Strona 1 z 5

nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 23 lut 2010, 02:01
przez Andrzejw
tył 225x45/17 przod 205x40x17 – jakoś chyba za wysoko stoi – nawet jak na oryginał ? co myslicie ?
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 23 lut 2010, 09:36
przez joebo82
Dość wysoko. Ja mam u siebie glebe -35mm i przy 17" felgach i oponie 45 koło pasuje się z rantami błotnika.

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 23 lut 2010, 11:19
przez KacY
i tak patrze i patrze i na moich 215/45/17 fele te same, to przód na bank niżej u mnie ..tył powiedzmy, że tak samo.

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 23 lut 2010, 12:12
przez joebo82
Xedy mają dość wysokie podwozie. Wiadomo i komfort wtedy lepszy. Ale jak komuś nie zależy na komforcie a bardziej na przyczepności to można się pokusić o springi obniżające. U mnie są dość twarde i przy naszych drogach jest to dość odczuwalne ale wiem że na zakręcie mnie nie zniesie.

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 23 lut 2010, 15:15
przez jedrzej07
KacY – czy przy tych felgach i przy tym rozmiarze opon nie obcieraja ci nigdzie?? bo wiem ze te fele maja ET 55 i sie zastanawiam czy nie chowaja sie za gleboko. a przymierzam sie do zakupu wlasnie tego modelu w najblizszym czasie

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 23 lut 2010, 15:29
przez joebo82
Może być mały problem jeśli jest obnizony. Chodzi głównie o tylne ranty. Ja na szczęście mam wspawane poszerzane reperaturki więc opona się cała chowa :)

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 23 lut 2010, 20:02
przez Barthek
Przód faktycznie stoi trochę wysoko, ale takie zawieszenie ma Xedos – podobny efekt miałem na swoim po założeniu tych felg.
Założyłem odpowiednie sprężyny i jest git <spoko> Andrzej wysłałem Ci PW.

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 23 lut 2010, 20:36
przez Lowiec
kuzwa ale ladny...no i dobre ujecia ale parat robi swoje:)

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 24 lut 2010, 10:57
przez Andrzejw
z tyłu dojdzie troszku mniej zdarty bieżnik i będzie 1cm wyżej :D przód jest nowy – tył zużyty.

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 24 lut 2010, 12:53
przez KacY
jedrzej07 napisał(a):KacY – czy przy tych felgach i przy tym rozmiarze opon nie obcieraja ci nigdzie?? bo wiem ze te fele maja ET 55 i sie zastanawiam czy nie chowaja sie za gleboko. a przymierzam sie do zakupu wlasnie tego modelu w najblizszym czasie


troszku ociera na maxa skręconych kołach, ale biorąc pod uwagę jak często i z jaką prędkością jedziesz z tak na maxa skręconych mysle, że aż tak wielkim minusem to to nie jest... tył mi jeszcze nigdy nie ocierał.
jak chcesz jakieś fotki walnij PW z mejlem

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 25 lut 2010, 10:04
przez donmarkos1
Moim zdaniem koniecznie by trzeba było glebe mu zapodać, bo każdy Xedos po założeniu 17" będzie wyglądać jak traktor:)
ale jak mu się walnie tak -35 to sądzę że będzie ładnie:)
Ja też jakoś w marcu mam zamiar kupić nówki fele i opony ale najpierw będą sprężyny tak żeby to wyglądało jakoś ;)
Fajne foty tak apropos:)

Pozdro

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 25 lut 2010, 10:28
przez Andrzejw
zostaje jednak tak jak jest :0 wczoraj przejechałem się uglebionym samochodem :D ZERO zalet poza wyglądem :)

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 25 lut 2010, 16:44
przez AmRoZ
przejedź się szybciej na zakręcie to zalety zauważysz .... i tak jak poprzednicy uglebiony xedos to jest to :) patrząc na Twój naturalnie bardzo pieknie prezentujący się samochodzik to jednak zdecydowanie siedzi za wysoko ale każdy wie co mu lepiej pasuje i na czym mu zalezy skoro mówisz że tak zostaje znaczy że lepiej sie czujesz w tak wysoko postawionym Twój wybór :) co i tak nie zmieni faktu że będzie się świetnie prezentować :)

