Strona 1 z 2

Sprzęgło bierze za nisko – problem rozwiązany str1

PostNapisane: 23 lis 2007, 10:09
przez Barthek
Witam wszystkich.
Wydaje mi się, że sprzęgło w moim Xedzie bierze za nisko – tzn. od samego dołu :|
Układ jest odpowietrzony, sprzęgło się nie ślizga, poza tym robiłem test ruszania z 5-go biegu i zgasł – czyli ok. Pozostaje pytanie czy "ten typ tak ma" czy coś jest niesprawne?
Przy okazji, czy ktoś wie ile jest czujników halla w aparacie zapłonowym do Xedosa6 2.0 V6?

PostNapisane: 23 lis 2007, 11:09
przez bazakbal
mniej więcej w taki właśnie sposób objawia się sprawne, prawidło działające sprzęgło
Barthek1983 napisał(a):Pozostaje pytanie czy "ten typ tak ma" czy coś jest niesprawne?

a tu już nie rozumiem co ma być niesprawne? biegi ci źle wchodzą czy co?

PostNapisane: 23 lis 2007, 11:15
przez Barthek
Wszystko działa poprawnie, ale miałem poprzednio Audi 80 B4 i jeżdżę również czasami służbowym Clio i tam sprzęgło bierze od połowy wysokości, taka jest również panuje opinia, że sprzęgło powinno brać od połowy.

PostNapisane: 23 lis 2007, 12:23
przez bazakbal
Barthek1983 napisał(a):taka jest również panuje opinia, że sprzęgło powinno brać od połowy.

wśród taryfiarzy i akwizytorów byc może i jest taka opinia i wiele innych złotych myśli, poza tym
nie porównuj sprzęgła hydraulicznego do archaizmów na linkę (b4, clio)

PostNapisane: 23 lis 2007, 15:26
przez Yasiu22
bazakbal napisał(a):nie porównuj sprzęgła hydraulicznego do archaizmów na linkę (b4, clio)

hahaha Dobre, miałem takie w B3 :D hahaha hahaha

PostNapisane: 23 lis 2007, 18:50
przez bazakbal
sorry pomyliło się mi z innym naziwozem typu passat model do 96 :)

PostNapisane: 16 gru 2007, 19:02
przez jojurek
Ten typ tak ma,jeżdżę z pół roku tym samochodem(wcześniej fso które jeszcze posiadam)i jeszcze czasami zazgrzyta mi skrzynia przez niewyciśnięcie sprzęgła

PostNapisane: 16 gru 2007, 20:48
przez Beny
moje tez bierze na samym dole,puszcze troszke i juz lapie i bardzo jestem zadowolony bo ostatnio probowalem ruszyc audi A4 96r to nie umialem hahaha sprzeglo lapalo prawie na samej gorze <killer>

PostNapisane: 16 gru 2007, 23:26
przez Bebek0
Potwierdzam moich przedmówców, w moim Xedosie sprzęgło też "chwyta" dość nisko i szczerze powiem ,ze mi to ni przeszkadza, wydaje mi sie, ze nawet chyba lepiej, ze tak jest :–)

PostNapisane: 30 lis 2009, 21:17
przez Barthek
Barthek1983 napisał(a):Pozostaje pytanie czy "ten typ tak ma" czy coś jest niesprawne?

Wow sukces, po 2 latach od mojego posta znalazłem przyczynę :)
Czytałem, pytałem – odpowiedzi były takie, że tak ma być, sprzęgło hydrauliczne nie posiada regulacji bla bla bla...
Pedał sprzęgła w Xedosie posiada regulację, znajomy mechanik zanurkował pod kierownicę,
pokręcił jakąś śrubką czy nakrętką i pięknie wyregulował sprzęgło.
Teraz sprzęgło bierze troszkę wyżej i nie ma luzu na samej górze (a było jakieś 2-3cm skoku bez oporu).
Także wszystkim polecam, bo to nie było wcale normalne.

PostNapisane: 30 lis 2009, 21:19
przez Mieczyslaw
tak jest i w GFkach jakby ktos mial tez z tym problem ;)

PostNapisane: 30 lis 2009, 21:19
przez Beny
uparty jesteś :)

PostNapisane: 30 lis 2009, 21:21
przez Barthek
Beny napisał(a):uparty jesteś

Hehehe dzięki :)
Mam jeszcze kilka starych postów w zanadrzu i wyjaśnię je do końca :D
Wogóle na forum byłoby przejrzyściej jakby tematy kończyły się rozwiązaniem problemu
(ewentualnie wyedytowane w pierwszym poście).

PostNapisane: 30 lis 2009, 23:31
przez Mieczyslaw
Barthek1983 napisał(a):Wogóle na forum byłoby przejrzyściej jakby tematy kończyły się rozwiązaniem problemu

Amen

PostNapisane: 30 lis 2009, 23:41
przez marimart81
Mieczyslaw napisał(a):tak jest i w GFkach jakby ktos mial tez z tym problem


i w wersji GE również ;)

PostNapisane: 4 gru 2009, 21:38
przez joebo82
Cześć. Też mnie to nurtowało od dawien dawna i podobne opinie słyszałem, że tak ma być. Ale skoro już jest na to sposób, to czy możesz konkretnie powiedzieć gdzie jest ta śruba do regulacji sprzęgła?

PostNapisane: 4 gru 2009, 23:29
przez marimart81
schyl się pod tą całą deske i nad pedałem sprzęgła będziesz miał takie dwie nakretki ,jedna do wkrecania a druga do kontrowania

PostNapisane: 5 gru 2009, 13:56
przez joebo82
Serdeczne dzięki. Jak zrobie to odpisze.

PostNapisane: 6 gru 2009, 21:00
przez kme
To, że bierze za nisko to pikuś... przepraszam...Pan Pikuś <killer> .

A co może być powodem twardego pedału sprzegła, tzn cięzko pracuje???? Aż noga boli od wachlowania dzwignia zmiany biegów w korku. Tylko nie mówcie, ze ten typ tak ma i <dupa> zbita :]

PostNapisane: 6 gru 2009, 21:09
przez Hazu
Ten typ tak może mieć (ciężko to pojęcie względne)
Jak Ci to nie odpowiada to możesz wymienić pomę sprżegła i wysprżeglik i będzie jak nowe chodzić.

Dla zobrazowania np: u mnie xedosie 2,0 sprzegło chodziło cięzko ale mimo 250tyś na oryginalnym sprzegle nie było mowy o jego uślizgu podczas gdy w xedosie 1,6 sprzegło wytrzymało tylko 180tyś a drugie na mocniejszym silniku lubi się pośliznąć alle za to pedał chodzi co najmniej 3 razy lżej