Drgania w układzie kierowniczym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez likus007 » 8 maja 2011, 16:26

dzieki zobaczymy oby pomoglo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2010, 12:05
Posty: 57
Skąd: Złoty Stok
Auto: Mazda xedos 6 2.0 v6 dohc 24v

Postprzez tubus2125 » 8 maja 2011, 16:32

witam :D poco zakładać nowy temat jak już jeden istnieje <glupek2>
viewtopic.php?f=127&t=48030&hilit=bicie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 19:42
Posty: 207
Skąd: skierniewice
Auto: volvo 850

Postprzez likus007 » 8 maja 2011, 19:17

nom tam to tylko same pytania wypowiedzi ze kazdy ma taki problem:) zadnej odpowiedzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2010, 12:05
Posty: 57
Skąd: Złoty Stok
Auto: Mazda xedos 6 2.0 v6 dohc 24v

Postprzez Wojtek » 8 maja 2011, 19:40

witamy kolege :)

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

ten temat lacze z odpowiednim :D
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez Gość 8 maja 2011, 22:46.
Powód: porzadki

Postprzez likus007 » 13 cze 2011, 14:02

witam dzis dojechalem do niemiec cos sie stalo przy 130km/h buda trzesie dokladnie przy doddawaniu gazu ...... mam tu mozliwosci naprawy auta dostep do hali do kluczy .... od czego zaczac jakie czesci zamowic w polsce .... jeste w kropce boje sie wracac do polski ze cos sie rozkraczy:( a wzywac ADAC bym nie chcial <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2010, 12:05
Posty: 57
Skąd: Złoty Stok
Auto: Mazda xedos 6 2.0 v6 dohc 24v

Postprzez lukkil » 24 lip 2011, 19:30

witam
u mnie też te drgania powyżej 120km/h no i czasem szarpanie przy ruszaniu
zmieniając klocki i tarcze sprawdziłem luzy na przegubach wew i zew. i podporze półosi. Oto filmik jaki luz jest na przegubie wewnętrznym dłuższej półosi:



rozumiem że to dużo za dużo – co z tym zrobić, wymienić przegub wewnętrzny czy lepiej od razu będzie zakupić i wymienić całą półośkę?

podpora półosi tyzn łożysko wydaje się być OK.

pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez DymeK » 24 lip 2011, 20:01

jutro będę w kanale ;) to zobaczę u siebie jak to wygląda
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez maly1989 » 8 wrz 2015, 20:50

Witam, mam podobny problem. Podczas przyspieszania pojawiają się drgania na kierownicy, co przenosi się na drgania całego auta. W momencie dodawania gazu drgania się pojawiają, gdy tylko odpuszczę gaz ustają i auto toczy się jak po stole. Zaczynają się od prędkości ok 30km/h i w miarę wzrostu prędkości, drgania proporcjonalnie rosną. Początkowo myślałem, że jest to związane z luzami zawieszenia. Do wymiany miałem końcówkę drążka kierowniczego oraz sworzeń górnego wahacza (a że nie występuje sam sworzeń to musiałem wymienić cały wahacz :) ) Zawieszenie zrobione 100% sprawne – badane na stacji diagnostycznej. Po wymianie podzespołów zrobiłem zbieżność. Dla pewności wyważyłem koła. I co? Drgania dalej są, choć już trochę mniejsze. Tarcze odpadają gdyż podczas hamowania nie wyczuwalne są żadne niepokojące objawy.
Po kolejnych oględzinach auta w kanale, myślę że główną przyczyną drgań jest przegub wewnętrzny,w moim przypadku prawy. Jest wyczuwalny znaczy luz promieniowy półosi. Łożysko podporowe wału – zero luzów, zero hałasu podczas obrotu półosi. Podniosłem jedno koło, odpaliłem, pozycja Drive i do kanału :) Okazuje się, że podczas obrotu półoś wykonuje ruch mimośrodowy. Dodając gazu, a zarazem zwiększając prędkość koło zaczyna wpadać w drgania i lata lewo-prawo. Mam nadzieję, że to jest przyczyna mojego problemu. Jutro zamawiam nowy przegub. Jak wymienię dam znać czy pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 21:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez jedrzej07 » 9 wrz 2015, 07:28

