Podskakuje? przy wiekszych predkościach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tubi » 14 wrz 2009, 09:13

Witam serdecznie,

Wczoraj przy predkości około 150 zauważyłem że Madzia tak jakby lekko podskakuje, Strasznie denerwujące bo mi się w brzuchu wszystko podnosiło i opadało :P Stan zawieszenia:

Przód wyremontowany Nowe amory odboje, gumy i sprężyny przód, stabilizatory, [waaaco?]

Tył Uszkodzony lewy łącznik stabilizatora oraz tuleje stabilizatora i amortyzatory do wymiany.

Opony przód zimowe tył letnie, przód 185 tył 195.

I tak będę remontował tylne zawieszenie ale dopiero za jakiś czas a strasznie mnie to rytmiczne podskakiwanie jakbym koniem galopował denerwuje.

Co może to powodować?

Z góry dziękuję.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Barthek » 14 wrz 2009, 11:00

Też mi się tak wydaje czasami, ale to chyba zależy od nawierzchnii drogi. Spróbuj innym samochodem, pewnie będzie tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez widlak » 14 wrz 2009, 11:30

Po mojemu też nawierzchnia raczej ale sprawdź innym autem. Ja sprawdziłem swoim i mareą weekend i efekt był identyczny jak ktoś ma słaby żołądek to może być lipa. Ale tak budują drogi niestety...
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE

WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW

PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....

MoJa KoCHaNKa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 18:55
Posty: 90
Skąd: Białystok
Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF

Postprzez Filippo80 » 14 wrz 2009, 11:32

qrde...mam podobnie z tym ,ze fachoffffcy mechanicy niby sprawdzali zawieche i test amorow nic nie wykazalo a jak jade po nowym asfalcie to czuje jak nim buja/podrzuca i tez za chiny ludowe nie wiem co mu jest .Wymienilem ostatnio kola na nowki ...i dalej to samo.Fakt faktem ,ze jest rzucony na glebe i ma twarda zawieche ale ....cos mi sie zdaje,ze tyl buja a z przudu w lewyl kole slychac glosne stuki jak jade po kostce ...zwlaszcza gdy na niej skrecam delikatnie w lewo i tez nie wiedza co moze byc przyczyna :/ Dodam jeszcze,ze dzieje sie to przy kazdej predkosci.Przy minimalnej odczuwam jakby na przemian prawa/lewa strona si epodnosila.Przy ok 140km/h wchodzi w taki tryb,ze najmniej sie to odczuwa.
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<jelen><br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2008, 16:31
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF

Postprzez Tubi » 14 wrz 2009, 11:44

Właśnie innym tego nie zauważyłem :) Wydaje mi się ,że to amortyzatory bo już olej puściły.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Firepoland » 14 wrz 2009, 14:46

u mnie nic nie buja. Mam amortyzatory twardsze, na poziomie 60%. Jest dobrze. W niedzielę na Białobrzeskiej obwodnicy rano doszedłem 200km/h przez 3km i dobrze się prowadziło. Tylko cholernie głośno, szum, opór powietrza no i już łożyska. Prędkość nie normalna, by jeździć, ale autko jeszcze zdrowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Rostow » 15 wrz 2009, 10:23

Ja wczoraj leciałem 180 ,i też podskakuje to norma podobne wrażenie jak na sportowym zawiasie
Rostow
 

Postprzez sq2jul » 15 wrz 2009, 10:40

obojetnie ile bym nie jechal (poki co xedosa rozbujalem 'tylko' do 190km/h) nic takiego nie zauwazylem.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Czege » 15 wrz 2009, 20:15

Ja zauwazylem, ale tylko na drodze, ktora wprawia wszystkich w podskoki. A z Xeda wycisnalem przed remontem ok. 215 :P udokumentowane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez sq2jul » 15 wrz 2009, 21:20

ja tam przy tych 190km/h mialem jeszcze troche zapasu pod butem – droga sie skonczyla :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Czege » 15 wrz 2009, 22:37

a u mnie rozsadek stanal gora. Chociaz bylo 6,5 tys. wiec moze cos jeszcze by dal rade:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Filippo80 » 16 wrz 2009, 10:14

nie no wspaaaaniale Panowie ja też nie raz go cisnąłem ponad 200 ale nie o tym tu mowa...Powinien iść gładko po nawierzchni a mi co ok 2-3sek caly lekko "podskakuje".I nie jest to zwiazane z nawierzchnia bo inne auta jada jak po maśle.W momencie gdy auto się toczy mam wrazenie jakby prawy tyl sie unosił a po chwili lewy przód....auto sie kołysze (kierownica jest prosto).W mieście po dziurach jeszcze jako tako nie odczuwam ale na trasie....jedz sobie tak ponad 300km...można czegoś dostać .Stad pytanie co może byc przyczyną?
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<jelen><br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2008, 16:31
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF

Postprzez Czege » 16 wrz 2009, 11:26

może masz – nazwijmy to – nieokrągłe koło. Mam takie alu w firmowej Octavi. Po prostu jajko jest i czuć to jak się jedzie. Oczywiście zmiana kształtu jest minimalna, ale jak koło się kręci to to widać.
A może masz amortyzatory skończone na tyle, żę wpadają w kołysanie. Ale to tylko moja teza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Tubi » 16 wrz 2009, 11:56

U mnie to raczej amory będą bo sa dead olej puscil oslonki rozwalone a do tego sprężyny w nie najlepszym stanie :( Jak przyjdzie paczka z carspeed'u to wymienie tuleje stabilizatora i lączniki. Amory sprężyny odboje i gumy dopiero na następna wypłate.
Ostatnio edytowano 16 wrz 2009, 14:35 przez Tubi, łącznie edytowano 1 raz
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Czege » 16 wrz 2009, 12:24

Tubi napisał(a):to wymienie tuleje stabilizatora i lączniki

Pamiętaj o zbieżności potem :P
Co do amorów to ja ostatnio na przeglądzie miałem ponad 70% na amory. Ale jako że kontakt ze stacjami diagnostycznymi mam większy to wiem, że ten wynik jest całkowicie niemiarodajny.
W koncu rok temu tez bylo >70% a przez ten czas dziur zaliczyłem mnóstwo :P
A wymiana amorów i sprężyn to rzeczywiście wydatek dość spory :/
Na szczęście ja nie mam problemu. Chociaż po wymianie tulei i innych elementów zawieszenia moja mazda wykazuje się ogromnymi ilościami przenoszonych stuków z zawieszenia do kabiny. Nawet mały kamyczek skutkuje dość znacznym hałasem wewnątrz :/ Ale to nie ten temat, więc sie nie rozpisuje.

Powodzenia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6