Strona 1 z 2
Sworznie wahaczy – zgodność części z innych modeli.

Napisane:
10 lis 2006, 21:53
przez prokopcio
Witam.
Troszkę się "roztukł" mój xedosik i po wizycie w warsztacie mechanik/cy stwierdził, że w moim do wymiany:
1. Dolny sworzeń wahacza – prawy przód.
3. Prawa końcówka drążka kierowniczego.
Mam takie pytanko: czytałem, że w niektórych starszych modelach (a może we wszystkich) //doświadczenia jarka// lepiej nie zabierać się do wymiany sworznia bo po demontażu starego zwykle zostaje uszkodzony wahach (za luźna dziura) i lepiej wymienić cały wahacz.
A jak to jest z xedosami?

Napisane:
10 lis 2006, 22:22
przez Hazu
prokopcio napisał(a):A jak to jest z xedosami?
Tak samo tylko wahacze nie nadają sie od GE w/g tego co Pan Jarek pisał.
Ja miałem wybity jeden sworzeń Wymienili mi go w serwisie Mazdy na 555 ale sie roztłukł po 3tys km .
Może ja go uszkodziłem na lubelskich drogach a może był przegrzany przy spawanu ( trzy malutkie spawy)
Więc kupiłem nowy sworzeń (jak się okazało taki sam 555) i wymieniłem sam wszedł ciasno ale na wszelki wypadek dałem mu trzy malutkie spawy i natychmiast schłodziłem. Nie musiałem wymieniać łącznika stabilizatora bo miałem czas aby się pobawić bo był niedawno odkrecany.
Zrobiłem na tym sworzniu tylko ok 15 000 km i na razie nic nie puka.
Według mnie cały problem tkwi w tym że nie ma dobrych sworzni wachacza.
Bo z wymianą nie ma problemu .

Napisane:
10 lis 2006, 22:52
przez dakopi
Ja zamontowałem 555 i 3 spawiki, bo był luźny. Przejeździłem 30 tyś i nie ma narazie luzu, natomiast luzy są znowu na końcówkach drążków po 30 tys km, też 555. Alternatywę stanowi kupienie całego wahacza, Smirnoff mi oferował za niewygórowaną cenę, ale nie był to oryginał.

Napisane:
11 lis 2006, 00:16
przez LukasKK
Ja miałem podobnie wybite gniazdo na razie zrobiłem 1 tys i jest ok martwi mnie tylko to ze po 30 tys wysiadaja koncówki drążków to tylko 8 miesiecy jazdy


Napisane:
11 lis 2006, 08:00
przez prokopcio
dzięki. więc skoro chcš to im kupię i końcówkę dršżka i sworzeń – niech się martwiš oni jak zrobić żeby było dobrze – podejrzewam, że często spotykajš się z tym problemem bo ten warsztat wiecznie zapchany – niestety "uniwersalny" co do marek aut.
Dzięki emmarek za namiary ;–)

Napisane:
27 sty 2007, 00:27
przez karbo
witam,
mam pytanie co do spawania nowego sworznia??
w którym miejscu najlepiej złapać spawami??
od góry? od dołu?
jakieś doświadczenia z tym??

Napisane:
2 lut 2007, 14:05
przez comin
A więc w jakich granicach cenowych oscylują takie sforznie?
Mnie też czeka wymiana


Napisane:
2 lut 2007, 18:56
przez prokopcio
ja płaciłem ok.50zł/szt za JC z którejś 626 do xeda pasował

Napisane:
2 lut 2007, 19:34
przez nor
54 zł sworzeń z 555.

Napisane:
2 lut 2007, 19:34
przez Jaksa
prokopcio napisał(a):z którejś 626 do xeda pasował
Jak tak bardzo chcesz to kupic , pasuje od 626 GE....

Napisane:
2 lut 2007, 21:23
przez KrasiaK
Jaksa napisał(a):prokopcio napisał(a):z którejś 626 do xeda pasował
Jak tak bardzo chcesz to kupic , pasuje od 626 GE....
a takie cuda beda pasowac do xedosa?
http://www.allegro.pl/item159410955_maz ... y_kpl.html
http://www.allegro.pl/item162014982_wah ... nowe_.html

?
Pozrawiam

Napisane:
3 lut 2007, 01:23
przez Jaksa
Wyzej pisałem o samym sworzniu , ktory pasuje do xedosa6 to co jest na allegro nie bedzie pasowac , to jest przeznaczone do 626 GE , fizycznie da się zamontowac ale geometrii nie ustawisz.

Napisane:
3 lut 2007, 01:33
przez KrasiaK
aha, to co najlepiej zrobic w temacie wymiany wlasnie sworznia? w aucie o przebiegu ~240tys – gdzie jak czytalem juz – problemem moze byc tez juz wyrobione gniazdo sworznia w wachachu
spawanie jak koledzy wczesniej pisali?
wahacz caly kupowac?– jak to za ile i gdzie mozna taki kupic? bo w jc,motosklep to maja chyba wlasnie te od 626ge
bo wlasnie dzis bylem zrobic zbieznosc i mi fachmani powiedzieli zebym najpierw sworzen prawy zrobil, a najlepiej oba....

Napisane:
3 lut 2007, 12:45
przez karbo
nowy [waaaco?] do xedos 6 to koszt ok 300zł .... oczywiście nie oryginalny,
a oryginalny w ASO mazdy ok 1700zł i czekac trzeba 14dni.
pozdrawiam.

Napisane:
3 lut 2007, 12:46
przez KrasiaK
karbo napisał(a):nowy [waaaco?] do xedos 6 to koszt ok 300zł .... oczywiście nie oryginalny,
a oryginalny w ASO mazdy ok 1700zł i czekac trzeba 14dni.
pozdrawiam.
gdzie?

Napisane:
3 lut 2007, 21:02
przez karbo
oryginalny kupisz w ASO, a ten nieoryginalny w opolu w sklepie autotechnika,
jak chcesz to napisz na priv w poniedziałek tam będę to się dowiem dokładnie jaka cena ..... jak sam chciałem kupić to mówili ok 300zł z tego co pamiętam, pozdrawiam.

Napisane:
3 lut 2007, 23:57
przez Jaksa
KrasiaK napisał(a):gdzie?
W JC , ale to sa wahacze do 626 i nie pasuja do xeda ( błąd w katalogu )
Re: wymiana sworznia wahacza

Napisane:
21 lut 2013, 14:02
przez Fedu
Mm do wymiany lewy i prawy sworzeń. Czy da się w domowych warunkach bez podnośnika i kanału wyciągnąć wahacz ? Prasę i spawarkę mam w pracy.
Re: wymiana sworznia wahacza

Napisane:
21 lut 2013, 15:42
przez KacY
Da, osobiście tak wymieniałem tylko dzień wcześniej popsikałem wóde śróby i sam sworzeń na zwrotnicy i wszystko poszło jak po maśle. Jedynie po wprasowaniu nowej i tak nie obyło się bez spawarki bo gniazdo lekko już się wyrobiło.

Napisane:
21 lut 2013, 18:52
przez noxes
Ja wymieniałem sworzeń bez wyjmowania wahacza tylko trzeba przegub ogkręcić