Drgania w układzie kierowniczym
Proszę o pomoc w następującym temacie:
Na równej drodze wyczuwalne drżenie kierownicy (największe przy prędkości 120 Km/h
trzęsie całym samochodem, tutaj uwaga – DRGANIA WYSTĘPUJĄ W MOMENCIE DODAWANIA GAZU I TRZYMANIA AUTA NA OBROTACH – w momencie kiedy zdejmę nogę z gazu drgania ustają. Opony nie są przyczyną ponieważ zmieniałem dwa razy. Najciekawsze jest to, że są momenty w których drgania są wyraźnie mniejsze a czasami nawet nie zauważalne nawet przy problematycznej prędkości 120 /h , Kolejne wrażenie jest takie że zwiększają się one wraz z dłuższym czasem jazdy samochodem. Występują też podczas hamowania co wskazywałoby na krzywe tarcze, jednak skąd biorą się podczas dodawania gazu?.
Proszę o podpowiedź – od czego zacząć? co może być przyczyną takiej sytuacji.?
pozdrawiam
jarek
Na równej drodze wyczuwalne drżenie kierownicy (największe przy prędkości 120 Km/h
trzęsie całym samochodem, tutaj uwaga – DRGANIA WYSTĘPUJĄ W MOMENCIE DODAWANIA GAZU I TRZYMANIA AUTA NA OBROTACH – w momencie kiedy zdejmę nogę z gazu drgania ustają. Opony nie są przyczyną ponieważ zmieniałem dwa razy. Najciekawsze jest to, że są momenty w których drgania są wyraźnie mniejsze a czasami nawet nie zauważalne nawet przy problematycznej prędkości 120 /h , Kolejne wrażenie jest takie że zwiększają się one wraz z dłuższym czasem jazdy samochodem. Występują też podczas hamowania co wskazywałoby na krzywe tarcze, jednak skąd biorą się podczas dodawania gazu?.
Proszę o podpowiedź – od czego zacząć? co może być przyczyną takiej sytuacji.?
pozdrawiam
jarek
Ostatnio edytowano 15 lut 2008, 16:15 przez jarku29, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 kwi 2006, 12:40
- Posty: 18
- Skąd: Tuliszków
- Auto: był xedos 6 teraz jest Mazda 5 2006 CR 143km.. a za chwilę może będzie mazda 5 z 2010
jarku29, proszę o zgodne z regulaminem nazwanie tematu.
Co do problemu – łożysko na podporze półosi?
Co do problemu – łożysko na podporze półosi?
Grzyby napisał(a):Co do problemu – łożysko na podporze półosi?
w koncu znalazlem odpowiedni temat,mam niemal identyczny problem jak klega JARKU29,tylko ze u mnie przy hamowaniu nic sie nie dzieje,zadnych drgan.Mam pytanko,co to jest lozysko na podporze polosi i gdzie dokladnie sie ono znajduje,jezeli jest mozliwosc to prosze o foto tego podzespolu.Druga sprawa to,jezeli winowajca calego zamieszania jest owe lozycko,znaczy to ze nie musze wymieniac polosi?Jesli ktos cos wie w tym temacie bede bardzo wdzieczny
xedos i wszystko jasne(nawet swiatla)
- Od: 4 mar 2008, 21:45
- Posty: 47
- Skąd: Darmstadt
- Auto: xedos6(CA)KF 2.0 V6`95,astra f
Łożysko na podporze może być juz do wymiany, albo ewentualnie odkręciło się trochę ze wspornikiem. Możecie też mieć krzywe piasty, choć to mało prawdopodobne. Robsson, napisz do mnie na PW, to wyślę Ci fotkę podpory przegubu
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Witam
Mam bardzo podobny problem. Drgania kierownicy i całej budy przy prędkości powyżej 110-120km/h. Bardzo denerwujące. Brak stuków, puków przy skręcaniu itd...
Wymieniłem pokrzywione tarcze i klocki hamulcowe i wyważyłem koła co wyeliminowało drgania przy mniejszych prędkościach. Pozostały te najbardziej upierdliwe plusi drgania na drążku zmiany biegów. Byłem dziś u mechanika i stwierdził że to półosie – założenie nowych to koszt pow 1000zł. Czytałem że mogą to też być poduchy pod silnikiem. Jak więc sprawdzić w czym tkwi problem??
Szukałem po całym forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi – przy hamowaniu nie widzę żadnych problemów.
Mam bardzo podobny problem. Drgania kierownicy i całej budy przy prędkości powyżej 110-120km/h. Bardzo denerwujące. Brak stuków, puków przy skręcaniu itd...
Wymieniłem pokrzywione tarcze i klocki hamulcowe i wyważyłem koła co wyeliminowało drgania przy mniejszych prędkościach. Pozostały te najbardziej upierdliwe plusi drgania na drążku zmiany biegów. Byłem dziś u mechanika i stwierdził że to półosie – założenie nowych to koszt pow 1000zł. Czytałem że mogą to też być poduchy pod silnikiem. Jak więc sprawdzić w czym tkwi problem??
Szukałem po całym forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi – przy hamowaniu nie widzę żadnych problemów.
