Dziwne stuki z zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez BartekB » 24 sie 2007, 12:26

Witam

Od jakiegoś czasu dochodziło do mnie podczas jazdy stukanie z przedniego zawieszenia. W końcu postanowiłem się za to zabrać , sprawdziłem amortyzatory (80%) i stwierdziłem że niezbędna będzie wymiana wszystkie elementy które mogą się zużywać (po to żeby nie robić tego kilka razy) czyli : silenblocki (x2), sworzeń, końcówki dr. kierowniczych oraz końcówki stabilizatora.
Po niespełna 300 km znów dochodzą do mnie dzwięki z zawieszenia, są one słyszalne podczas hamowania/ przyśpieszania przy skręconych kołach (tak słychać najlepiej) chociaż również podczas jazdy na wprost (tocząc się lub ciągnąc silnikiem – obojętne).

Prośba do Was może mieliście już podobny problem i poradzicie mi gdzie szukać usterek.

Byłem już po wymianie w warsztacie w którym dokonywali wymiany i razem z tamtejszym mechanikiem starałem się znaleźć źródło tych dźwięków – bez efektów niestety, byłem również na 2 stacjach diagnostycznych – efekt wszystko sztywne nie ma co pukać :(

Może ktoś użytkowników mazdaspeed miał podobne przejścia z zawieszeniem???

(dodatkowo powiem że auto nie przeżyło dzwona, została również po wymianach ustawiona geometria)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez piotrek2 » 24 sie 2007, 13:07

może problem tkwi w kończącym się przegubie <głaszcze>
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez pawelMX6 » 24 sie 2007, 13:33

Jesli stuka przy bardziej przy skrecaniu to pewnie przegub.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez BartekB » 24 sie 2007, 14:00

Niestety nie jest to przegub , ponieważ stuki są słyszalne nawet po wysprzęgleniu auta, po za tym nie jest to chrobotanie znane z uszkodzonych przegubów tylko najczęściej jeden pojedynczy "stuk"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 24 sie 2007, 15:24

BartekB napisał(a):najczęściej jeden pojedynczy "stuk"


Mialem to samo ... diagnoza........ przegub zew. ....po wymianie cisza ....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez BartekB » 24 sie 2007, 15:46

Marcin ( Pycia ) napisał(a):
BartekB napisał(a):najczęściej jeden pojedynczy "stuk"


Mialem to samo ... diagnoza........ przegub zew. ....po wymianie cisza ....



nawet jeśli auto nie jest ciagnięte przez silnik (luz/sprzegło) można usłyszeć przegub zew. ??, jeśli tak to w jaki sposób mogę sprawdzić to na 100% ??.

Myślałem raczej o maglownicy, sankach (może coś tam jest luźne)??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Yasiu22 » 14 wrz 2007, 21:31

Wjedź na plac i zrób kilka kółek najpierw skręcając w jedną stronę a potem w drugą (na maxymalnym skręcie). Jeśli usłyszysz strzelanie lub pukanie to bankowo przegub (zwłaszcza jak odczujesz to dodatkowo na kierownicy).
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez BartekB » 17 wrz 2007, 20:24

Yasiu22 napisał(a):Jeśli usłyszysz strzelanie lub pukanie to bankowo przegub



Wszystko się zgadza z Twoimi poradami co do sprawdzenia przegubu – jednak chciałbym Ci powiedzieć ,że :
to nie przegub zewnętrzny (auto może mięć zgaszony silnik i jedzie na wprost to też stuka. Prawdopodobną przyczyną stuków w mojej Madzi jest maglownica – i tu pytanie do was – czy jest jakaś "regulacja" samego drążka (np. po gumą ochronną) – czy stukać może sam drążek , czy stuka przekładnia ??? W jaki sposób można sprawdzić maglownicę ??? Nie nawidzę jak mechanik zaczyna zdanie od :"Może to być to ...." więc wolę sam sprawdzić

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez nor » 18 wrz 2007, 10:23

Jeśli byłeś na stacji diagnostycznej to diagnosta powinien Ci powiedzieć że masz luz na maglownicy. Jeśli faktycznie tak jest to jest możliwa regulacja tylko czy da efekt, który Cię zadowoli?
W jaki sposób te stuki sie objawiaja jest to na wybojach (pojedyńczych lub wielu?) bez wybojów. Pojedyńczy stuk czy cała seria?
A może masz luz na łożysku kół?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Wombat35 » 16 lis 2007, 13:50

