Mrugąjaca kontrolka oleju i akumulatora

Postprzez jackblackxxx » 3 lis 2009, 21:58

Witam ,jestem nowym użytkownikiem forum i posiadam Xedosa 6 o pojemności 1.6 z 1997 roku kupiony rok temu.Problem mój polega na tym,że auto jak silnik się nagrzeje tak po około 30 minutach gdy dojeżdżam do świateł lub skrzyżowania i wrzucam na luz to miga mi kontrolka oleju i nieraz kontrolka akumulatora.Ostatnio jak stałem na parkingu i czekałem na żone to migała tylko kontrolka oleju.Olej (półsyntetyk) i wszystkie płyny wymieniałem 10 miesięcy temu wraz z rozrządem i resztą.Oleju mazda prawie nie bierze(wszystko w normie),silnik pracuje równo i cicho.Jak odpalam to obroty są 1500,a póżniej powoli spadają i trzymają się na pierwszej kresce pod 1000 obr.Nieraz jeszcze jak się rozpędze,a potem dojeżdzam do skrzyżowania lub świateł potrafi zgasnąc.W czym jest problem,czy obroty spadają za nisko i ciśnienie spada(stad te migąjące kontrolki)czy może pompa oleju nawala,może czujnik oleju,nieweim za co się brać czy podłączać pod komputer czy jechać do mechanika,a może przeczyścic przepustnice.?
Ostatnio edytowano 4 lis 2009, 18:31 przez jackblackxxx, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez Hazu » 3 lis 2009, 22:10

Masz lpg?
prawodopodobnie wszystkie problemy wynikają ze zle ustawionych obrotów biegu jałowego.
lub nieszczelności dolotu itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackblackxxx » 3 lis 2009, 22:15

lpg niemam
Ostatnio edytowano 4 lis 2009, 17:09 przez jackblackxxx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez wojowniczek » 3 lis 2009, 23:18

u mnie w gd (+ wcześniej w sunny 1.7 cd) taki efekt miał jednego winnego: alternator...
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez jackblackxxx » 3 lis 2009, 23:32

Dlaczego myślisz,że to alternator?
Ostatnio edytowano 4 lis 2009, 17:10 przez jackblackxxx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez MazDarek » 4 lis 2009, 09:19

jackblackxxx, proszę o poprawienie tematu na zgodny z regulaminem pisania na forum –> Regulamin . Czas na poprawę – 24H. Jeśli tego nie zrobisz, temat zostanie przeniesiony do kosza.

jackblackxxx napisał(a):Dlaczego myslisz,ze to alternator?

Wskazują na to migające kontrolki. Wizyta u elektryka rozwieje wątpliwości.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez wojowniczek » 4 lis 2009, 10:54

jackblackxxx napisał(a):Dlaczego myslisz,ze to alternator?

tak jak napisał MazDarek: mrugające kontrolki.
wgm masz problem z nietrzymaniem stałego poziomu ładowania. spróbuj na 3 lub 4 lub 5 biegu zdjąć nogę z gazu i niech wózek się wyhamowuje silnikiem prawie aż do obrotów jak na jałowym biegu, zrzuć bieg i zatrzymaj auto – kontrolki się nie zapalą i nie mrugną.
no i możesz nocą :D przy jeździe zgasić światła: u mnie w gd (a może w nissanie?) żarzyła się ciagle kontrolka ręcznego... słabo, tak słabo, że widoczne to było tylko w ciemnościach (nie w mieście) i nie jak auto było na wolnych obrotach.
jeśli po odpaleniu kontroli się zapalają: najprawdopodobniej alternator niedoładowuje. jeśli kontroli zapalają się przy zdjęciu obrotów: alternator przeładowuje.
ale: tak było u mnie (w obu przypadkach wytarły się jakieś szczotki).
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez jackblackxxx » 4 lis 2009, 17:48

mam 5 letni akumulator Kager czy coś takiego o mocy 44ah,może to jest przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez wojowniczek » 4 lis 2009, 18:00

raczej nie, ale nie wiem...
elektryk za frii sprawdzi jakie masz ładowanie :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez jackblackxxx » 4 lis 2009, 20:01

a co powiecie na to że to wina panewek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez PLaster » 4 lis 2009, 20:04

jackblackxxx napisał(a):a co powiecie na to że to wina panewek?

