Strona 1 z 1

Terkotanie przy kręceniu kierownicą, skrzypienie z tyłu

PostNapisane: 22 maja 2007, 22:13
przez kattom
W moim niedawno zakupionym Xedosie mam dwa niepokojące mnie objawy:

1. Podczas krecenia kierownicą (jak działa wspomaganie) i gdy jest cicho w środku słyszę bardzo delikatne terkotanie. Kierownicą nie trzęsie, nie ma najmniejszego luzu, skręca się pewnie (choć wiem, że mam jeden sworzeń na wahaczu do roboty). Czy ktoś spotkał się z podobnym objawem, skąd to może dobiegać ? Coś w układzie kierowniczym ? Wspomaganie pada ?

2. Z tyłu z prawego nadkola dobiega lekkie skrzypienie podczas przejazdu przez jakieś długie poprzeczne nierówności. Jak jest krótki garb czy dziurka – wszystko jest OK, przechodzi extra i tłumi ślicznie, ale gdy Xedosik się "bujnie" słychać pojękiwanie (skrzypienie). Amory z tyłu mam po 65% skuteczności, więc nie są jeszcze takie złe. Co tam jeszcze z tyłu może jęczeć ?

Z góry dzięki za rady. Pozdrawiam.

PostNapisane: 22 maja 2007, 22:18
przez XsiX
1. może być np. łożysko górnego mocowania amortyzatorów.
2. sprawdź sprężynę oraz gumę na dole sprężyny

PostNapisane: 22 maja 2007, 22:25
przez kattom
XsiX napisał(a):1. może być np. łożysko górnego mocowania amortyzatorów.
2. sprawdź sprężynę oraz gumę na dole sprężyny


Odnosi się to pewnie do punktu drugiego .. myślałem już o łożysku mocowania amora .. ale, że znam się na tym bardzo miernie więc pytam. Jak był na kanale to widziałem też jakieś drążki – myślisz, że żaden z nich ?

PostNapisane: 22 maja 2007, 23:11
przez XsiX
1 dotyczy punktu 1
2 dotyczy punktu 2

Generalnie zawieche najlepiej sprawdzić na szarpaku – taki zabieg rozwieje wszystkie twoje wątpliwości.
W moim przypadku przyczyną terkotania przy kręceniu kierą były właśnie zatarte łożyska amorków.


pozdrawiam

PostNapisane: 22 maja 2007, 23:26
przez kattom
Tego bym się nie spodziewał, że łoźysko było przyczyną terkotania przy kręceniu (ile takie łożysko Cię wyszło?).

Na szarpaku byłem dokładnie 4 dni temu. Amory przód po 85%, tył po 65%, sworzeń na wahaczu prawym niebawem do zrobienia, bo zaczyna być luźny, reszta GIT. A wczoraj zaczęło skrzypieć :/

Co do sprężyny i jej gumy – co mam dokładnie sprawdzić .. czy jest pęknięta, bądź poszarpana ? Czy, że coś jest obluzowane ?

PostNapisane: 27 maja 2007, 21:16
przez comin
XsiX napisał(a):1. może być np. łożysko górnego mocowania amortyzatorów.
2. sprawdź sprężynę oraz gumę na dole sprężyny

najpierw psiknij WD40 lub czymś podobnym w okolice gumy nad sprężynom ;)