Strona 1 z 2

regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 16 lut 2010, 21:33
przez deejay27
Mam pewien problem, narazie objawiacy się następująco:]podczas manewrowania w miejscu słychac u mnie stuki tak jakby przekladni kierowniczej lub np pompy wspomagania,cieżko jest wyrazic słowami jak to stuka ale mozna to sobie wyobrazic w ten sposob ze przekladnia to kolo zebate po ktorego zebach skacze zapadka.Gdy kręce kierownica szybciej stuki rytmicznie przyspieszają gdy wolniej zwalniają i dzieje sie to w calym zakresie skrętu od max w lewo do prawo i na odwrót

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 17 lut 2010, 00:58
przez marimart81
może to nie przekładnia tylko łożysko na amortyzatorze

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 17 lut 2010, 02:52
przez Zubeck
daj komuś pokręcić kierownicą a sam ponasłuchuj skąd dźwięki dobiegają, a dopiero potem pisz a nie na odwrót :>

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 17 lut 2010, 15:55
przez deejay27
Problem w tym kolego ze diagnosta na stacji nie potrafił wskazac na 100 % co to moze byc .Po kilku probach z kolami w gorze ,z kolami na dole ze zgaszonym i wlaczonym silnikiem niepewnie wskazał pompe wspomagania,tylko jakos ja nie moge w to uwierzyc i mysle o przekladni choc tu ktos wyzej napisał ze moze łozysko amortyzarora i w to juz bardziej wierze .A tak apropo jaki płyn stosuje sie w xedosie do wspomagania bede wdzieczny za podpowiedz moze zaczne od wymiany plynu:]

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 17 lut 2010, 16:20
przez joebo82
Miałem podobne stuki. U mnie okazało się że do wymiany sworzeń i przegób. Co do płynu do wspomagania, osobiście stosuję HIPOL ATF 2D. Jest to niby do automatów ale sprawuje się rewelacyjnie. Koszt ok 17 PLN za 1 Litr.

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 17 lut 2010, 17:32
przez deejay27
O kurcze Hipol ?:]a to zaskoczenie ,juz myślałem ze jakis japoński wynalazek:]

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 17 lut 2010, 22:12
przez Tubi
Ja używam Swag M99 90 6162 – mineralny 49zł za butelke płaciłem ale pewnie przepłaciłem ;] Kolor zielony.

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 23 lut 2010, 23:14
przez drak1974
miałem u siebie przy skrecaniu na postoju takie delikatne terkotanie.okazało sie że to górne łożyska.przesmarowałem i hula do dzisiaj

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 20 mar 2010, 16:51
przez Fedu
Mialem tem smam problem, okazalo sie ze to łozysko amortyzatora a prawidłowo nazywa sie chyba gniazdo amortyzatora.

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 20 mar 2010, 18:10
przez jedrzej07
u mnie tez jest podobnie i stawiam tez na lozysko amortyzatora, kolega wyzej pisal ze przesmarowal i spokoj, wiec moje pytanie jest takie co jak i gdzie to przesmarowac??

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 20 mar 2010, 19:48
przez Zubeck
tu masz budowe gniazda – jedno wchodzi w drugie a pomiedzy trzeba posmarować https://ssl.allegro.pl/item964124155_po ... _0_v6.html

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 20 mar 2010, 20:18
przez jedrzej07
bez rozbierania sie da? czy trzeba rozkrecic??

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 20 mar 2010, 21:40
przez Zubeck
nie ma lekko..

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 21 mar 2010, 01:29
przez _________________________
Zubeck napisał(a):pomiedzy trzeba posmarować

pomiędzy nie trzeba ''posmarować'' tylko właśnie tam znajduje się łożysko, łożysko jest teflonowe, wygląda jak z plastyku, nie smaruje się go, ma pracować na sucho

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 21 mar 2010, 21:23
przez jedrzej07
czyli jak jest w koncu bo widze rozbieznosci...

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 21 mar 2010, 22:53
przez _________________________
Nie wiem jak dodaje się foto, 4 zdjęcie pod tym linkiem -------> http://minkara.carview.co.jp/userid/217 ... g/8973963/ -------> tak wygląda to łożysko, żeby się do niego dostać musisz wyciągnąć cały mcphaerson, a później sprężynę.

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 21 mar 2010, 23:18
przez jedrzej07
no rozumiem, juz wiem w ktorym to miejscu. kwestia tylko tego czy to smarowac czy wymieniac... zeby pozbyc sie tych stukow, drak1974 pisal ze przesmarowal i ma spokoj... wiec sie zastanawiam czy to wystarczy a skoro ty mowisz ze tego sie nie smaruje to poprostu sie zakrecilem i nie wiem co teraz z tym zrobic ;)

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 22 mar 2010, 12:40
przez deejay27
Nie wiem kolego czy się opłaca smarowanie tego łożyska,zależy ile chcesz pojezdzic autem bez tych stukow bo jesli łozysko jest walnięte to nie sądze zeby za długo pojezdziło tylko przesmarowane .Ja u siebie też miałem te stuki wymieniłem łożyska i kierownica luźniej sie obraca i przede wszystkim cisza podczas skręcania na postoju.Koszt obu łożysk to 100 zl a jesli sobie sam to zrobisz to juz wg sie bardziej opłaca bo robocizna tez kosztuje,potem tylko wystarczy sprawdzic i ewentualnie ustawic geometrie bo jednak wyjecie mcphersona jest ingerencją w zawieszenie co moze skutkowac przestawieniem sie kontów.Pozdrawiam...

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 22 mar 2010, 14:19
przez jedrzej07
no i takiej odpowiedzi mi bylo trzeba, konretnie i na temat :) dzieki wielkie, po swietech bede musial sie za to wziac

Re: regularne stuki podczas skrętu kierownica

PostNapisane: 11 kwi 2010, 10:17
przez LAJCIK29
ja też miałem takie stuki podczas skręcania. Podniosłem Madzie do góry i okazało się ,że sprężyna ociera o wewnętrzną stronę kielicha. Nałożyłem smaru między te elementy i stukanie ustało ;). Ale nie wiem czy też nie wymienie tych łożysk, bo przecież bez powodu mcperson nie osiadł, a i kierownica też nie pracuje tak lekko jak powinna. Myślałem że koszt tych łożysk będzie większy, ale cena jaką podał kolega wyżej mnie pocieszyła;))