Drgania w układzie kierowniczym
witam poco zakładać nowy temat jak już jeden istnieje
viewtopic.php?f=127&t=48030&hilit=bicie
viewtopic.php?f=127&t=48030&hilit=bicie
- Od: 27 kwi 2009, 20:42
- Posty: 207
- Skąd: skierniewice
- Auto: volvo 850
witamy kolege
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
ten temat lacze z odpowiednim
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
ten temat lacze z odpowiednim
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
witam dzis dojechalem do niemiec cos sie stalo przy 130km/h buda trzesie dokladnie przy doddawaniu gazu ...... mam tu mozliwosci naprawy auta dostep do hali do kluczy .... od czego zaczac jakie czesci zamowic w polsce .... jeste w kropce boje sie wracac do polski ze cos sie rozkraczy:( a wzywac ADAC bym nie chcial
- Od: 21 cze 2010, 13:05
- Posty: 57
- Skąd: Złoty Stok
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 v6 dohc 24v
witam
u mnie też te drgania powyżej 120km/h no i czasem szarpanie przy ruszaniu
zmieniając klocki i tarcze sprawdziłem luzy na przegubach wew i zew. i podporze półosi. Oto filmik jaki luz jest na przegubie wewnętrznym dłuższej półosi:
rozumiem że to dużo za dużo – co z tym zrobić, wymienić przegub wewnętrzny czy lepiej od razu będzie zakupić i wymienić całą półośkę?
podpora półosi tyzn łożysko wydaje się być OK.
pozdr
u mnie też te drgania powyżej 120km/h no i czasem szarpanie przy ruszaniu
zmieniając klocki i tarcze sprawdziłem luzy na przegubach wew i zew. i podporze półosi. Oto filmik jaki luz jest na przegubie wewnętrznym dłuższej półosi:
rozumiem że to dużo za dużo – co z tym zrobić, wymienić przegub wewnętrzny czy lepiej od razu będzie zakupić i wymienić całą półośkę?
podpora półosi tyzn łożysko wydaje się być OK.
pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Witam, mam podobny problem. Podczas przyspieszania pojawiają się drgania na kierownicy, co przenosi się na drgania całego auta. W momencie dodawania gazu drgania się pojawiają, gdy tylko odpuszczę gaz ustają i auto toczy się jak po stole. Zaczynają się od prędkości ok 30km/h i w miarę wzrostu prędkości, drgania proporcjonalnie rosną. Początkowo myślałem, że jest to związane z luzami zawieszenia. Do wymiany miałem końcówkę drążka kierowniczego oraz sworzeń górnego wahacza (a że nie występuje sam sworzeń to musiałem wymienić cały wahacz ) Zawieszenie zrobione 100% sprawne – badane na stacji diagnostycznej. Po wymianie podzespołów zrobiłem zbieżność. Dla pewności wyważyłem koła. I co? Drgania dalej są, choć już trochę mniejsze. Tarcze odpadają gdyż podczas hamowania nie wyczuwalne są żadne niepokojące objawy.
Po kolejnych oględzinach auta w kanale, myślę że główną przyczyną drgań jest przegub wewnętrzny,w moim przypadku prawy. Jest wyczuwalny znaczy luz promieniowy półosi. Łożysko podporowe wału – zero luzów, zero hałasu podczas obrotu półosi. Podniosłem jedno koło, odpaliłem, pozycja Drive i do kanału Okazuje się, że podczas obrotu półoś wykonuje ruch mimośrodowy. Dodając gazu, a zarazem zwiększając prędkość koło zaczyna wpadać w drgania i lata lewo-prawo. Mam nadzieję, że to jest przyczyna mojego problemu. Jutro zamawiam nowy przegub. Jak wymienię dam znać czy pomogło.
