Tuleje i śruby tylnego zawieszenia.
1, 2
Panowie,
Przymierzam się do wymianki paru gumek w tylnym zawiasie. Dodatkowo chciałbym ustawić zbieżność tylnych kół, bo lekko mi ścina gumy od wewnątrz.
Rzecz jest w tym, że do wahaczy wzdłużnych (wleczonych ?) nie ma problemu dokupić tulei gumowych na wymianę. Nie ma też problemu, żeby kupić śruby regulacji pochylenia tylnego koła (dwie mimośrodowe śruby blisko siebie na środku samochodu, od góry, z tyłu – 86 zł w ASO Dyga Katowice).
Niestety problem zaczął się jak chciałem kupić tuleje na wahaczu poprzecznym, zarówno te, które chowają wspomniane wyżej śruby jak i na drugich końcach wahacza poprzecznego. ASO proponuje zakup całego wahacza (jedna sztuka 1200 zł :D:D). Nie wchodzi to w grę – trzeba mi tych tulejek. Czy ktoś wie co można spasować, ewentualnie gdzie to kupić ? InterCars nie ma, jakiś "Kapitan" bodajże też.
Ma ktoś radę na tuleje wahacza poprzecznego z tyłu w Xedosie 6 (93 rok) 2.0 ? Jak trzeba podam VIN.
Pzdr.
Przymierzam się do wymianki paru gumek w tylnym zawiasie. Dodatkowo chciałbym ustawić zbieżność tylnych kół, bo lekko mi ścina gumy od wewnątrz.
Rzecz jest w tym, że do wahaczy wzdłużnych (wleczonych ?) nie ma problemu dokupić tulei gumowych na wymianę. Nie ma też problemu, żeby kupić śruby regulacji pochylenia tylnego koła (dwie mimośrodowe śruby blisko siebie na środku samochodu, od góry, z tyłu – 86 zł w ASO Dyga Katowice).
Niestety problem zaczął się jak chciałem kupić tuleje na wahaczu poprzecznym, zarówno te, które chowają wspomniane wyżej śruby jak i na drugich końcach wahacza poprzecznego. ASO proponuje zakup całego wahacza (jedna sztuka 1200 zł :D:D). Nie wchodzi to w grę – trzeba mi tych tulejek. Czy ktoś wie co można spasować, ewentualnie gdzie to kupić ? InterCars nie ma, jakiś "Kapitan" bodajże też.
Ma ktoś radę na tuleje wahacza poprzecznego z tyłu w Xedosie 6 (93 rok) 2.0 ? Jak trzeba podam VIN.
Pzdr.
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
- Od: 12 maja 2007, 23:18
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 CA KF
Ja ku swojemu zdziwieniu kupiłem takie tuleje w sklepie JC bez problemu.
No i sprawdziłem przed chwilą są.
nadają sie od 323 BG , 626 GE według kaltalogu
http://www.moto.sklep.pl/result1.php?re ... lang_id=PL
i druga :
http://www.moto.sklep.pl/result1.php?re ... lang_id=PL
No i sprawdziłem przed chwilą są.
nadają sie od 323 BG , 626 GE według kaltalogu
http://www.moto.sklep.pl/result1.php?re ... lang_id=PL
i druga :
http://www.moto.sklep.pl/result1.php?re ... lang_id=PL
Kolega (626GE 93r) też bez problemu znalazł, zapytam go dzisiaj gdzie to dostał i zapodam linka jeśli dostanę od niego.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
kattom napisał(a):chciałbym ustawić zbieżność tylnych kół
Hmmm jak ustawiałem zbieżność na diagniostyce to mi powiedzieli, że w Xedzie ustawia się tylko zbieżności kół przednich... Hmmm w każdym razie zakładali te laserowe urządzenia pomiarowe na wszystkie koła...
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):Hmmm jak ustawiałem zbieżność na diagniostyce to mi powiedzieli, że w Xedzie ustawia się tylko zbieżności kół przednich...
ale łosie
w xedosie ustawia sie tylko i wyłącznie zbieżność ale zarówno tyłu i z przodu.
a nie ustawiali Ci z tyłu bo pewnie bali się srób odkęcać (najczęściej się urywaja tak jak u mnie)
Kolego Hazu, czy to na pewno są do wahaczy poprzecznych a nie wzdłużnych ? To może i 8 dych, ale jakoś tak średnio przekonany jestem. Jesteś pewien ? Bo jeśli tak, to biorę od razu.
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
- Od: 12 maja 2007, 23:18
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 CA KF
zadzwoń do nich: NIPPON CAR – wwa, radzymińska 221
ja u nich kupowałem do siebie i się wahacze nawet znalazły a ceny są do przyjęcia
ja u nich kupowałem do siebie i się wahacze nawet znalazły a ceny są do przyjęcia
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Witajcie,
Sorka za późną odpowiedź. Wyjazd wakacyjny mi się szczęśliwie przydarzył
Mam zapisane jakie tuleje pasują do wahaczy poprzecznych, bo są dwa różne na dwóch końcach. Robi je firma Tedgum z Rudy Śląskiej (http://www.tedgum.pl), mają sprzedaż wysyłkową, w ofercie mają różne nietypowe elementy gomowo-metalowe, również na zamówienie indywidualne. Ja zapłaciłem za 4 gumy 140 zł. Kupiłem sam, bo mechanik zamówił kilka różnych kompletów od ogólnie dostepnych producentów i wszystkie do bani. Z 626 i 323 nie pasowały, inne średnice i długości, widziałem na własne oczy, musiał oddać. Wogóle jest tak, że serwis nie przewiduje wymiany tych tulei tylko całe wahacze, bo te tulejki są oryginalnie wulkanizowane w wahacz. Nie muszę chyba dodawać, że operacja z wykorzystaniem ASO przekracza wyobrażenia finansowe. W każdym razie stare tuleje trzeba wydłubać, oczyścić gniazdo i wprasować nowe w metalowej obudowie, ewentualnie smarknąć spawarką jak się wydają za luźne, bo gniazda mogły się przez lata jazdy nieco rozszerzyć.
