Co to za czujnik? – skrzynia biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rosik » 10 sie 2008, 17:33

Witam.
Mam problem z czujnikiem który znajduje sie w skrzyni begów Mazda Xedos 1.6 wkręcony jest z boku obok przegubu.Problem wyglada tak: jak jest podłaczony do instalacji to po rozgrzaniu silnika auto na 3,4 biegu w granicach 1000-2000 obr/min szarpie mam wrażenie jakby brakowało bezyny powyżej tych obr. jest już ok. jak go wypne to szarpanie znika i auto pracuje normalnie.Macie jakieś pomysły co może być uszkodzone lub z czym ten czujnik współpracuje ( silnik krokowy,komputer)poniżej zdjecie, to skrzynia od 323 ale u mnie jest w tym samym miejscu.Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2007, 23:43
Posty: 4
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda Xedos 6 b6 1.6 92 r.

Postprzez Widelec » 20 kwi 2009, 01:19

hm... tyle czasu bez żadnej odpowiedzi... nikt nie wie?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez wiesiek5 » 20 kwi 2009, 07:30

Jest to czujnik położenia biegów np. bieg lub luz potrzebny do sterowania silnika i tempomatu.
Jest w wszystkich skrzyniach mazdy .
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez y » 20 kwi 2009, 14:12

Widelec napisał(a):hm... tyle czasu bez żadnej odpowiedzi... nikt nie wie?

Widelec, tez masz ten problem?
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez Widelec » 20 kwi 2009, 15:57

trochę... dlatego się zaciekawiłem. generalnie poniżej 2000obr i tak nie jeżdżę, ale w korkach bywa to czasem upierdliwe...
wiesiek5 napisał(a):Jest to czujnik położenia biegów np. bieg lub luz potrzebny do sterowania silnika i tempomatu.
Jest w wszystkich skrzyniach mazdy

jeśli padła teoria o tym że po jego odłączeniu auto nie szarpie – czemu akurat tak, a nie np. wyrzuca błąd i nie jedzie w ogóle?
pomogłaby wymiana tego czujnika czy co innego odpowiada za takie poszarpywanie? bo odpinać całkiem i tak jeździć to raczej nie bardzo pomysł...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez steven » 20 kwi 2009, 16:10

nie mam pojecia czy tak jest w Xedosie, ale na mój gust, jak go wepniesz sprawdź błędy i na wpiętym zobacz czy masz poprawnie ustawiony TPS i zapłon, możliwe, że był ustawiany bez tego... chociaż w tej kwesti to Wiesiek na pewno wszystko wie ;) tyle że z Gdańska do Dębicy macie kawałek ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Widelec » 20 kwi 2009, 23:03

błędów brak. ja swojego nie odpinałem i póki co nie planuję ;–) tylko ciekawi mnie że bez niego miałoby to lepiej jeździć niż z nim...
kawałek – nie kawałek – warto. jak będę musiał to pojadę...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez r4obo » 4 maja 2009, 15:17

Jest to jak napisał Wiesiek czujnik biegu jałowego. Daje on informacje do ECU o obciążeniu silnika. Luz – zwarty (nie ma obciążenia); jakikolwiek inny bieg – rozwarty (obciążenie). Na komputerze oczywiście żadnego błędu nie będzie. Szarpanie może wynikać z tego, że przy wibracji sypnięty czujnik może zwierać do masy. Po odłączeniu czujnika ECU będzie traktowało, że silnik jest obciążony.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez r4obo » 4 maja 2009, 15:19

Jest to jak napisał Wiesiek czujnik biegu jałowego. Daje on informacje do ECU o obciążeniu silnika. Luz – zwarty (nie ma obciążenia); jakikolwiek inny bieg – rozwarty (obciążenie). Na komputerze oczywiście żadnego błędu nie będzie. Po odłączeniu czujnika ECU będzie traktowało, że silnik jest obciążony.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez Widelec » 7 maja 2009, 07:48

r4obo napisał(a):Po odłączeniu czujnika ECU będzie traktowało, że silnik jest obciążony.

wszystko ok, tylko w dalszym ciągu z ciekawości się spytam – jak w praktyce w dłuższym przedziale czasu będzie pracował silnik, jeżdżąc cały czas z odpiętym takim czujnikiem? różnica w spalaniu? jakieś inne efekty uboczne?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez r4obo » 7 maja 2009, 08:51

Czujnik ten podaje masę do ECU równolegle z czujnikiem sprzęgła. Jeśli się go odłączy silnik będzie miał informacje o stanie 'nie obciążony' jedynie przy wciśniętym sprzęgle.