Dokładnie mały1989, półoś, a dokładnie przeguby wewnętrzne powodują tego typu drgania. Podczas dodawania gazu przegub jest obciążony i wpada w drgania, na luzie tego nie ma z wiadomych przyczyn.
Potwierdzam, że to przynajmniej w moim przypadku zdecydowanie rozwiązało kwestię drgań. Ewentualnie jest jeszcze opcja, że mogą być zerwane poduszki silnika/skrzyni i też będzie podobnie drżało. Ale w 1 kolejności przeguby wewnętrzne bym sprawdził.
Ogólnie twój problem powinieneś opisać w dziale TA a nie CA :D ale rozumiem, że chcesz pomóc chłopakom tutaj też <spoko>
Obawiam się, że wewnętrzny przegub do polifta będzie problem kupić, a może nie tyle kupić co za niego zapłacić. Bo z zamiennikami raczej jest masakra, a oryginał prawy 1360zł a lewy.. uwaga... 2530zł <glupek2>
Oczywiście mówię tu o Xedosie 9 poliftowym, także jedna wielka rewelacja. Jeśli znajdziesz coś innego w dobrej cenie to informuj
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez maly1989 » 9 wrz 2015, 18:19

Poduszki silnika i skrzyni całe, nie wydają się uszkodzone. Silnikiem nie rzuca podczas odpalania, gaszenia i dodawania gazu. Po pierwszym dniu poszukiwań przegubu widzę, że jest już problem z zamiennikami :)
jedrzej07 kupowałeś używkę czy nowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 21:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez maly1989 » 3 paź 2015, 18:54

Problem rozwiązany. Diagnoza dobra – przegub wewn. prawy. Wymieniłem (dzięki Maliniak) i wszystko gra. Jazda stała się przyjemnością. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 21:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez Brodzisz » 15 lut 2016, 11:53

Czołem
Jeżdżę Xedosem 6 już ponad miesiąc. Od momentu kupna wiedziałem, że amory przednie są do zrobienia. Na przeglądzie u mechanika wyszło jeszcze tarcze, klocki, osłona przegubu prawa, uszczelniacze skrzyni na półosiach i sworzeń wahacza prawy. Reszta była niby ok. Miałem wątpliwości co do przegubu zew prawego, ale nie stukał, więc na pierwszą wymianę go odpuściłem. Na tamtą chwilę, drgania występowały przy 120 km/h. Wczoraj odebrałem samochód i stwierdzam, że jest znacznie gorzej. Drga już od 90km/h, stuka coś w zawieszenie z przodu, ale inaczej niż poprzednio, i jeszcze pływa. Wciskam gaz samochód jakby w prawo, odpuszczam to w lewo. Koszmar jakiś. Miało być lepiej a jest gorzej. Jadę dzisiaj do znajomego na trzepak, ale od razu spytam o te przeguby. Czy zewnętrzne przeguby mają na to wpływ ? Czy bez trzepaka można coś przeoczyć ? Znam mechanika który mi to robił, i od kilku lat naprawiam zawiechę u Niego, różne samochody i nie mogę się czepiać. Przed naprawą dało się jeszcze jeździć, teraz zwyczajnie się boję, bo samochód zachowuje sie jak łódka na wodzie.

Dopisano 16 lut 2016, 09:26:

U mnie wyszło, że to zwrotnica. Wyjechany jest otwór mocujący śrubę od sworznia. Komuś było szkoda wymienić na bieżąco sworzeń, to jeździł ile się dało. Radio na full i co tam stuli puki. Mocowanie na wahaczu też wybite, bo trzeba było spawać, żeby nie wypadł. kuwa !!!!! Na szczęście piasta ze zwrotnicą to koszt od 40 do 100 za używkę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2016, 21:32
Posty: 8
Skąd: Wałbrzych/Wrocław
Auto: Mazda Xedos 6 1994 2,0 V6

Postprzez skowal85 » 18 lut 2016, 23:28

robsson napisał(a):hmmm,ja mam felgi orginalne(sa proste i wywazone)a przy orginalnych tez sie zaklada pierscienie centrujace,bo u mnie nie ma???Jutro jade na warsztat i sie okaze czy to lozysko na podporze polosi czy przeguby wewnetrzne,wolalbym to pierwsze.No i swoja droga dla pewnosci wymienilbym jeszcze tarcze i kloclki ale finansowo to juz nie wydole w tym miesiacu :( i tak juz poplynalem ladnie


mam podobny problem z tym ze u mnie drży tylko delikatnie kierownica i drążek od zmiany biegów buda w pożadku. sprawdze jeszcze za miesiąc jak zmienie koła na letnie bo niepamietam czy na letnich tez to mialem. w poniedzialek wymieniam caly rozrzad.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 22:57
Posty: 5
Auto: mazda3 1.6HDI 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6