Po kolejnych oględzinach auta w kanale, myślę że główną przyczyną drgań jest przegub wewnętrzny,w moim przypadku prawy. Jest wyczuwalny znaczy luz promieniowy półosi. Łożysko podporowe wału – zero luzów, zero hałasu podczas obrotu półosi. Podniosłem jedno koło, odpaliłem, pozycja Drive i do kanału Okazuje się, że podczas obrotu półoś wykonuje ruch mimośrodowy. Dodając gazu, a zarazem zwiększając prędkość koło zaczyna wpadać w drgania i lata lewo-prawo. Mam nadzieję, że to jest przyczyna mojego problemu. Jutro zamawiam nowy przegub. Jak wymienię dam znać czy pomogło.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Dokładnie mały1989, półoś, a dokładnie przeguby wewnętrzne powodują tego typu drgania. Podczas dodawania gazu przegub jest obciążony i wpada w drgania, na luzie tego nie ma z wiadomych przyczyn.
Potwierdzam, że to przynajmniej w moim przypadku zdecydowanie rozwiązało kwestię drgań. Ewentualnie jest jeszcze opcja, że mogą być zerwane poduszki silnika/skrzyni i też będzie podobnie drżało. Ale w 1 kolejności przeguby wewnętrzne bym sprawdził.
Ogólnie twój problem powinieneś opisać w dziale TA a nie CA ale rozumiem, że chcesz pomóc chłopakom tutaj też
Obawiam się, że wewnętrzny przegub do polifta będzie problem kupić, a może nie tyle kupić co za niego zapłacić. Bo z zamiennikami raczej jest masakra, a oryginał prawy 1360zł a lewy.. uwaga... 2530zł
Oczywiście mówię tu o Xedosie 9 poliftowym, także jedna wielka rewelacja. Jeśli znajdziesz coś innego w dobrej cenie to informuj
Potwierdzam, że to przynajmniej w moim przypadku zdecydowanie rozwiązało kwestię drgań. Ewentualnie jest jeszcze opcja, że mogą być zerwane poduszki silnika/skrzyni i też będzie podobnie drżało. Ale w 1 kolejności przeguby wewnętrzne bym sprawdził.
Ogólnie twój problem powinieneś opisać w dziale TA a nie CA ale rozumiem, że chcesz pomóc chłopakom tutaj też
Obawiam się, że wewnętrzny przegub do polifta będzie problem kupić, a może nie tyle kupić co za niego zapłacić. Bo z zamiennikami raczej jest masakra, a oryginał prawy 1360zł a lewy.. uwaga... 2530zł
Oczywiście mówię tu o Xedosie 9 poliftowym, także jedna wielka rewelacja. Jeśli znajdziesz coś innego w dobrej cenie to informuj
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Poduszki silnika i skrzyni całe, nie wydają się uszkodzone. Silnikiem nie rzuca podczas odpalania, gaszenia i dodawania gazu. Po pierwszym dniu poszukiwań przegubu widzę, że jest już problem z zamiennikami
jedrzej07 kupowałeś używkę czy nowy?
jedrzej07 kupowałeś używkę czy nowy?
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Czołem
Jeżdżę Xedosem 6 już ponad miesiąc. Od momentu kupna wiedziałem, że amory przednie są do zrobienia. Na przeglądzie u mechanika wyszło jeszcze tarcze, klocki, osłona przegubu prawa, uszczelniacze skrzyni na półosiach i sworzeń wahacza prawy. Reszta była niby ok. Miałem wątpliwości co do przegubu zew prawego, ale nie stukał, więc na pierwszą wymianę go odpuściłem. Na tamtą chwilę, drgania występowały przy 120 km/h. Wczoraj odebrałem samochód i stwierdzam, że jest znacznie gorzej. Drga już od 90km/h, stuka coś w zawieszenie z przodu, ale inaczej niż poprzednio, i jeszcze pływa. Wciskam gaz samochód jakby w prawo, odpuszczam to w lewo. Koszmar jakiś. Miało być lepiej a jest gorzej. Jadę dzisiaj do znajomego na trzepak, ale od razu spytam o te przeguby. Czy zewnętrzne przeguby mają na to wpływ ? Czy bez trzepaka można coś przeoczyć ? Znam mechanika który mi to robił, i od kilku lat naprawiam zawiechę u Niego, różne samochody i nie mogę się czepiać. Przed naprawą dało się jeszcze jeździć, teraz zwyczajnie się boję, bo samochód zachowuje sie jak łódka na wodzie.
