Strona 1 z 1

Czujnik sprzęgła – za co odpowiada

PostNapisane: 2 wrz 2009, 23:56
przez Barthek
Wiecie może gdzie znajduje się czujnik sprzęgła w Xedzie oraz za co on odpowiada?
Podobno ma on coś wspólnego z tym, że komputer wie kiedy auto jest obciążone a kiedy nie – tzn. czy stoi czy jedzie. Czytałem również gdzieś w necie, że odpowiada on również za szybkie opadanie obotów na postoju (auto nieobciążone) i za wolniejsze opadanie podczas jazdy – gdy wysprzęglamy (auto obciążone). Cały czas wydaje mi się, że obroty za szybko opadają podczas wysprzęglania i jest wyczuwalne szarpnięcie po wbiciu biegu, ponieważ startuje ze zbyt niskich obrotów (bo za szybko opadły).
Czy ewentualnie jest jakieś urządzenie bądź inny czujnik w aucie, który za to odpowiada? PS. nie piszcie proszę o szczelności dolotu, kablach, świecach itp :)

PostNapisane: 3 wrz 2009, 07:12
przez pawelc
Barthek1983 napisał(a):gdzie znajduje się czujnik sprzęgła


przy pedale sprzęgła :)

PostNapisane: 3 wrz 2009, 08:49
przez steven
a nie w skrzyni biegów ??

bo ten przy pedale sprzęgła, to jest chyba tylko od tempomatu – tak mi się zdaje... –> ale może się mylę :)

jednak się myliłem, do tempomatu też jest, ale przede wszystkim daje informacje do komputera – po co?? na dole 05.09.2009r. napisałem, a nie będę powtarzał :D

PostNapisane: 3 wrz 2009, 10:45
przez Barthek
pawelc napisał(a):przy pedale sprzęgła

A ma on jakiś kolor? Będzie to jakiś przekaźnik?
steven napisał(a):bo ten przy pedale sprzęgła, to jest chyba tylko od tempomatu

Nie mam tempomatu, także nie wiem... A jeśli jest wkręcony do skrzyni to w którym miejscu?

PostNapisane: 3 wrz 2009, 15:12
przez pawelc
steven napisał(a):bo ten przy pedale sprzęgła, to jest chyba tylko od tempomatu
nie w każdym jest tempomat a czujnik ten jest
Barthek1983 napisał(a):A ma on jakiś kolor? Będzie to jakiś przekaźnik?


szary -jest to zwykły stycznik

PostNapisane: 3 wrz 2009, 15:16
przez Barthek
pawelc napisał(a):szary -jest to zwykły stycznik

Dzięki pawelc a nie wiesz przypadkiem za co on odpowiada lub czy zgadza się to co wyczytałem ??

Barthek1983 napisał(a):Czytałem również gdzieś w necie, że odpowiada on również za szybkie opadanie obotów na postoju (auto nieobciążone) i za wolniejsze opadanie podczas jazdy – gdy wysprzęglamy (auto obciążone). Cały czas wydaje mi się, że obroty za szybko opadają podczas wysprzęglania i jest wyczuwalne szarpnięcie po wbiciu biegu, ponieważ startuje ze zbyt niskich obrotów (bo za szybko opadły).

PostNapisane: 3 wrz 2009, 15:36
przez ZipperPL
No właśnie ja też mam taki czujnik tylko, że w GE 1.8 i też się zastanawiam od czego on jest...wie ktoś może ?? ;)

PostNapisane: 4 wrz 2009, 11:04
przez Barthek
ZipperPL napisał(a):też się zastanawiam od czego on jest...wie ktoś może

To jak koledzy i koleżanki – pomożecie? :)

PostNapisane: 4 wrz 2009, 11:30
przez ZipperPL
Barthek1983 napisał(a):Czytałem również gdzieś w necie, że odpowiada on również za szybkie opadanie obotów na postoju


Właśnie to dzisiaj sprawdzałem i nie ma różnicy czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie – obroty spadają jednakowo. A więc od czego ten stycznik tam jest ?? :|

PostNapisane: 4 wrz 2009, 15:49
przez Barthek
ZipperPL napisał(a):Właśnie to dzisiaj sprawdzałem i nie ma różnicy czy mam wciśnięte sprzęgło czy nie – obroty spadają jednakowo. A więc od czego ten stycznik tam jest

A sprawdzałeś tylko na postoju czy również podczas jazdy? Jeśli tak – to może jest uszkodzony lub nie odpowiada za obroty... Help please! :)

PostNapisane: 4 wrz 2009, 18:57
przez ZipperPL
Barthek1983 napisał(a):A sprawdzałeś tylko na postoju czy również podczas jazdy?


Mam rozwiązanie – albo mi się tak wydaje :] A więc zaobserwowałem,że podczas jazdy na luzie i wciśniętym sprzęgle – kiedy dodaję gazu obroty spadają nieco wolniej, niż jeśli stoję. Jest to zauważalne , lecz nie znacznie ( ale jednak jest ) – także u mnie stycznik raczej działa ;) <faja>

PostNapisane: 5 wrz 2009, 13:10
przez steven
No to tak:
Jest sobie czujniki wrzuconego biegu w skrzyni, a sprzęgła na pedale sprzęgła (nie wiem czemu wcześniej tego nie skojarzyłem;p)
i tak jak jedziesz sobie np. 80km/h na 3 biegu (masz załóżmy 3,5 tyś obrotów) puszczasz gaz i samochód cały czas się toczy, obroty oczywiście maleją, prędkość też, bo hamujesz silnikiem, ale wtedy wogóle nie jest podawany impuls do wtrysków – jedziesz za darmochę ;) bo sama siła przenoszona z kół na wał wystarczy, aby silnik nie zgasł :) inaczej dzieje się gdy wrzucisz na luz – wtedy podawana jest już jakaś (mała) ilość benzyny :)

nie wiem tylko po co czujnik na pedale sprzęgła, skoro ten czujnik wrzuconego biegu mógłby odpowiadać również za wciśnięte sprzęgło ;p ale nie odpowiada :) tak więc tak sobie Mazda wymyśliła i już :)