Strona 1 z 3

Uszkodzona automatyczna skrzynia – nie ma 4 biegu

PostNapisane: 31 maja 2006, 14:37
przez marcin12
Witam
mam automat w xedosie 6 nie wchodzi 4 bieb
muszę naprawić czy ktoś wie ile kosztuje naprawa ewentualnie za ile mogę kupić nową (używaną) skrzynię?

PostNapisane: 31 maja 2006, 22:09
przez wiesiek5
Naprawa może nawet kosztować 3 tys.
Mam od xedosa 9 2.5v GF4AEL

PostNapisane: 31 maja 2006, 22:15
przez Puhcio
marcin12 a zdiagnozowałeś choć usterkę ?

Kiedy ostatni raz wymieniano olej/filtr w skrzyni ?
Czy skrzynia była przepłukiwana ?
Jaki przebieg ?

Czy HOLD sygnalizuje usterkę ?
Jak wchodzą inne biegi ?

Opisz coś więcej ...

PostNapisane: 2 cze 2006, 16:14
przez ziomgub
jakie powinno byc prawidlowe ładowanie w xedosie 2l v6 ? mam problem ze skrzynia automatyczna nie wrzuca 4 biegu i slizga sie miedzy 2 a 3 czytalme na forum ze moze to byc spowodolane zbyt malym ladowaniem akumulatora niby pisza ze ma byc 14,8 V a u mnie jest 14,1

PostNapisane: 2 cze 2006, 16:18
przez tomekrvf
ziomgub napisał(a):ze ma byc 14,8 V

Jakby tak było to gotowałby się akumulator. 14.1V jest spoko

PostNapisane: 2 cze 2006, 18:15
przez Briareos
Bez przesady, od razu gotował... 14,4V +/– 0,3V jest w normie, a im cieplej pod maską tym niższe napięcie wystarcza do pełnego naładowania.

PostNapisane: 2 cze 2006, 20:05
przez Puhcio
ziomgub napisał(a):mam problem ze skrzynia automatyczna nie wrzuca 4 biegu i slizga sie miedzy 2 a 3 czytalme na forum ze moze to byc spowodolane zbyt malym ladowaniem akumulatora


Ja bym nie był taki pewien.

Przy zaniku 4 biegu i poślizgu 2 na 3 skrzynia już ewidentnie kończy się moim zdaniem. Jak jeszcze miałem Millenie 2.5 A/T to się tym interesowałem.

POJEDŹ DO SERWISU ASB – NIECH ZDIAGNOZUJĄ USTERKĘ

Od tego trzeba zacząć, zeby wiedzieć na czym się 'stoi'.

Moim zdaniem masz dwa wyjścia :

– olać to i dojechać skrzynię do końca. Któregoś pieknego dnia zostanie Ci tylko 1 bieg ... wtedy kupisz nową skrzynię / wyremontujesz starą.

– naprawiasz teraz skrzynie w nadzieji, ze nie cała jest spartolona ... i koszt nie bedzie taki duży.

Ja bym wybrał opcję numer 1 ... chyba, ze kroi Ci się jakiś dłuższy wyjazd – wtedy bym nie ryzykował.

Ps.


Puhcio napisał(a):Kiedy ostatni raz wymieniano olej/filtr w skrzyni ?
Czy skrzynia była przepłukiwana ?
Jaki przebieg ?

Czy HOLD sygnalizuje usterkę ?
Jak wchodzą inne biegi ?

PostNapisane: 4 cze 2006, 11:20
przez ziomgub
Olej i filtr byl wymieniany miesiac temu przebieg 165.000 sprawdzalem bledy w samochodzie i w silniku nie ma zadnego ale w skrzyni wyskakuje kod 12,18,54,56,57 co to sa za bledy ???

PostNapisane: 4 cze 2006, 11:23
przez ziomgub
Skrzynia nie byla plukana i HOLD nie pokazuje usterki (nie mruga) dziala prawidlowo tzn jak wcisne przycisk hold to wyskakuja na wyswietlaczy cyferki jaki jest bieg itd. a jak wylacze to nic nie ma

PostNapisane: 4 cze 2006, 11:25
przez ziomgub
jak bym mial wybrac opcje 1 to bym musial sie nad tym dlugo zastanawiac poniewaz jak jade 60km/h to juz mam 3000 obr/min a jak jade 80 to 4500 wiec duze jest spalanie

PostNapisane: 4 cze 2006, 12:41
przez Grzyby
ziomgub – nie pisz kolejnych postów jeden za drugim :|
Obok każdego swojego postu masz przycisk "zmień" – jak chcesz coś dopisać – zrób to w ten sposób (a nie 3 kolejne posty w 5 minut)

PostNapisane: 4 cze 2006, 14:15
przez Puhcio
12 – Czujnik położenia przepustnicy
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T

Nie ma oznaczeń dla błędów –> 18, 54, 57.

