Strona 1 z 2

Trójka na wyższych obrotach wchodzi ze zgrzytem

PostNapisane: 5 lis 2007, 19:51
przez MariuszXedos
Mam problem. kupiłem niedawno xedosa 6, wszystko jest ok tylko trojka wchodzi ze zgrzytem :| Mam pytanie do znających temat: Czy konieczna jest wymiana synchronizatora biegu 3? Czy moze wystarczy ceramizer do skrzyni? Czy moze to wina soprzegła? Dodam ze autko ma 180tys przebiegu....

PostNapisane: 5 lis 2007, 20:45
przez interpc
Najlepiej wymienic skrzynie i po sprawie. Na allegro sa dostepne Wczesniej mozna probowac MILITEC lub Ceramizer. pozdrawiam.

PostNapisane: 6 lis 2007, 18:25
przez MariuszXedos
dzięki za podpowiedz. moze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

PostNapisane: 6 lis 2007, 18:33
przez qbass
MariuszXedos napisał(a):Czy moze to wina soprzegła?

Wnioskuję, że tylko 3 zgrzyta, więc to nie sprzęgło.

Lepiej (taniej) jest zmienić skrzynię, jeśli na zakupioną da Ci ktoś gwarancję. Synchronizator kosztuje coś w granicach 100 zł, ale musisz też wymieniać "przesuwkę", a to już koszt ponad 600 zł.
MariuszXedos napisał(a):Czy moze wystarczy ceramizer do skrzyni?

Warto spróbować. :)

PostNapisane: 6 lis 2007, 18:37
przez MariuszXedos
no własnie zgrzyta tylko 3. no czasem przy zimnym oleju 2. Zawsze trzeba tą przesówke wymieniac?, to jest konieczne? Duzo jest roboty przy wymianie skrzyni???

PostNapisane: 6 lis 2007, 18:51
przez MariuszXedos
denerwuje mnie to zgrzytanie.... :| myśle że mogłbym sam wymienić tą skrzynie. robił to już ktoś z was? na allegro sa skrzynie nawet za 300zl tylko ciekawe czy nie z tym samym problemem co ja... Może ktos z was ma xedosa na części??

PostNapisane: 6 lis 2007, 18:53
przez Hazu
Sopel ma.

PostNapisane: 6 lis 2007, 18:58
przez MariuszXedos
dzięki emmarek, zaraz napisze do niego. myślę że dam rade zrobić to sam <faja>

PostNapisane: 6 lis 2007, 19:38
przez Bartek.
Sprawdź czy nie masz luzu w miejscu łożyskowania dźwigni zmiany biegów. Mi też zgrzytała trójka jednak po eliminacji tegoż luzu problem się nie pojawia.
Pozdrawiam

PostNapisane: 7 lis 2007, 10:54
przez arni0000
Tam jeszcze nie zaglądałem a już miałem się barć za rozbieranie skrzyni bo mam całe bebechy. Dużo z tym roboty?

PostNapisane: 7 lis 2007, 10:57
przez Bartek.
Nie dużo. Robota z kanału. tam przy drązku zmiany biegów jest taki sześcian z gumy z otworami. U mnie otwór był juz wyhulany. Do tej pory wszystko jest ok.

PostNapisane: 7 lis 2007, 15:13
przez qbass
Bartek. napisał(a):Sprawdź czy nie masz luzu w miejscu łożyskowania dźwigni zmiany biegów.

Albo zużyte tulejki lewarka zmiany biegów. Czy po włożeniu np. 2 drążek "lata" ma boki?

PostNapisane: 7 lis 2007, 16:33
przez MariuszXedos
Muszę tam zajżeć. Może faktycznie w tym tkwi problem a ja juz pogodziłem się ze zmiana skrzyni.Dzięki <jupi>
Napiszę czy pomogło.

PostNapisane: 7 lis 2007, 19:04
przez Bartek.
Ewentualnie przyczyna moze tkwić też tutaj: http://www.xedos6.ru/xedos.php?page=3&sub=13&cont=83

PostNapisane: 7 lis 2007, 19:10
przez qbass
Pisałem właśnie o tych tulejkach...
MariuszXedos, odpowiedz jeszcze na poprzednie pytanie ;)

PostNapisane: 7 lis 2007, 19:19
przez MariuszXedos
lata około 1,5 cm ale nie tylko na 2.. przez tulejki moze byc zgrzyt przy zmianie biegów?

PostNapisane: 7 lis 2007, 19:21
przez MariuszXedos
Bartek. to sa właśnie te tulejki??

PostNapisane: 7 lis 2007, 20:01
przez Bartek.
U mnie wyeksploatował się taki gumowy element widoczny na ostatnim zdjęciu, przeciwległy do głównego cięgła ( http://img100.imageshack.us/img100/9746/67311522do2.jpg ) Jednak, tak jak Kolega qbass powiedział przyczyną może być również uszkodzenie tych tulei których dotyczy link
Pozdrawiam

PostNapisane: 7 lis 2007, 20:45
przez MariuszXedos
Dzięki wielkie!! postaram się zajrzeć tam najszybciej jak sie da. Najszybciej to pewnie w sobotę.... :(
Myśle że te tulejki nie kosztują zbyt dużo. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Jak to zrobię napiszę czy zdało egzamin :]

PostNapisane: 7 lis 2007, 22:57
przez qbass
47 zł/ 2 szt. oryginał Mazda. Sprawdź też tulejki na drugim końcu drążka.