??
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez jackblackxxx » 4 lis 2009, 20:09

kurde już zgupilem niewiem co mam robić,niewiem czy kupic nowy akumulator(nawet niewiem ile ah)obecnie mam 44 ah i ma juz 5 lat,tesciu mówi ,żeluzy na panewkach moga być
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez DROPKICK » 5 lis 2009, 00:01

jackblackxxx napisał(a):niewiem czy kupic nowy akumulator

Najpierw sprawdź sobie ładowanie, a wymianą aku na nowy nie zawracaj sobie na razie głowy.
Możesz mieć wytarty pasek od alternatora, miałem tak w 323F, nic pasek nie piszczy, a się ślizgał, nie było ładowania w niektórych momentach i świeciła kontrolka, a przy zatrzymywaniu auta na światłach to gasło wtedy.
Tylko że to co napisałem to kontrolka oleju nic do tego nie ma, ale z tą kontrolką może być oddzielny problem, ale zacznij od sprawdzenia paska, bo sam będziesz w stanie to zrobić, jak masz miernik to również sam zobaczysz sobie ładowanie. Jak pasek będzie OK to pozostaje:
wojowniczek napisał(a):taki efekt miał jednego winnego: alternator...

a to sprawdzą Ci w każdym warsztacie jakie masz ładowanie.
Zacznij od tego, a jak to nic nie da to martw się wtedy dalej przyczyną i szukaniem winowajcy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2006, 15:37
Posty: 1009
Skąd: Rzeszów
Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)

Postprzez jackblackxxx » 5 lis 2009, 07:19

Bylem wczoraj wieczorem u mechanika i stwierdził,że obroty są za male i trzeba troszke podkrecić,potem pojechalem do drugiego i powiedzial ze to może byc luz na panewkach,a mi sie wydaje,że obroty są dobre poniewaz obrotosciomierz wskazuje pierwszą kreske pod 1000obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez jjmag » 5 lis 2009, 08:57

a co ma luz na panewkach do kontrolki od ładowania jeżeli tylko od oleju ci się zapalała to ok ale jak od ładowania również to szukaj w elektryce a nie najgorsze obstawiasz u mnie silnik ma wylatane prawie 300 tyś a kontrolka sie zapala tylko podczas odpalania, choinka działa sie jak zaczął padać regulator napiecia
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez jackblackxxx » 5 lis 2009, 19:36

Witam wkoncu zlokalizowalem przyczyne,tak mi się przynajmniej wydaje.Czy objawy ktore są w pierwszym poscie moga być przez to,że na weżu za filtrem powietrza ,który wchodzi do silnika (taka harmonijka)dziura na 4 palce i łapie lewe powietrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez MazDarek » 5 lis 2009, 20:09

To może tłumaczyć problemy z gaśnięciem. Doraźnie możesz załatać dziurę taśmą hydrauliczną i zobacz jak się auto będzie zachowywać. Jak znikną wszystkie problemy to ok, tylko trzeba będzie poszukać dobrej rury. A jak kontrolki dalej będą migać to jednak obstawiam problemy z alternatorem.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez jackblackxxx » 7 lis 2009, 18:16

Witam ponownie,bylem dzisiaj w Wroclawiu i jezdzilem po miescie okolo 3 godzin,po zaklejeniu weza gumowego(filter powietrza-silnik)tasmą izolacyjną migala delikatnie tylko kontolka oleju,ale tylko podczas stania na swiatlach lub postoju na luzie,zauwazylem, że wskazówka obrtomierza jest delikatnie pod pierwsza kreską pod 1000obr.Jakie powinny bys obroty prawidlowe?Gdy kontrolka oleju delikatnie mruga,a daje minimalnie gazu to przestaje,moze powiecie jak podkrecic obroty.Myslalem,ze to wina tego peknietego weża spróbuje czyms innym zaklejic weza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez jackblackxxx » 9 lis 2009, 21:06

Witam pytanie jak wyzyj w temacie.I drugie pytanie to czy jak mam za male obroty biegu jalowego to moze mrugac kontrolka oleju,czy oleju i akumulatora?Ostatnio znalazlem pekniety przewód od filtra powietrzai myslalem,ze to moze byc przyczyna,ale dalej jak silnik sie nagrzeje to jak stoje na swiatlach lub na parkingu to delikatnie mruga kontrolka oleju.Jak wyregulowac te obroty,czy dam sam rade?Prosze o jakies linki do ustawiania obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 21:38
Posty: 30
Skąd: Jelcz-laskowice
Auto: Mazda Xedos 6 1.6i B6

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 22:55

a jakie masz teraz obroty na biegu jałowym?
Powinieneś mieć coś ok 750obr/min

jeżeli obroty faktycznie są zbyt niskie to może mrugać kontrolka od smarowania i ładowania.

wyregulowac możesz śruba na przepustnicy przy włączonym trybie diagnostycznym (zworka w puszce
diagnostic)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6