Wymiana tylnej poduszki skrzyni.
jak Dymek mówi ze w tygodniu wymieni to będzie gotowe na Boże Narodzenie
Obróciłes już wkład? Nie wiadomo czy się uda to zrobić jak ona taka pokrzywiona
A ogólnie to mam już skrzynie wymienioną i przy okazji sprzeglo albo sprzeglo i przy okazji skrzynie:)
Stara skrzynia nie byla w najgorszym stanie. Nowa chodzi nieco lepiej – dwojeczka normalnie wchodzi i wsteczny zawsze no i nie gwiżdże po cichu gdy jade na luzie.
Sprzęglo bylo prawie na wykonczeniu (tarcza Exedy), oba lozyska (małe i duże) zatarte szelesciły, pełno syfu ze startej tarczy
Teraz sprzeglo jak malina chodzi leciutko jak w nowym aucie – naciska sie wręcz pod ciezarem nogi (dziwne uczucie) Auto nabrało jakiejś niewyobrażalnej mocy- zapindala jak wsciekle, nie wiem od czego to:) Tez przegub zewn dlugiej polosi wymienielem bo NKN roczny o dziwo padł – ciezko sie krecił na kulkach ale nie strzelał
Ale przegub wewn krotkiej polosi tez minimalnei sie rusza góra-dół w skrzyni (jak na starej skrzyni) i dalej lekko przy 2tys obr jest minimalne jej bicie.
I juz wiem co jest problemem! Mam za wysokie zawieszenie z przodu. Problem pojawil sie w sumie jak go obniżyłem. Mam teraz całe kolumny mcpersona przednie z dosyć mlodego anglika i sprezyny fabryczne są jeszcze 'nie ubite' (przod stoi nienaturalnie wysoko wzgledem tyłu) Gdyby przod auta byl nizszy krotka polos nie zakrzywiałaby sie tak na przegubie wewn tylko bylaby 'w lini'. Dodam ze pod obciazeniem 4 osoby jest wszystko OK.
tu widać ze polos musi być poziomo w lini skrzynia-piasta
Mam nadzieje ze przód z czasem siądzie (ubijam go jak moge;) albo obniże znów wariata:)
Ale najwiekszy szok jaki przezylem to po wymienie gum przedniego stabilizatora. Auto totalnie nie przechyla sie na boki jak okręt, nabralo mega stabilnosci, lepiej wyjada dziurki.
Na starych gumkach to jak wpadlem prawą stroną w dziurke to lewą stronę auta mi podnosilo i jeszcze 'wyzsze' miałem przednie za wysokie zawieszenie...
Teraz mogę z poziomicą jeździć w poziomie:)
A wracając do tylnej poduchy to dalej uwazam ze mam ją (tedgum) lekko za twardą ale robi sie coraz bardziej miekka jak ją macam. Będę ostrzej jezdził. Rozruszam ją nowym sprzęgłem
Taki juz jest ten nasz motoryzacyjny swiat. "Dziiiiiiiwny jest ten świat!"
Obróciłes już wkład? Nie wiadomo czy się uda to zrobić jak ona taka pokrzywiona
A ogólnie to mam już skrzynie wymienioną i przy okazji sprzeglo albo sprzeglo i przy okazji skrzynie:)
Stara skrzynia nie byla w najgorszym stanie. Nowa chodzi nieco lepiej – dwojeczka normalnie wchodzi i wsteczny zawsze no i nie gwiżdże po cichu gdy jade na luzie.
Sprzęglo bylo prawie na wykonczeniu (tarcza Exedy), oba lozyska (małe i duże) zatarte szelesciły, pełno syfu ze startej tarczy
Teraz sprzeglo jak malina chodzi leciutko jak w nowym aucie – naciska sie wręcz pod ciezarem nogi (dziwne uczucie) Auto nabrało jakiejś niewyobrażalnej mocy- zapindala jak wsciekle, nie wiem od czego to:) Tez przegub zewn dlugiej polosi wymienielem bo NKN roczny o dziwo padł – ciezko sie krecił na kulkach ale nie strzelał
Ale przegub wewn krotkiej polosi tez minimalnei sie rusza góra-dół w skrzyni (jak na starej skrzyni) i dalej lekko przy 2tys obr jest minimalne jej bicie.
