Strona 1 z 1

Stuki w zawieszeniu (chyba) podczas zmiany biegów

PostNapisane: 10 lis 2006, 22:57
przez dakopi
Witam! Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 – szczególeni podczas ostrzejszego wyczuwam stuki w zawiszeniu. W zawieszeniu nie ma luzów bo było całe wymienione, podejrzewam że są to poduszki skrzyni no ale nie jestem expertem więc proszę o opinie.

PostNapisane: 11 lis 2006, 01:35
przez tomekrvf
dakopi napisał(a):podejrzewam że są to poduszki skrzyni

Tak może byc. Obejrzyj tylną poduszkę silnika

PostNapisane: 16 lis 2006, 11:21
przez fsrdh
moga to byc tez luzy na wachaczach lub rozwalajace sie przeguby.trzeba podniesc samochod i sprawdzic.ewentualnie jak jest to [jaka?] poduszka to mozna wymienic ja na wzmacniana sportowa.

PostNapisane: 16 lis 2006, 14:10
przez dakopi
Przeguby zewnętrzne i wszysktie tuleje i sworznie wymienione. Mogą to być przeguby wewnętrzne???

PostNapisane: 16 lis 2006, 19:18
przez fsrdh
moga.ale to latwo wylapac.wystarczy sie wczolgac pod samochod zlapac za przegub i pokrecic nim luz powinien byc minimalny.tak czy siak powinienes wjechac na jakis podnosnik i sprawdzic czy to zawieszenie czy skrzynia stuka.

PostNapisane: 19 lis 2006, 18:42
przez dakopi
Ale jak złapać za przegób??? Nie czase za oś? Przecież jeżeli zewnętrzny nie ma luzu to kręcąc osią nie poczuję takrze luzu na wewnętrzym???? Dosyć głośne klupanie słychać przy puszczeniu gazu i ponownym wgeałtownym do daniu na 2 i 3 biegu. Mógłbyś mi to bardziej wytłumaczyć jak mam to sprawdzić???

PostNapisane: 7 gru 2006, 00:18
przez Tharr
Witam,
może zabrzmi to głupio, ale sprawdź tłumik – ja mam u siebie to samo i przyczyną jest rozwalony tłumik końcowy (wali niemiłosiernie przy zmianie biegów i przy ruszaniu).
Pozdrawiam!!!

PostNapisane: 7 gru 2006, 00:22
przez darl79
dakopi napisał(a):Przeguby zewnętrzne i wszysktie tuleje i sworznie wymienione. Mogą to być przeguby wewnętrzne???

Może być wyrobiona piasta ( prowadnica) i mimo wymiany sworznia będzie luz. Właśnie to przerabiam.
Przy ostrym dodawaniu gazu auto ściągało w jedna stronę ( z powodu tego luzu).

PostNapisane: 7 gru 2006, 00:39
przez qlesh
Tak Ci dokrecili sworzen wahacza. Ja mialem to samo, wymienilem wahacz a po jakims czasie przy ruszaniu i hamowaniu, przy zmianie obciazenia stuk w okolicach lewego kola. Zajechalem, dokrecili, zje***lem i pojechalem. Ja obstawiam wahacze.

PostNapisane: 7 gru 2006, 01:04
przez dakopi
Na piaście nie ma luzu – sam wymieniałem łożysko i resztę zawieszenia. Oględziny pod autem wykazały że krecąc korpusem prawego przegubu wewnętrznego odczuwalny jest większy luz niż po prawej stronie, nie jest ten luz wielki, więc dalej nie wiem czy to on jest powodem stuków.

PostNapisane: 7 gru 2006, 08:04
przez nor
Tharr napisał(a):Witam,
może zabrzmi to głupio, ale sprawdź tłumik – ja mam u siebie to samo i przyczyną jest rozwalony tłumik końcowy (wali niemiłosiernie przy zmianie biegów i przy ruszaniu).
Pozdrawiam!!!


A na wybojach nie tłucze?

PostNapisane: 7 gru 2006, 10:06
przez dakopi
Nie tłucze na wybojach, tylko stuka przy zmianie biegu i na niskim biegu gdy nagle odejmiesz gazu poczym szybko znowu dodasz.

PostNapisane: 7 gru 2006, 11:36
przez Tharr
nor napisał(a):
Tharr napisał(a):Witam,
może zabrzmi to głupio, ale sprawdź tłumik – ja mam u siebie to samo i przyczyną jest rozwalony tłumik końcowy (wali niemiłosiernie przy zmianie biegów i przy ruszaniu).
Pozdrawiam!!!


A na wybojach nie tłucze?


Też, ale znacznie ciszej.

PostNapisane: 7 gru 2006, 11:58
przez nor
Tharr napisał(a):
nor napisał(a):
Tharr napisał(a):Witam,
może zabrzmi to głupio, ale sprawdź tłumik – ja mam u siebie to samo i przyczyną jest rozwalony tłumik końcowy (wali niemiłosiernie przy zmianie biegów i przy ruszaniu).
Pozdrawiam!!!


A na wybojach nie tłucze?


Też, ale znacznie ciszej.


To Ty napewno masz inny rodzaj stuku. Ale każdy pomysł jest cenną wskazówką, może akurat nie w tym przypadku i napewno innym sie przyda.

PostNapisane: 7 gru 2006, 13:06
przez dakopi
Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni biegów i wychodzi na to, że są ok. najbardziej podejrzany wydaje mi się ten przegub wewnętrzny. Dodam jeszcze że jak skrecam kołami to nic w nim nie cyka, jest tylko nie za duży luz. Auto ma ponad 220 tys przebiegu i może poprostu trzeba by coś wymienić????? Sprzegło jeszcze nie było ruszane w tym aucie, ale podobno od strony skrzyni biegów mozna wykluczyć te stuki??

PostNapisane: 7 gru 2006, 13:25
przez nor
Przeguby wewnętrzne przy skretach nie cykają. jeśli są zuzyte to cykaja przy jeździe na wprost.