Oporne wchodzenie biegów (Xedos 6 CA KF)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tiber » 8 wrz 2004, 18:56

Mialem to umiescic w ciagu dalszym tematu o moim nowym xedosie ale pomyslalem ze tak szybciej dostane odpowiedz. Juz mialem dostac szacowanie kosztow wymiany pierscieni (maile powoli splywaja), a tu dzisiaj wracam po pracy odpalam fure i co?? I gowno. Wlaczam jedynke grrrrrrr nic nie wchodzi, wsteczny to samo jak i dwojka. Trojka weszla po z dosc duzym oporem. Dalej nie probowalem. Wylaczylem auto i wkur....ny poszedlem do chaty. Prosze powiedzcie ze to sprzeglo a nie skrzynia bo sie chyba zalamie. Ogolnie pierwsze objawy zauwazylem jakies 4 dni temu. Po wcisnieciu sprzegla do dechy slychac bylo jakby ciche piszczenie. Sprawdzilem jeszcze sposobem ze stronki tzn ruszaniem z 5 tego biegu ale fura gasla. Mimo wszystko jedynka i dwojka wchodzily z oporami dalej bylo juz lepiej. Dojechalem na parking zostawilem auto. Nie jezdzilo przez 2 dni. No i dzisiaj nastapila opisana wyzej sytuacja. Czekam teraz na wasza autopsje. :| :| :| :| :| :| :( :( <nie>
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez Smirnoff » 9 wrz 2004, 00:23

HEh, a jak masz wyłączony silnik, to biegi normalnie wchodzą "na sucho" ? Jakie odgłosy słyszysz podczas prób wkłądania biegów przy pracującym silniku i wcisniętym sprzęgle??
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Tiber » 9 wrz 2004, 08:02

na sucho nie probowalem moge sprawdzic po pracy. Przy wlaczonym silniku odglos jest mniej wiecej taki jaki wydaje samochod zuk przy normalnej zmianie biegow :D , a mianowicie jest to zgrzyt tak jak czasem na nie wcisnietym lub nie do konca wcisnietym sprzegle.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez xXx » 9 wrz 2004, 11:28

Sprzęgło Ci się skończyło moim zdaniem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez hwojtek » 9 wrz 2004, 15:13

A konkretnie siłownik. Sprawdź, czy nie masz plamy pod autem.
Wojtek
Początkujący
 
Od: 30 sie 2004, 18:21
Posty: 4

Postprzez Huano » 9 wrz 2004, 17:32

A jesli beda plamy to sadze ze do Xedosa tez dostaniesz zestaw naprawczy w przyzwoitej cenie. Sprawdz poziom plynu hamulcowego, lub jesli masz osobny zbiorniczek do sprzegla to sprawdz tam poziom plynu. Ten silownik fachowo nazwali w sklepie wysprzęglikiem.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Tiber » 9 wrz 2004, 21:31

pod samochodem jest sucho i dzisiaj jak zawozilem auto na serwis to najpierw nic nie chcialo wejsc wiec wezwalem kuzynka z linka zeby go scholowac ale nagle wszystko zaczelo dzialac wiec przejechalem kawale kuzyn jechal za mna w razie w. W polowie drogi znowu nie moglem wrzucic biegu ale nie zgrzytalo tylko poprostu nie moglem wrzucic. wkoncu weszla 3 i tak juz bez zmian sie dotoczylem. na szczescie na tej trojce mozna spokojnoie jechac nawet ponad stowke takze nie bylo tak zle. Jak dojechalem na miejsce wszystko znowu dzialalo [tiiit] nawet wsteczny bez problemow. Ale kiedy wyjezdzalem to podczas ruszania zaobserwowalem cos jakby samochod chcial ruszac mimo wcisnietego sprzegla. Takie lekkkie szarpanie wolalem trzymac hamulec na wszelki.
Aha przy wylaczonym silniku skrzynia chodzi luzno i bez problemow.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez xXx » 9 wrz 2004, 21:48

Tarcza dokładnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jaksa » 9 wrz 2004, 22:20

Tarcza dokładnie...
Typowy objaw dla zatartego łozyska wałka sprzegłowego.....to te w wale korbowym. Pewnie inne podzespoły tez juz sa cienkie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Tiber » 10 wrz 2004, 20:46

ehh dobrze ze kupilem sobie dobry japonski bezawaryjny samochod :D <killer> <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez Jaksa » 10 wrz 2004, 20:56

japonski bezawaryjny samochod
On jest bezawaryjny jak się o wszystko dba i wszystkie problemy eliminuje na czas .....
Ostatnio edytowano 10 wrz 2004, 21:07 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez XsiX » 10 wrz 2004, 21:00

no i co z tym sprzęgłem?