I juz wiem co jest problemem! Mam za wysokie zawieszenie z przodu. Problem pojawil sie w sumie jak go obniżyłem. Mam teraz całe kolumny mcpersona przednie z dosyć mlodego anglika i sprezyny fabryczne są jeszcze 'nie ubite' (przod stoi nienaturalnie wysoko wzgledem tyłu) Gdyby przod auta byl nizszy krotka polos nie zakrzywiałaby sie tak na przegubie wewn tylko bylaby 'w lini'. Dodam ze pod obciazeniem 4 osoby jest wszystko OK.
tu widać ze polos musi być poziomo w lini skrzynia-piasta
Mam nadzieje ze przód z czasem siądzie (ubijam go jak moge;) albo obniże znów wariata:)
Ale najwiekszy szok jaki przezylem to po wymienie gum przedniego stabilizatora. Auto totalnie nie przechyla sie na boki jak okręt, nabralo mega stabilnosci, lepiej wyjada dziurki.
Na starych gumkach to jak wpadlem prawą stroną w dziurke to lewą stronę auta mi podnosilo i jeszcze 'wyzsze' miałem przednie za wysokie zawieszenie...
Teraz mogę z poziomicą jeździć w poziomie:)
A wracając do tylnej poduchy to dalej uwazam ze mam ją (tedgum) lekko za twardą ale robi sie coraz bardziej miekka jak ją macam. Będę ostrzej jezdził. Rozruszam ją nowym sprzęgłem
Taki juz jest ten nasz motoryzacyjny swiat. "Dziiiiiiiwny jest ten świat!"
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
Zubeck napisał(a):No albo przednia albo tylna albo obie dają ciała (o ile nie grzebales przy tps i ustawieniu zaplonu:)
Stuki mogą jeszcze dochodzić z wieloklinu dlugiej półosi jak jest tam luz i przez to tez moze szarpać.
Co do tej poduchy allegrowej przedniej to tez nie moze byc za twarda. Kupilem z rok temu NOK za 65zl przednią w IC i drgania sie przenosily na belkę->budę i gorzej sie ruszalo. Byla bardzo twarda! Nie umiala zmięknąć! Zapodalem wiec calkiem niedawno starą poduchę (chyba yamato) wymienioną 3lata temu przez Wiesia i jest OK. Nia ma drgań i płynniejsze ruszanie
Przy ruszaniu silnik sie lekko wychyla i ma pozostać lekko wychylony a nie wracać od razu na swoją pozycję (i przez to szarpać/ sprężynować). Wszystkie stare ori poduchy przednie sa przeciez bardzo miękkie(miałem trzymałem) i jakoś da rade jeździć. A gdzie to takie kamienie ładować!
Duzy wplyw ma oczywiscie tylna dupna poducha- nie moze byc ani za twarda ani za miękka/zerwana
To znaczy Tps ustawiony książkowo, z tym wyprzedzeniem zapłonu to już trochę gorzej bo ustawiany był przez mechanika na oko bez lampy...no ale kiedys i z tym próbowałem i te szarpania nadal występowały. zresztą to już się ciągnie jakiś czas...dopiero teraz chce zrobić z tym porządek.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Agerak napisał(a):dopiero teraz chce zrobić z tym porządek
nie wiesz jak sprawdzic poduchy? wbij bieg na wylączonym silniku i ruszaj auto przod tył siłą ciała i obserwuj silnik jak sie wychyla. Albo ruszaj z jedynki na ręcznym (jak go masz:D) /popuszczaj szybciej sprzeglo i tez obserwuj. Jak masz slaby reczny to prawą nogą trzymaj hamulec i dodawaj gaz jednoczesnie:) albo podjedz pod wysoki krawężnik/scianę i ruszaj:D
Mozna tez sprawdzić wzrokowo poduchy (czy nie 'siedzą') i namacalnie (macańsko). Mozesz tez zrobic zdjecia, nam pokazać i tez bedzie fajnie:)
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
No tak już sprawdzałem i się buja Natomiast przy puszczeniu sprzęgła jest stuknięcie , tak samo właśnie czuć bujnięcie (opóźnienie ok 1-,5 sek po puszczeniu i dodaniu gazu) jak puści się całkowicie gaz lub go doda. Nie występuje to gdy np popuszczam sprzęgło wtedy jak dodaje gazu nie buja autem (gdy powoli puszczam sprzęgło). Trochę to pokrętnie tłumaczę. Sęk w tym że czuć wyraźne bujnięcie, szarpnięcie autem podczas puszczania i dodawania gazu .
