Witam szanownych forumowiczów.
Mam problem ze swoją Mazdą, niedawno wymieniłem sprzęgło na Exedy Daikin (kompletne z dociskiem, łożyskiem i tarczą w serwisie) i wystąpił u mnie taki problem, nie dość, że wciskając pedał sprzęgła musi wpaść 5 cm do środka zanim odczuję opór właściwy sprzęgła, to jeszcze do tego zmienia się to. I po np. przejechaniu 60km płatną A1 (Gdańsk – Grudziądz ). I czasem bywa, że ta 'przerwa' sięga nawet 7-8 cm więc jest to na granicy zadziałania sprzęgła (na wciśniętym pedale do końca i będąc na 1 biegu samochód powoli się toczy,na wpół ślizgając się na sprzęgle, choć nie zawsze tak jest i jest ok gdy ta przerwa ma około 5 cm) . Poza tym są jeszcze dwa problemy z których jeden potrafię sobie wyobrazić czemu tak jest (czyli nie możność zmiany biegu gdy nie jest do końca wysprzęglony to rozumiem). Ale czemu, gdy próbuję zredukować bieg z piątki lub czwórki na trójkę, to za cholerę nie chce ona wskoczyć , coś ją blokuje , nawet gdy czuję że sprzęgło w 100% jest wysprzęglone, dopiero redukcja z 5 lub 4 biegu na drugi pozwala mi wrzucić trójkę, a inne biegi zachowuję się normalnie, wchodzą bez problemu. Dodam jeszcze , że próbowałem zredukować z 4 na 3 bieg , próbując dopasować obroty do prędkości na 3 biegu – bezskutecznie... Czemu tak się dzieje ? Nie mam pojęcia , ale jestem załamany, bo wydałem na sprzęgło razem z robocizną ponad 1000 zł a jest gorzej niż było (wymienione sprzęgło z powodu ślizgania się) przed wymianą wszystkie biegi działały idealnie A zaraz po wymianie i przejechaniu raptem 150 km się zwaliło ! Poza tym co się dzieje z tym luzem na pedale? Czemu tak jest ? Z tego co mi wiadomo jest to sprzęgło hydrauliczne, czy może brak jakiegoś płynu / oleju powoduje ten luz ? Proszę o szybką i konkretną odpowiedź, bo nie chciał bym znowu pakować kolejnego tysiąca , po przejechaniu raptem 200km .
Aha i jeszcze jedno na początku zaraz po odjechaniu z serwisu było ok, mogłem redukować z 5 i 4 na 3. Po jakichś 50 kilometrach gdy zacząłem mieć problemy ze zmianą biegów(ze względu na brak 100% wysprzeglenia). Zatrzymałem auto kilka raz na biegu jałowym" pod pompowałem" sprzęgłem i wróciło do 5 cm luzu i wtedy zaczął się problem z trójką.
Pozdrawiam, dziękuję i przepraszam za rozciągłość treści .
Problem z 3 biegiem po wymianie sprzęgła – co robić ?
Strona 1 z 1
Odpowietrz układ na wysprzęgliku.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Dzięki wszystkim za porady jutro jadę odpowietrzyć sprzęgło do znajomego, bo do tego "warsztatu ?" to już na pewno moja noga i koło nie zawita ... Jesteście najlepsi pozdrawiam serdecznie
Co do pytania :
Co do pytania :
to dla zainteresowanych mogę podać namiary na "serwis"Kto Ci to zmienił bez odpowietrzenia?
- Od: 19 wrz 2008, 16:53
- Posty: 25
- Skąd: Gdynia
- Auto: Xedos 6 2.0
Witam. Sprzęgło odpowietrzone ... i niestety klapa z biegów wyższych niż trzeci trójka nie wchodzi ... Czyżby skrzynia walnęła? Proszę o jeszcze jakieś sugestie, nie mam już siły na ten samochód ... A tak bardzo go lubię , tylko jest problem przy redukcji ...
- Od: 19 wrz 2008, 16:53
- Posty: 25
- Skąd: Gdynia
- Auto: Xedos 6 2.0
duchtesciowej, objawy wciąż są takie jak w pierwszym poście? Jak podpompujesz pedałem robi się twardszy? Wpada te kilka cm zanim "załapie"?
Poza tym warto sprawdzić drążki pod autem. Czy lewarek biegów nie ma luzów?
Poza tym warto sprawdzić drążki pod autem. Czy lewarek biegów nie ma luzów?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
jeżeli sprzęgło jest w prawidłowej pozycji teraz i dobrze wysprzęgla a dalej jest problem z redukcją -to niestety masz problem ze skrzynią -sam to u siebie przerabiałem miałem problem z redukcją z 5 na 4-rkę -uszkodzony synchronizator ,ja wymieniłem całą skrzynię i problem zniknął
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6