Strona 1 z 2

Kierownica nie odbija po jej skręceniu

PostNapisane: 9 wrz 2008, 14:24
przez Barthek
Cześć, mam pytanie – co odpowiada za odbijanie kierownicy do położenia na wprost po skręceniu kół? Problem mój objawia się tym, że jak na postoju skręcę na maksa kierownicę w lewo i zaczynam jechac to kierownica nie odbija, trzeba jej delikatnie pomóc. Za to robiąc to samo w prawo nie ma tego ojawu – normalnie odbija do położenia na wprost. Co może być przyczyną?... :| Wspomaganie chodzi bardzo dobrze i nie słychać ani widać żadnych innych ubocznych objawów.

PostNapisane: 9 wrz 2008, 14:40
przez arabek
przeważnie takie objawy dają łożyska Macphersona- po skręceniu kierownicą nie wraca do punktu wyjścia

PostNapisane: 9 wrz 2008, 15:30
przez Hugo
Barthek1983 wybite tuleje wahaczy lub źle ustawiona zbieżność.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 08:19
przez Barthek
Dzięki chłopaki za pomoc. Dziś sprawdziłem dokładnie objawy i wychodzi na to, że nie odbija ani po skręceniu w lewo ani w prawo. Sprawdzę raczej łożyska kolumn McPehrsona bo zbieżność jest ok a tuleje wahaczy nie wybite.

PostNapisane: 15 wrz 2008, 20:58
przez Redoo
Koledzy a ile moą kosztowac takie łożyska kolumny McPehrsona

PostNapisane: 15 wrz 2008, 22:00
przez Hugo
Redoo napisał(a):Koledzy a ile moą kosztowac takie łożyska kolumny McPehrsona
50 zł/szt. na www.carspeed.pl. Nie kupuj nowych. Zrób tak jak ja, czyli je nasmaruj dobrym smarem (np. miedziowym). Ja tak zrobiłem i jest rewelka. Jak zdemontujesz sprężynę z amora to się przekonasz jaki to sprytny wynalazek.

PostNapisane: 15 wrz 2008, 22:04
przez waldii
Hugo napisał(a):nasmaruj dobrym smarem (np. miedziowym).

do teflonu raczej grafitowy jest lepszy ;)

PostNapisane: 15 wrz 2008, 22:26
przez bazyl wspaniały
waldii napisał(a):Hugo napisał:
nasmaruj dobrym smarem (np. miedziowym).

do teflonu raczej grafitowy jest lepszy

no pozwolę sobie niezgodzić się z kolegami, tam najlepszy będzie teflonowy ze sklepu rowerowego, ten do smarowania linek w rowerze :)

PostNapisane: 15 wrz 2008, 22:28
przez waldii
bazyl wspaniały napisał(a):no pozwolę sobie niezgodzić się z kolegami, tam najlepszy będzie teflonowy ze sklepu rowerowego, ten do smarowania linek w rowerze

no i teraz wiemy dlaczego kolega jest WSPANIALY <lol> hahaha

PostNapisane: 15 wrz 2008, 22:31
przez bazyl wspaniały
jestem jaki jestem hahaha

PostNapisane: 15 wrz 2008, 22:37
przez Hugo
bazyl wspaniały napisał(a):tam najlepszy będzie teflonowy ze sklepu rowerowego
Dobra, ale dlaczego? Ta pasta miedziowa, której użyłem jest wodoodporna, temp. pracy to -35 st. C – 1300 st. C, więc dlaczego ma być zła?

PostNapisane: 15 wrz 2008, 22:50
przez waldii
Hugo napisał(a):Dobra, ale dlaczego?

ona jest dobra na gwinty swiec albo do smarowania zaciskow hamulcowych.Posiada w sobie exstra duze kawaleczki miedzi <lol> ktore moza zle wplynac na ślizg lozysk.Tragedii z pewnoscia z tego powodu nie bedzie ;)

PostNapisane: 15 wrz 2008, 23:41
przez Redoo
Hugo dzięki!

PostNapisane: 23 wrz 2008, 16:26
przez Barthek
Chłopaki, łożyska wymienione, tuleje nie wybite, zbieżnośc ustawiona... a dalej nie odbija po maksymalnym skręceniu. Macie jeszcze jakieś pomysły? :|

PostNapisane: 24 wrz 2008, 00:02
przez adam626
piszesz cały czas o zbieznosci, a jaki jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy, to ten parametr odpowiada za powrót

PostNapisane: 24 wrz 2008, 08:12
przez Barthek
adam626 napisał(a):a jaki jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy


Hmmm, muszę zapytać mechanika – a jaki powinien być ?

PostNapisane: 11 paź 2008, 15:09
przez pali
Witam mam pytanie czy od mazdy 626 łożyska Macphersona będa pasowały do xedosa 6

PostNapisane: 14 paź 2008, 14:47
przez delarossa
Źle ustawiony kąt pochylenia koła, miałem to samo, masz przekręcone sprężyny względem gniazda amortyzatora.

PostNapisane: 18 paź 2008, 10:26
przez pali
Witam mam taki problem gdy kręcę kierownicą słyszę pukanie wiem ze to łożyska Macphersona tylko nie wiem czy się uda bez wymiany tylko posmarować. Proszę o radę a co do wymiany od czego pasują te łożyska w sklepie powiedzieli mi ze od 626 koszt 40zł szt, ale nie mieli 100% pewności mówili że na 4 śruby u mnie jest 5 Proszę o radę jak miał ktoś taki problem jak ja

PostNapisane: 18 paź 2008, 15:56
przez chudy
pali napisał(a):co do wymiany od czego pasują te łożyska

Do Xedosa pasują od Xedosa i nawet nie kombinuj z jakimiś śrubami. Łożysko kolumny w Xedosie to dwa teflonowe pierścienie obracające sie względem siebie, a nie typowe łożyska, więc jeśli już to zamawiaj właściwe.