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Witam
Mam malutki problem z poduszka i nie wiem co z nim zrobic. Kupiłem poduszke na tył skrzyni 29nok, chyba tak to sie pisze, a ona ma srednicy 88. Wyciagnałem swoja, i ta ma srednicy 75mm.
I teraz pytanie czy jakbym zmienił uchwyt na poduszke to bedzie wszystko pasowac?
A jesli tak , to czy ktos posiada stare mocowanie na poduszke, to odkupie. pozdrawiam
Mam malutki problem z poduszka i nie wiem co z nim zrobic. Kupiłem poduszke na tył skrzyni 29nok, chyba tak to sie pisze, a ona ma srednicy 88. Wyciagnałem swoja, i ta ma srednicy 75mm.
I teraz pytanie czy jakbym zmienił uchwyt na poduszke to bedzie wszystko pasowac?
A jesli tak , to czy ktos posiada stare mocowanie na poduszke, to odkupie. pozdrawiam
W następnym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem na wymianę poduchy byłem ostatnio w kanale i mam pytanko jak u was stoi ta poducha dolna mała jest ugięta czy na prosto
powinna byc raczej na prosto. ugięła się pewnie przez siadniętą poduchę przy rozrządzie – dlatego tez szybciej zerwało tylną
przy obnizonych/ twardszych zawieszeniach czesciej siada poducha przy rozrzadzie – bo auto skacze po dziurach 'razem z silnikiem' przecież
przy obnizonych/ twardszych zawieszeniach czesciej siada poducha przy rozrzadzie – bo auto skacze po dziurach 'razem z silnikiem' przecież
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
Akcja się zagęszcza, już chyba 4 miesiąc czytam streszczenie serialu "Dymek wymienia poduchę", jestem ciekaw rozwoju akcji.
Akcja wykonana poducha wymieniona szarpanie ustało
Wymieniałem razem ze znajomym mechanikiem , zajęło to nam około 2 h .Krótki opis wymiany.
Ściągnęliśmy tylko dolot , odkręciliśmy kable( wiązkę )co jest przymocowana do grodzi i prawe koło w celu odkręcenia śruby która przechodzi przez poduchę .Tu potrzebna długa przedłużka
a poducha stara wygląda tak
Wymieniałem razem ze znajomym mechanikiem , zajęło to nam około 2 h .Krótki opis wymiany.
Ściągnęliśmy tylko dolot , odkręciliśmy kable( wiązkę )co jest przymocowana do grodzi i prawe koło w celu odkręcenia śruby która przechodzi przez poduchę .Tu potrzebna długa przedłużka
a poducha stara wygląda tak
No i gratki, od góry niby trudny dostęp ale też mi się wydawało, że da się
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
da sie i nawet teraz wydaje sie mi to proste choc znajomy tez zrobił na początku duże oczy ale poszło gładko łamana końcówka dłuższa przedłużka miedzy kolektor a grodzie auta i poszło
jaką dopasować do Xeda po lifcie z KL'em pod maską?
029 czy 031?
029 czy 031?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Witam,
Sebek-71 mam pytanie do Ciebie nt. samego obracania poduszki o symbolu I53029, a mianowicie kto Ci to wykonał i czy w Jeleniej Górze? Jeśli możesz i jeszcze pamiętasz to powiedz jaki był tego koszt, a także czy owe obracanie wkładu poduszki nie uszkodziło jej od środka?
Sebek-71 mam pytanie do Ciebie nt. samego obracania poduszki o symbolu I53029, a mianowicie kto Ci to wykonał i czy w Jeleniej Górze? Jeśli możesz i jeszcze pamiętasz to powiedz jaki był tego koszt, a także czy owe obracanie wkładu poduszki nie uszkodziło jej od środka?
-
_/Damian\_
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6