A co poradzicie na moje stuki w przednim zawieszeniu..........
dochodza z przodu przy malej predkosci i na nierownosciach....na rownej drodze i wiekszej predkosci cisza? Co mojej madzi dolega?
pz
wombat35
Początkujący
 
Od: 16 lis 2007, 13:45
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F (BJ) 02 r. poj.1,6

Postprzez Grzyby » 16 lis 2007, 13:53

sworzeń wahacza
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wombat35 » 16 lis 2007, 14:08

Dzieki za blyskawiczna podpowiedz! :)
Nie ma nic na pewno, ale jaka jest pewnosc Twojej diagnozy?
Te stuki sa tylko przy b. malej predkosci na nierownsciach, nawet jak wjezdzam na martwego policjanta to jest cisza...tylko seria nierownosci mniejszych powoduje te gluche stuki z przodu...a auto w sumie ma dopiero 5 latek :). jesli to to co piszesz to ile mi z kieszeni wyciagnie?
pz
wombat35
Początkujący
 
Od: 16 lis 2007, 13:45
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F (BJ) 02 r. poj.1,6

Postprzez Grzyby » 16 lis 2007, 14:11

Wombat35 napisał(a):Nie ma nic na pewno, ale jaka jest pewnosc Twojej diagnozy?

podjedź na pierwszą lepszą stację diagnostyczną i bedziesz miał 100% pewności.
Jeżeli to sworzeń to jakieś 60zł (o ile w BJ da się wymienić) + robota.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wombat35 » 16 lis 2007, 14:16

Moze nie dac sie wymienic?
Jak to...aha czyli wtedy caly komplecik z czyms tam jeszcze, co?
pz
wombat35
Początkujący
 
Od: 16 lis 2007, 13:45
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F (BJ) 02 r. poj.1,6

Postprzez Grzyby » 16 lis 2007, 14:17

Wombat35 napisał(a):Moze nie dac sie wymienic?

nie wiem jak wygląda zawieszenie w BJ.
Jeśli się nie da to cały wahacz (ale pewnie się da)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mariano » 23 lis 2007, 21:57

Objawy (stuki z przodu, niby pod nogami -stopami):

1. Gdy powoli 5-15 km/h jade po drobnych wybojach (kostka – Wroclaw :) ) -stuki
2. Gdy jade 100-120km/h i odpuszczam pedal gazu zaczyna – tluc (jak przychamuje to
jeszcze gozej przy takiej szybkosci)
3. Gdy jade- przyspieszam (polaczenie miedzy silnikiem i kolem jest obciazone) – cisza

Gdy podnosze auto lewarkiem i szarpie kolem lewo <--> prawo – nic luzow !

Przkładnia ?
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 lis 2006, 11:56
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '95r.
Mazda 6 GY 2.0 '07r
Kawasaki er650 '09r

Postprzez BartekB » 24 lis 2007, 11:34

Mariano napisał(a):Gdy podnosze auto lewarkiem i szarpie kolem lewo <--> prawo – nic luzow !


Tak luzów nie zobaczysz – zabyt mała siła.

Przed sprawdzaniem maglownicy sprawdz (najlepiej na stacji diagnostycznej) inne elementy zawieszenia (gumy wachacza 2szt, sworzeń, końcówki drążków i końcówki stabilizatorów) – jeśli żadana z tych części nie bedzie miała "luzów" sprawdz maglownicę (luz na drążkach kierowniczych) – bardzo podobny objaw daje uszkodzone łożysko mcpersona

Życzę udanych i co ważniejsze trafnych poszukiwań
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez BartekB » 26 lis 2007, 19:56

Mj problem został rozwiązany – po prostu nie do wiary – wyobraźcie sobie , że przyczyną nie była ani maglownica, ani łożysko w Mcperson-ie ale... i tu zooonk ... niedokręcona śruba mocująca [waaaco?]. Kupa idiotów którzy robili mi zawieszeni po prostu..zapomniała dokręcić – sam w to nie wierzę ale taka jest prawda.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Bartek. » 26 lis 2007, 21:05

Byłeś u nich? ( z siekierą) Mogłeś się zabić przez ich brak kompetencji!
Chill out...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 10:21
Posty: 106
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0V6

Postprzez Mariano » 28 lis 2007, 12:07

A jaki to warsztat jest tak dobry ? Zeby wszyscy widzieli gdzie "jechac" z zawiecha.... :)
Początkujący
 
Od: 5 lis 2006, 11:56
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '95r.
Mazda 6 GY 2.0 '07r
Kawasaki er650 '09r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6