Widelec napisał(a):jak w praktyce w dłuższym przedziale czasu będzie pracował silnik, jeżdżąc cały czas z odpiętym takim czujnikiem? różnica w spalaniu? jakieś inne efekty uboczne?


Ciężko stwierdzić bo nikt poza tym co pisał program ECU nie wie.
Myślę, że może więcej palić na biegu jałowym przy puszczonym sprzęgle, np. w korku. Nie przychodzą mi do głowy inne efekty uboczne.
Może przetestuje temat bo mój czujnik (neutral switch) też nie ma się zadobrze, zmienia mu sie rezystancja przejścia, co znaczy, że styki wewnątrz są w kiepskim stanie.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez Czege » 8 maja 2009, 21:21

może i u mnie jest problem z tym czujnikiem. Muszę sprawdzić co będzie jak go odłączę. U mnie to przedstawia się tak, że w okolicach 2000 obr przy utrzymywaniu stałych obrotów silnik zaczyna szarpać. Jest to dość osczuwalne i denerwujące. Jak przyspieszam to jest idealnie. Jedynie przy trzymaniu stałych obrotów. Oczywiście dopiero wtedy gdy się rozgrzeje. Wymieniłem już cały układ zapłonowy (bez cewki). Poszło mi na to już ponad 600 zł włącznie z wymianą przewodów na RC-ZE31 <faja> Niestety nadal to samo. Będę musiał podjechać i odłączyć ten czujnik. Czy u Was są takie same objawy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez r4obo » 8 maja 2009, 21:35

No to ja już przetestowałem. Odłączenie czujnika zauważalne było podczas dojeżdżania do świateł gdy wrzucałem na luz bez użycia sprzęgła. Z podłączonym czujnikiem jest tak że po wrzuceniu na luz bez sprzęgła obroty trzymają się około 750-800 dopóki sie nie zatrzyma pojazdu, dopiero po całkowitym zatrzymaniu obroty spadają na IDLE 700+-50 i jest to zauważalne. Z odłączonym czujnikiem po dojechaniu do świateł obroty są podwyższone i dopiero naciśnięcie sprzęgła powoduje ich spadek, ponieważ CLUTCH SWITCH podłączony jest z NEUTRAL SWITCH-em równolegle.
Żeby dobrze sprawdzić czujnik trzeba byłoby się podpiąć omomierzem do odłączonego i pojeździć żeby wyeliminować również wpływ wibracji na stan czujnika. Na luzie ma być przejście.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez Czege » 10 maja 2009, 23:03

wiesiek5 napisał(a):Jest to czujnik położenia biegów np. bieg lub luz potrzebny do sterowania silnika i tempomatu.
Jest w wszystkich skrzyniach mazdy .
Wiesiek.


a czy taki czujnik mozna zakupić osobno???

odłączyłem i wydaje się, że minimalnie mniej szarpie. Ale niestety nadal...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez arni0000 » 13 maja 2009, 09:46

ja mam to samo jak jadę powoli na 2 biegu to skokami do przodu się poruszam jest to upierdliwe. Ktoś może już to zwalczył. Zapłon nowy (świece, przewody, kopułka, palec) i nic jest jak było.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 10:35

arni0000 napisał(a):Zapłon nowy (świece, przewody, kopułka, palec) i nic jest jak było.


to tak jak u mnie.



arni0000 napisał(a): jak jadę powoli na 2 biegu to skokami do przodu się poruszam

Z tym, że u mnie jest to na każdym biegu w okolicy 2 tyś. a u Ciebie może to kwestia regulacji TPS i obrotów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez arni0000 » 14 maja 2009, 06:53

obroty ok 750 na wolnych jeździ rewelacyjne zbiera się ok choć ostatnio przy ruszaniu potrafi zgasnąć. A i jeszcze jednio w momencie gdy przełącza się na gaz zaczyna pracować nierówno dopóki się nie rozgrzeje. szarpanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie tylko ze na gazie jest większe. Ma ktos jakiś pomysł co jest grane.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Czege » 14 maja 2009, 07:35

arni0000 napisał(a):. Ma ktos jakiś pomysł co jest grane.

Przewody WN ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Widelec » 25 paź 2009, 14:21

Czege napisał(a):
arni0000 napisał(a):. Ma ktos jakiś pomysł co jest grane.

Przewody WN ? :)

to nie przewody WN. to nie kopułka ani też palec rozdzielacza.
po odpięciu tego czujnika znikły mi światła biegu wstecznego (czemu?) gdy go wrzucałem, poza tym bez zmian jakichś.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Czege » 25 paź 2009, 22:06

Widelec napisał(a):po odpięciu tego czujnika znikły mi światła


bo to czujnik biegu wstecznego. Gdy wrzucisz bieg to wtedy zapala się światło z tyłu. To dzięki temu czujnikowi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6