- Od: 7 mar 2008, 19:13
- Posty: 5
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 626 GE 1.8i '94 sedan
u mnie tak było jak miałem w nieoryginalnych aluminiowych felgach źle dobrane pierścienie centrujące to drżenie występowało od 100km\h do 140km\h i póxniej dobrze po wymienie na prawidłowe pierścionki brak drżenia (przyczyną może też być zabrudzenie na felgach np wieksza ilośc błota, lodu)
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
hmmm,ja mam felgi orginalne(sa proste i wywazone)a przy orginalnych tez sie zaklada pierscienie centrujace,bo u mnie nie ma???Jutro jade na warsztat i sie okaze czy to lozysko na podporze polosi czy przeguby wewnetrzne,wolalbym to pierwsze.No i swoja droga dla pewnosci wymienilbym jeszcze tarcze i kloclki ale finansowo to juz nie wydole w tym miesiacu i tak juz poplynalem ladnie
xedos i wszystko jasne(nawet swiatla)
- Od: 4 mar 2008, 21:45
- Posty: 47
- Skąd: Darmstadt
- Auto: xedos6(CA)KF 2.0 V6`95,astra f
Kurcze ja w 626 mam podobny problem. Przy dodawaniu gazu przy prędkości od 110-130 są wyczuwalne drgania i to nie takie małe. A przy zdecydowanym hamowaniu to już nieźle trzepie autem. Ciekawe... może coś z hamulcami (krzywe tarcze), a może felga gdzieś się ugieła, a może i u mnie też coś z łożyskiem na podpoże półosi??? Doradźcie jak to sprawdzić. pozdro
- Od: 5 maja 2006, 08:36
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 1.8 GE+Mx-3 1.8 V6
Gibson napisał(a):A przy zdecydowanym hamowaniu to już nieźle trzepie autem
krzywe tarcze – też tak miałem ( u mnie były całe popękane i jak się nagrzały to nie dało się kierownicy trzymać) ale dzisaj wymieniłem i jak ręką odjął – nie ten samochód
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Ja wczoraj bylem na warsztacie,lozysko na podporze jest w porzadku,ale znalazlem luz na wewnetrznym przegubie prawej(dlugiej)polosi,podejrzewam ze to przyczyna tych drgan,bo nigdzie wiecej nie ma zadnych luzow.O dziwo na lewej polosi tez nic nie znalazlem,przeguby wydaja sie byc w porzadku.
gibson jesli chodzi o twoj problem to zdecydowynie obstawiam tarcze,jesli przy chamowaniu,najlepiej z wiekszej predkosci ok120km/ auto wpada w silne drgania,ktore tez sa odczuwane na kierownicy to na100% przednie tarcze sa do wymiany,zaobserwuj tez pedal hamulca,sprawdz czy w momecie hamowania gladko schodzi w dol po wcisnieciu,czy tez wyczuwlne sa jego delikatne skoki,jesli tak to musisz wymienic tarcze,w tym wypadu najlepiej wszystkie.
Gibson napisał(a):Kurcze ja w 626 mam podobny problem. Przy dodawaniu gazu przy prędkości od 110-130 są wyczuwalne drgania i to nie takie małe. A przy zdecydowanym hamowaniu to już nieźle trzepie autem. Ciekawe... może coś z hamulcami (krzywe tarcze), a może felga gdzieś się ugieła, a może i u mnie też coś z łożyskiem na podpoże półosi? Doradźcie jak to sprawdzić. pozdro
gibson jesli chodzi o twoj problem to zdecydowynie obstawiam tarcze,jesli przy chamowaniu,najlepiej z wiekszej predkosci ok120km/ auto wpada w silne drgania,ktore tez sa odczuwane na kierownicy to na100% przednie tarcze sa do wymiany,zaobserwuj tez pedal hamulca,sprawdz czy w momecie hamowania gladko schodzi w dol po wcisnieciu,czy tez wyczuwlne sa jego delikatne skoki,jesli tak to musisz wymienic tarcze,w tym wypadu najlepiej wszystkie.
xedos i wszystko jasne(nawet swiatla)
- Od: 4 mar 2008, 21:45
- Posty: 47
- Skąd: Darmstadt
- Auto: xedos6(CA)KF 2.0 V6`95,astra f
Robson czy znalazłeś przyczynę tego drżenia bo ja mam dokładnie to samo. wymieniłem łożysko podpory półosi i dalej mam to samo. Poduszki są podobno ok. Przeguby też... nie mam pojęcia co to może być. prosze o info czy tobie sie udało...
- Od: 8 wrz 2007, 10:18
- Posty: 6
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Xedos 2.0 V6
niestety nie,lozysko mam w porzadku,przguby tez,poduszki silnika tez nie wygladaja zle,wymianie tarcze hamulcowe,bo wydaje mi sie ze sa krzywe,wczesniej nie bylo czuc ale teraz przy chamowaniu strasznie trzesie kierownice(ale to przy hamowaniu z wiekszych predkosci,tak pow 120km/h)zwlaszcza jak sie tarcze rozgrzeja.Zobacze jak to nie pomoze to bede musial zygnac kasa w serwisie bo juz nie mam ochoty na tulanie sie po warsztatach.Niech specjalisci od mazdy diagnozuja.
xedos i wszystko jasne(nawet swiatla)
- Od: 4 mar 2008, 21:45
- Posty: 47
- Skąd: Darmstadt
- Auto: xedos6(CA)KF 2.0 V6`95,astra f
U mnie jest tak samo, trzepie przy przyspieszaniu. Niedawno wymienilem wszystkie opony, wywazylem i ustawilem saymetrie kol i przetalo trzasc przy 100-120km/h ale drgania wracaja przy 160-180hm/h. Czy to faktycznie moze byc to lozysko na podporze polosi?a moze przeguby czy poduszki pod silnikiem? Czy ktos wie co na 100% jest powodem tych drgan? Acha i jeszcze jedno; mam felgi popekane na brzegach(nic wielkiego, wyglada tak jakby poprzedni wlasciciel pojechal ostro po krawezniku i porobily sie odpryski)
Mazda for life:D
- Od: 7 kwi 2008, 18:04
- Posty: 9
- Auto: mazda XEDOS 6 2.0 v6 automat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6