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 25 lut 2010, 17:17
przez Andrzejw
AmRoZ napisał(a):przejedź się szybciej na zakręcie to zalety zauważysz .... i tak jak poprzednicy uglebiony xedos to jest to :) patrząc na Twój naturalnie bardzo pieknie prezentujący się samochodzik to jednak zdecydowanie siedzi za wysoko ale każdy wie co mu lepiej pasuje i na czym mu zalezy skoro mówisz że tak zostaje znaczy że lepiej sie czujesz w tak wysoko postawionym Twój wybór :) co i tak nie zmieni faktu że będzie się świetnie prezentować :)


nie lubię kompromisów
:) albo rybki, albo pipki – w tym jednak przypadku komfort jazdy jest ważniejszy niż obniżenie do celów wizualnych :) Do 17stek jestem już przezwyczajony – i zbyt wiele komfortu na trasie nie ucieka – Szybszy zakręt na niskim zawiasie – oczywiście, jednak i tak jeżdżę zbyt szybko, a xedos nadal nie gnie się jak moja poprzednia 626 GE. Lepiej, żebym nie przekraczał praw fizyki, bo nawet obniżony zawias nie pomoże :D Robię bardzo dużo kilometrów , samochodu używam do pracy – nie mogę sobie pozwolić na uglebienie. Bardzo często wyjeżdzam na totalne zadupia, gdzie ze zbytnio obniżonym zawiasem będę zwyczajnie tarł brzuchem.
Ps już wiem skąd ta wysokość – kilka miesięcy temu wymieniane były sprężyny w niemieckim ASO na oryginalne Xedosowe – widocznie te z wyrobionymi sprężynami siedzą niżej i wyglądają lepiej :) – tak to sobie tłumaczę ( mam faktury za wymiany : :)) widocznie jakiś adolf nie planował go sprzedawać .

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 25 lut 2010, 17:52
przez Zubeck
Czyli Andrzejw na swojego uglebionego Xeda możesz sobie tylko popatrzeć na swoim czarnobiałym małym zdjątku..:)
Możesz tez założyć sprężyny obniżające komfortowe zielone – jak mam takie -25mm) i są tak samo komfortowe jak fabryczne u kumpla
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 25 lut 2010, 19:48
przez KacY
aż mnie mdli jak widzę oryginalne alu xeda.. bleee.. <zygi>

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 25 lut 2010, 19:51
przez Barthek
Ładnie wygląda, na pierwszej fotce jakby stał niżej niż na drugiej a może złudzenie ;)
Ale co do komfortu to nie mogę się do końca zgodzić, miałem Jamexy -35mm, mam H&R -25mm i to nie jest komfort seryjnego Xedosa, choć H&R są dużo wygodniejsze niż Jamexy.
Też nie mogę na swojego patrzeć zimą na 15", czekam z niecierpliwością na wiosnę i 17" :D

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 25 lut 2010, 21:07
przez Zubeck
KacY napisał(a):aż mnie mdli jak widzę oryginalne alu xeda.. bleee.. <zygi>


Kacy tylko się nie zwymiotuj na klawiature :)

W takim razie cieszę się że mam jedynego xeda na forum z obniżonym komfortowym zawieszeniem. Wiedziałem że mój xed jest wyjątkowy:) Uwierzcie że na twardej zawiesze bym nie wytrzymał bo jestem przeciwnikiem twardego zawieszenia, ciaglego skakania auta i trzęchawki na dziurach. Od zawsze marzyła mnie się hydropneumatyka :)

Ps. Chyba dlatego był taki drogi ze względu na te sprężyny :)

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 26 lut 2010, 10:36
przez Andrzejw
faktycznie wygląda ślicznie, będę musiał przejechać się w przyszłości czymś takim i porównać – po ostatnich porównaniach niestety jestem zdemotywowany do wszelkich zmian w zawieszeniu. Samochód którym miałem "przyjemność" się przejechać porównałbym z jazda gokartem po progach zwalniających ( tych mniejszych plastikowych )ustawionych jeden za drugim. :)
Trzeba mieć hydraulikę – na idealnej trasie gleba, a na Olsztyn i okolice standard.:)

Zdjęcie czarno białe w opisie to mój wymarzony wygląd stworzony w fotoszopie:) – niestety nie zawsze wszystkie kaprysy wychodzą nam na dobre. :)

Pozdrowienia

Re: nie za duży prześwit ? – standardowy zawias

PostNapisane: 26 lut 2010, 17:38
przez Zubeck
...