowi zapłonowemu, a konkretniej kopułce oraz znajdującemu się wewnątrz tzw. palcowi (oczywiście w pojazdach, które są w nie wyposażone).
Sprawdź czy kopułka nie jest popękana od wewnątrz (zwłaszcza jeśli jest wyposażona w dodatkową obudowę przez co może być to niewidoczne)".
"Padnięta cewka zapłonowa spowoduje, że nie odpalimy auta z powodu braku iskry. Niemniej jednak, jeżeli na cewce występuje przebicie może okazać się, że samochód jeździ, ale silnik pracuje nierówno, gaśnie, szarpie, trudno go odpalić itp. Pierwsze co powinniśmy zrobić to przyjrzeć się dokładnie obudowie cewki. Przyczyną przebicia na cewce jest popękana obudowa".
"W wielu autach częstą przyczyną niewłaściwej pracy silnika jest uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na podstawie danych, które dostarcza, komputer wprawia silnik w odpowiedni tryb pracy. Czujnik temperatury zazwyczaj uszkadza się na dwa sposoby: albo nie działa, albo podaje niewłaściwą temperaturę. Najlepszym sposobem jego diagnozy jest przełożenie sprawnego czujnika. Najlepiej też podpiąć samochód pod komputer i porównywać.
Jeśli twój pojazd wyposażony jest w sondę lambda, poproś fachowca, aby sprawdził w jakim jest stanie. Sonda lambda odpowiedzialna jest za skład mieszanki i jeśli szwankuje objawami może być np.: dławienie się silnika, szarpanie, gaśnięcie podczas jazdy, spadek mocy itp"