Kierownica nie odbija po jej skręceniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Barthek » 9 wrz 2008, 14:24

Cześć, mam pytanie – co odpowiada za odbijanie kierownicy do położenia na wprost po skręceniu kół? Problem mój objawia się tym, że jak na postoju skręcę na maksa kierownicę w lewo i zaczynam jechac to kierownica nie odbija, trzeba jej delikatnie pomóc. Za to robiąc to samo w prawo nie ma tego ojawu – normalnie odbija do położenia na wprost. Co może być przyczyną?... :| Wspomaganie chodzi bardzo dobrze i nie słychać ani widać żadnych innych ubocznych objawów.
Ostatnio edytowano 10 wrz 2008, 08:17 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez arabek » 9 wrz 2008, 14:40

przeważnie takie objawy dają łożyska Macphersona- po skręceniu kierownicą nie wraca do punktu wyjścia
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez Hugo » 9 wrz 2008, 15:30

Barthek1983 wybite tuleje wahaczy lub źle ustawiona zbieżność.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Barthek » 10 wrz 2008, 08:19

Dzięki chłopaki za pomoc. Dziś sprawdziłem dokładnie objawy i wychodzi na to, że nie odbija ani po skręceniu w lewo ani w prawo. Sprawdzę raczej łożyska kolumn McPehrsona bo zbieżność jest ok a tuleje wahaczy nie wybite.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Redoo » 15 wrz 2008, 20:58

Koledzy a ile moą kosztowac takie łożyska kolumny McPehrsona
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 15 wrz 2008, 22:00

Redoo napisał(a):Koledzy a ile moą kosztowac takie łożyska kolumny McPehrsona
50 zł/szt. na www.carspeed.pl. Nie kupuj nowych. Zrób tak jak ja, czyli je nasmaruj dobrym smarem (np. miedziowym). Ja tak zrobiłem i jest rewelka. Jak zdemontujesz sprężynę z amora to się przekonasz jaki to sprytny wynalazek.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez waldii » 15 wrz 2008, 22:04

Hugo napisał(a):nasmaruj dobrym smarem (np. miedziowym).

do teflonu raczej grafitowy jest lepszy ;)
waldii
 

Postprzez bazyl wspaniały » 15 wrz 2008, 22:26

waldii napisał(a):Hugo napisał:
nasmaruj dobrym smarem (np. miedziowym).

do teflonu raczej grafitowy jest lepszy

no pozwolę sobie niezgodzić się z kolegami, tam najlepszy będzie teflonowy ze sklepu rowerowego, ten do smarowania linek w rowerze :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez waldii » 15 wrz 2008, 22:28

bazyl wspaniały napisał(a):no pozwolę sobie niezgodzić się z kolegami, tam najlepszy będzie teflonowy ze sklepu rowerowego, ten do smarowania linek w rowerze

no i teraz wiemy dlaczego kolega jest WSPANIALY <lol> hahaha
waldii
 

Postprzez bazyl wspaniały » 15 wrz 2008, 22:31

jestem jaki jestem hahaha
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hugo » 15 wrz 2008, 22:37

bazyl wspaniały napisał(a):tam najlepszy będzie teflonowy ze sklepu rowerowego
Dobra, ale dlaczego? Ta pasta miedziowa, której użyłem jest wodoodporna, temp. pracy to -35 st. C – 1300 st. C, więc dlaczego ma być zła?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez waldii » 15 wrz 2008, 22:50

Hugo napisał(a):Dobra, ale dlaczego?

ona jest dobra na gwinty swiec albo do smarowania zaciskow hamulcowych.Posiada w sobie exstra duze kawaleczki miedzi <lol> ktore moza zle wplynac na ślizg lozysk.Tragedii z pewnoscia z tego powodu nie bedzie ;)
waldii
 

Postprzez Redoo » 15 wrz 2008, 23:41

Hugo dzięki!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Barthek » 23 wrz 2008, 16:26

Chłopaki, łożyska wymienione, tuleje nie wybite, zbieżnośc ustawiona... a dalej nie odbija po maksymalnym skręceniu. Macie jeszcze jakieś pomysły? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez adam626 » 24 wrz 2008, 00:02

piszesz cały czas o zbieznosci, a jaki jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy, to ten parametr odpowiada za powrót
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Barthek » 24 wrz 2008, 08:12

adam626 napisał(a):a jaki jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy


Hmmm, muszę zapytać mechanika – a jaki powinien być ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez pali » 11 paź 2008, 15:09

Witam mam pytanie czy od mazdy 626 łożyska Macphersona będa pasowały do xedosa 6
Początkujący
 
Od: 1 maja 2007, 16:45
Posty: 6
Skąd: gdynia
Auto: mazda xedos 6 1.6 1995r 16V

Postprzez delarossa » 14 paź 2008, 14:47

Źle ustawiony kąt pochylenia koła, miałem to samo, masz przekręcone sprężyny względem gniazda amortyzatora.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez pali » 18 paź 2008, 10:26

Witam mam taki problem gdy kręcę kierownicą słyszę pukanie wiem ze to łożyska Macphersona tylko nie wiem czy się uda bez wymiany tylko posmarować. Proszę o radę a co do wymiany od czego pasują te łożyska w sklepie powiedzieli mi ze od 626 koszt 40zł szt, ale nie mieli 100% pewności mówili że na 4 śruby u mnie jest 5 Proszę o radę jak miał ktoś taki problem jak ja
Początkujący
 
Od: 1 maja 2007, 16:45
Posty: 6
Skąd: gdynia
Auto: mazda xedos 6 1.6 1995r 16V

Postprzez chudy » 18 paź 2008, 15:56

pali napisał(a):co do wymiany od czego pasują te łożyska

Do Xedosa pasują od Xedosa i nawet nie kombinuj z jakimiś śrubami. Łożysko kolumny w Xedosie to dwa teflonowe pierścienie obracające sie względem siebie, a nie typowe łożyska, więc jeśli już to zamawiaj właściwe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6