Oporny lewarek automatu po naprawie rozrusznika

Napisane:
8 cze 2010, 19:43
przez weiss77
Witam. Zauważyłem, ze tuz po wyjęciu i włożeniu rozrusznika w warsztacie, zmienił się opór lewarka. To znaczy, przy przechodzeniu z P na R, N i D jest OK, lekko tak jak było wcześniej, natomiast opór wzrasta znacząco przy S i L. Jestem pewien, ze przed tą naprawą nie było różnicy przy przełączaniu biegów. Zastanawiam się, czy mechanik wymontowując rozrusznik, przypadkiem nie uszkodził jakiegoś elementu. Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, jak przesyłany jest sygnał z lewarka na skrzynię, czy mechanicznie, czy elektrycznie, a odnoszę wrażenie, ze właśnie gdzieś w tym połączeniu leży przyczyna. Chciałbym wiedzieć, czy ten zwiększony opór w jakiś sposób zaszkodzi samochodowi? Skrzynia pracuje normalnie, Hold się nie świeci, olej jest lekko czerwony itd. Podpowiedzcie coś, bo nie jestem pewien, czy wyjecie rozrusznika może mieć jakikolwiek wpływ na lewarek skrzyni.
Re: Oporny lewarek automatu po naprawie rozrusznika

Napisane:
9 cze 2010, 22:54
przez Soluks
pewnie linka się o coś blokuje bo rozrusznik jest przy wodziku od skrzyni wiec tam szukaj
Re: Oporny lewarek automatu po naprawie rozrusznika

Napisane:
14 cze 2010, 19:54
przez radar88
Może mechanior gdzieś nagiął jakiś element tak jak pisze Soluks i dla tego blokuje Ci S i L.
Rozrusznik znajdziesz z lewej strony (od kierowcy) bodajże pod akumulatorem (bynajmniej w KL tak jest) więc przypuszczam,że tak samo będzie u Ciebie.Linkę na pewno zobaczysz bo jej nie da się nie dostrzec

popatrz czy może nie jest założona za rozrusznikiem bądź nad nim i nie blokuje linki. Może źle ułożył linkę i z tego powodu masz opór.
Pozdrawiam
Re: Oporny lewarek automatu po naprawie rozrusznika

Napisane:
28 cze 2010, 12:36
przez weiss77
Byłem nazajutrz u niego, zdemontował filtr powietrza, poruszał linka i zmontował. Bez poprawy. Najprawdopodobniej gdzieś dalej jest zagięty pancerz, więc pewnie niedługo trzeba będzie pomyśleć o nowej lince. W każdym razie sytuacja była taka sama po zdjęciu linki ze skrzyni, więc na szczęście nie jest to wina przekładni. Dzięki za podpowiedzi.