Numery katalogowe w Tedgum to:
Środek: 00396800 (ma większą średnicę zewnętrzną, ale mniejszą wewnętrzną)
Zewnątrz: 00396803 (wymiary odwrotnie do środka)
Wahacze wzdłużne kupiono mi całe, bo po wykręceniu śrub i próbie demontażu tulejek się rozleciały (lol). Bodaj 80 zł jeden kosztował. W Intercars albo Carspeed są dostępne.
Sorka za późną odpowiedź. Wyjazd wakacyjny mi się szczęśliwie przydarzył
Mam zapisane jakie tuleje pasują do wahaczy poprzecznych, bo są dwa różne na dwóch końcach. Robi je firma Tedgum z Rudy Śląskiej (http://www.tedgum.pl), mają sprzedaż wysyłkową, w ofercie mają różne nietypowe elementy gomowo-metalowe, również na zamówienie indywidualne. Ja zapłaciłem za 4 gumy 140 zł. Kupiłem sam, bo mechanik zamówił kilka różnych kompletów od ogólnie dostepnych producentów i wszystkie do bani. Z 626 i 323 nie pasowały, inne średnice i długości, widziałem na własne oczy, musiał oddać. Wogóle jest tak, że serwis nie przewiduje wymiany tych tulei tylko całe wahacze, bo te tulejki są oryginalnie wulkanizowane w wahacz. Nie muszę chyba dodawać, że operacja z wykorzystaniem ASO przekracza wyobrażenia finansowe. W każdym razie stare tuleje trzeba wydłubać, oczyścić gniazdo i wprasować nowe w metalowej obudowie, ewentualnie smarknąć spawarką jak się wydają za luźne, bo gniazda mogły się przez lata jazdy nieco rozszerzyć.
Numery katalogowe w Tedgum to:
Środek: 00396800 (ma większą średnicę zewnętrzną, ale mniejszą wewnętrzną)
Zewnątrz: 00396803 (wymiary odwrotnie do środka)
Wahacze wzdłużne kupiono mi całe, bo po wykręceniu śrub i próbie demontażu tulejek się rozleciały (lol). Bodaj 80 zł jeden kosztował. W Intercars albo Carspeed są dostępne.
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
- Od: 12 maja 2007, 23:18
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 CA KF
Odświeżam temat. Te numery katalogowe w Tedgum chyba już są nieaktualne(albo nie potrafie znaleźć).
Czy ktoś kto miał z tym do czynienia mógłby zlokalizować te tuleje do poprzecznego i podesłać numery lub wkleić linki??? gorąca prośba!
Czy ktoś kto miał z tym do czynienia mógłby zlokalizować te tuleje do poprzecznego i podesłać numery lub wkleić linki??? gorąca prośba!
- Od: 25 wrz 2011, 12:11
- Posty: 45
- Auto: Mazda Xedos 6 (CA)
Odgrzewam temat,mojemu koledze ktoś uderzył samochodem w tylne koło i ono straciło pion, diagnosta niczego się nie dopatrzył tylko skrzywiony amortyzator, ale po wymianie amorów koło nadal ucieka od pionu. Macie może jakieś pomysły jak to wyregulować(co wymienić)? Na "oko" żaden wahacz nie jest krzywy. Jest to mazda 323f Bj 2.0DiTD z 1999r
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
Może przestawiło Ci śrubę do regulacji kąta koła.
W moim Xedosie zgniły gumy przy wahaczu poprzecznym..sa niby skrecane śrubami z mimośrodem do ustawiania kątów. I moje pytanie brzmi czy jest jakiś wiekszy problem z dostaniem tych śrub i tulei? Oczywiście za sensowne pieniądze. Zakup wahaczy za 1200zł jak napisał kolega zakładający temat odpada.. 2 wahacze ,tuleje do reszty śruby na ustawienie plus zapłata za wymiane i zbieżność i 3tys pękaja.. ;/
W moim Xedosie zgniły gumy przy wahaczu poprzecznym..sa niby skrecane śrubami z mimośrodem do ustawiania kątów. I moje pytanie brzmi czy jest jakiś wiekszy problem z dostaniem tych śrub i tulei? Oczywiście za sensowne pieniądze. Zakup wahaczy za 1200zł jak napisał kolega zakładający temat odpada.. 2 wahacze ,tuleje do reszty śruby na ustawienie plus zapłata za wymiane i zbieżność i 3tys pękaja.. ;/
- Od: 25 mar 2014, 23:51
- Posty: 40
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993
Odświeżę trochę temat.
Jako że Mazda zjada mi opony z tyłu czeka mnie ustawienie zbieżności. Nie mam pojęcia czy śruby do ustawiania kątów się odkręcą. Cena nowych nie jest za niska..i moje pytanie jest takie:
Czy można dopasować te śruby od innego auta? niekoniecznie od Mazdy.
Jako że Mazda zjada mi opony z tyłu czeka mnie ustawienie zbieżności. Nie mam pojęcia czy śruby do ustawiania kątów się odkręcą. Cena nowych nie jest za niska..i moje pytanie jest takie:
Czy można dopasować te śruby od innego auta? niekoniecznie od Mazdy.
- Od: 23 paź 2012, 16:59
- Posty: 29
- Skąd: Elgiszewo
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 144 KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6