Dopisano 16 lut 2016, 09:26:
U mnie wyszło, że to zwrotnica. Wyjechany jest otwór mocujący śrubę od sworznia. Komuś było szkoda wymienić na bieżąco sworzeń, to jeździł ile się dało. Radio na full i co tam stuli puki. Mocowanie na wahaczu też wybite, bo trzeba było spawać, żeby nie wypadł. kuwa !!! Na szczęście piasta ze zwrotnicą to koszt od 40 do 100 za używkę.
Jeżdżę Xedosem 6 już ponad miesiąc. Od momentu kupna wiedziałem, że amory przednie są do zrobienia. Na przeglądzie u mechanika wyszło jeszcze tarcze, klocki, osłona przegubu prawa, uszczelniacze skrzyni na półosiach i sworzeń wahacza prawy. Reszta była niby ok. Miałem wątpliwości co do przegubu zew prawego, ale nie stukał, więc na pierwszą wymianę go odpuściłem. Na tamtą chwilę, drgania występowały przy 120 km/h. Wczoraj odebrałem samochód i stwierdzam, że jest znacznie gorzej. Drga już od 90km/h, stuka coś w zawieszenie z przodu, ale inaczej niż poprzednio, i jeszcze pływa. Wciskam gaz samochód jakby w prawo, odpuszczam to w lewo. Koszmar jakiś. Miało być lepiej a jest gorzej. Jadę dzisiaj do znajomego na trzepak, ale od razu spytam o te przeguby. Czy zewnętrzne przeguby mają na to wpływ ? Czy bez trzepaka można coś przeoczyć ? Znam mechanika który mi to robił, i od kilku lat naprawiam zawiechę u Niego, różne samochody i nie mogę się czepiać. Przed naprawą dało się jeszcze jeździć, teraz zwyczajnie się boję, bo samochód zachowuje sie jak łódka na wodzie.
Dopisano 16 lut 2016, 09:26:
U mnie wyszło, że to zwrotnica. Wyjechany jest otwór mocujący śrubę od sworznia. Komuś było szkoda wymienić na bieżąco sworzeń, to jeździł ile się dało. Radio na full i co tam stuli puki. Mocowanie na wahaczu też wybite, bo trzeba było spawać, żeby nie wypadł. kuwa !!! Na szczęście piasta ze zwrotnicą to koszt od 40 do 100 za używkę.
- Od: 7 sty 2016, 22:32
- Posty: 8
- Skąd: Wałbrzych/Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 6 1994 2,0 V6
robsson napisał(a):hmmm,ja mam felgi orginalne(sa proste i wywazone)a przy orginalnych tez sie zaklada pierscienie centrujace,bo u mnie nie ma???Jutro jade na warsztat i sie okaze czy to lozysko na podporze polosi czy przeguby wewnetrzne,wolalbym to pierwsze.No i swoja droga dla pewnosci wymienilbym jeszcze tarcze i kloclki ale finansowo to juz nie wydole w tym miesiacu i tak juz poplynalem ladnie
mam podobny problem z tym ze u mnie drży tylko delikatnie kierownica i drążek od zmiany biegów buda w pożadku. sprawdze jeszcze za miesiąc jak zmienie koła na letnie bo niepamietam czy na letnich tez to mialem. w poniedzialek wymieniam caly rozrzad.
- Od: 18 lut 2016, 23:57
- Posty: 5
- Auto: mazda3 1.6HDI 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6