chyba sprzęgło nie jest w tej chwili największym problemem tibera :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaksa » 10 wrz 2004, 21:06

chyba sprzęgło nie jest w tej chwili największym problemem tibera
Fakt.To nie było tego pytania......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez b2 » 11 wrz 2004, 00:05

u mnie tez czasami cos tam zapiszczy i mechanik stwierdzil, ze to lozysko oporowe sprzegla. i ze mozna jezdzic, poki nie ma klopotow ze zmiana biegow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Tiber » 11 wrz 2004, 11:20

[cenzura] skonczyly mi sie tablice na ktorych przywiozlem auto z Niemiec wiec dzisiaj przemycam je na lewych numerach :D z Gliwic z aso hondy do warsztatu w u mnie w Zabrzu. Ceny w hondzie sa niestety zaporowe. Koles za wymiane sprzegla chce 1600 za czesci komplet orginalne + 380zl za robocizne. Jak przyjechalem do niego z autem i powiedzialem ze chyba padlo sprzeglo ale zeby sprawdzil jeszcze co innego moze byc zdupczone to na drugi dzien koles mi powiedzial: sprzeglo jest do wymiany, a zeby sprawdzic reszte musialbym rozkrecac silnik i policztyl mnie 70zeta. [cenzura] skad oni biora tych ludzi. Uciekam stamtad u mnie w warsztacie koles powiedzial ze za wymiane sprzegla + rozrzadu+wymiane pierscieni (jesli oczywiscie nie bedzie potrzebny szlif silnika) chce 400-500 zl. Do tego jest [tiiit] uczciwy. Bo chcialem juz zamawiac jakies czesci on mowi spokojnie zobaczymy co trzeba co nie zawsze mozna zamowic. W aso odrazu powiedzieli ze koaplety trzeba lykac, a zaloze sie ze gnojki nawet nie zajzeli pod maske. Musze potem wrzucic ich na niepolecane servisy chociaz ktos tam ich polecal.
Aha koles z mojego warsztatu popwiedzial ze jezeli bedzie potrzebny szlif silnika to lepiej sie rozgladnac za nowym Co wy na to. I ile moze kosztowac taki silniczek i czy wogole mozna gdzies znalezc.
P.S. Cyba muszer sie postarac o status klubowicza bo co tak bede siorpal tylko z tej stronki tak to przynajmniej cos sie dorzuce,a i na jakims zlocie moze sie dowiem czegos ciekawego bo z tego co widze wiekszosc tutaj potrafi pogrzebac cos w silniku :)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez Jaksa » 11 wrz 2004, 11:33

za wymiane sprzegla + rozrzadu+wymiane pierscieni (jesli oczywiscie nie bedzie potrzebny szlif silnika) chce 400-500 zl. Do tego jest [tiiit] uczciwy
Hehe,ten koles chyba nie wie co to znaczy wyremontowac silnik w V6 robi to po godzinach czy jak? A gdzie koszty utrzymania filrmy ,ludzi ...... 400-500 zl Życzę szczęśliwej drogi z tym remontem
I ile moze kosztowac taki silniczek i czy wogole mozna gdzies znalezc.
Dobry motor KF kosztuje ok 5000-6000 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez polnik@studio » 11 wrz 2004, 11:51

za wymiane sprzegla + rozrzadu+wymiane pierscieni (jesli oczywiscie nie bedzie potrzebny szlif silnika) chce 400-500 zl. Do tego jest [tiiit] uczciwy


tia ale to za robocizne to nie tak mało ...
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Tiber » 11 wrz 2004, 11:52

czyli wprzypadku kiedy bedzie potrzebny szlif silnika lepiej chyba kupic nowy????
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez Jaksa » 11 wrz 2004, 12:21

tia ale to za robocizne to nie tak mało
Człowieku,czy Ty wiesz wogóle co to znaczy remont silnika? Wszystkim się wydaję że to takie " hop" ..... robiłem już takie motory po takich co wzieli 500 zł za remont,a zresztą o czym tu gadać.....dla mnie inni mogą robic za 1 zl tylko aby dobrze bylo zrobione.W tym Kraju jest dziwny układ cena jest wykładnikiem a nie jakosc usługi-chore.....
czyli wprzypadku kiedy bedzie potrzebny szlif silnika lepiej chyba kupic nowy
Słuchaj jak masz takiego kolegę za taaakie małe pieniądze to niech robi i szlify ,koszt szlifu bloku ( w Warszawie ) 60 zl od cylindra.....tylko wiesz o tym że jak robisz szlif to musisz kupic nowe nadwymiarowe tłoki a to już inna bajka cenowa. Remont kapitalny motoru V6 z gratami częsciowo oryginalnych ( pierscienie,uszczelki,uszczelniacze ) z papierem kosztuje od 5000-7000 zł w tym robota 1500 zł więc odpowiedz sobie sam co się lepiej opłaca.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez polnik@studio » 11 wrz 2004, 12:26

za wymiane sprzegla + rozrzadu+wymiane pierscieni


tia no tak jeżeli to co ja cytuje to remont silnika to spoko :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6