Polecam –> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

ziomgub napisał(a):HOLD nie pokazuje usterki (nie mruga)


Przy błędzie 56 jest to prkatycznie niemożliwe ...

ziomgub napisał(a):lej i filtr byl wymieniany miesiac temu przebieg 165.000


I po tym zaczęły się problemy ? Jeśli tak, to skrzynia prkatycznie do wyrzucenia ...

ziomgub napisał(a):dziala prawidlowo tzn jak wcisne przycisk hold to wyskakuja na wyswietlaczy cyferki jaki jest bieg itd. a jak wylacze to nic nie ma


Tzn ? Troche nie rozumiem ... U mnie jak wybrałem "D" to na wyświetlaczu podświelona była literka "D". Jeśli wcisnąłem hold ... to zapalał sie napis 'hold'.

ziomgub napisał(a):jak bym mial wybrac opcje 1 to bym musial sie nad tym dlugo zastanawiac poniewaz jak jade 60km/h to juz mam 3000 obr/min a jak jade 80 to 4500 wiec duze jest spalanie


To na bank to nie jest 3 bieg. Na 3 biegu dochodziłem do 180 km/h przy ~ 6000 rpm. Więc, to maksymalnie 2 bieg. Na 1 biegu dochodziłem do 70 km/h.

PostNapisane: 4 cze 2006, 17:47
przez ziomgub
sprawdzilem jeszcze raz te biegi i okazuje sie tak jak bylo pisane ze niestety mam tylko 2 biegi

u mnie jak wybieram de to swieci sie d a jak wciskam HOLD to wyskakuje 3 ktorej nie ma (L 1, S 2)

PostNapisane: 4 cze 2006, 17:53
przez Puhcio
ziomgub napisał(a):u mnie jak wybieram de to swieci sie d a jak wciskam HOLD to wyskakuje 3 ktorej nie ma


Aha, no to tak jak być powinno. Przy 'zaholdowanym' D masz tylko 3 bieg.


ziomgub napisał(a):sprawdzilem jeszcze raz te biegi i okazuje sie tak jak bylo pisane ze niestety mam tylko 2 biegi


No to radzę uważać, bo za chwile zostanie Ci tylko 1 bieg. Pomyśl o naprawie/wymianie skrzyni ... lub sprzedaży samochodu.

Ps. A co się dzieje, gdy wciśniesz HOLD na D ?

Ps.2 Wybież wybierakiem przełozenie S .... i policz ile jest biegów.

PostNapisane: 4 cze 2006, 18:03
przez ziomgub
jak wcisne HOLD na D to tak jak bym mial go na N (obroty wzrastaja a predkosc nie) . Obojetnie czy dam na L S lub D sa tylko te 2 biegi reszta to jak by wskakiwal N

PostNapisane: 4 cze 2006, 18:05
przez ziomgub
dzisiaj sprawdzalem i myslalem ze moze wskoczy mi 4 bieg i ominie ten 3 ale nic na 2 biegu mailem 7000obr 120km/h

PostNapisane: 4 cze 2006, 18:06
przez ziomgub
jeszcze sie zastanawiem czy to nie wyna sprzegla(gruchy) nie wiem jake sa objawy uszkodzenia

PostNapisane: 4 cze 2006, 19:58
przez Puhcio
Moim zdaniem to wina spalonych (spieczonych) tarczek.

Ale to musiałeś już dość długo jeździć z zesputą skrzynią skoro nie masz już 2 biegów.

Ps. Czy problemy zaczęły się po wymiane oleju ?

PostNapisane: 5 cze 2006, 14:18
przez marcin12
mam ten sam problem jak się czegoś dowiesz albo naprawisz to daj znać

PostNapisane: 5 cze 2006, 14:21
przez Grzyby
Grzyby napisał(a):ziomgub – nie pisz kolejnych postów jeden za drugim
Obok każdego swojego postu masz przycisk "zmień" – jak chcesz coś dopisać – zrób to w ten sposób (a nie 3 kolejne posty w 5 minut)

ziomgub – Raz zwróciłem ci uwagę, teraz robię to po raz kolejny :|
Zastosuj się do zasad tego forum – następne twoje posty pisane w ten sposób wywalę do kosza!