Zbieżność kół przednich?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez behemot » 28 mar 2006, 11:04

Witam.

Czeka mnie naprawa przedniego zawieszenia i chcę zrobić to sam. Po takiej operacji trzeba ustawić zbieżność (a raczej rozbieżność). Moje pytanie to: Jakie powinny być wartości zbieżności i gdzie się ją reguluje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez magicadm » 28 mar 2006, 15:20

behemot napisał(a):Moje pytanie to: Jakie powinny być wartości zbieżności i gdzie się ją reguluje?


Mam takie intrygujące mnie pytanie: po co Tobie te informację???
Jeżeli masz sprzęt do regulacji zbieżności – on powinien miec w pamieci zapisane te wartości.
Jak nie masz sprzętu – i tak jedziesz do facowca – więc po co Tobie ta wiedza???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tarkan » 28 mar 2006, 15:55

magicadm napisał(a):Jeżeli masz sprzęt do regulacji zbieżności

bo pewnie nie ma takiego sprzętu... ;)
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez xANDy » 28 mar 2006, 16:27

Rozbieżność powinna wynosić (z tego co pamiętam) ok. 1,5 stopnia (max 2). Ale mogę się mylić.
Najprościej zrobić to na feldze (od spodu) mierząc różnice w odległości od siebie na przeciwległych krańcach. Jak zdążę to zapytam się mechanika ile powinno wynosić (w mm) – podaj rozmiar felgi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez nor » 28 mar 2006, 18:47

W xedosie wynosi to od 0 do 3. Reguluje asie ją koncowkami drążków kierowniczych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Karwoś » 28 mar 2006, 18:49

Ja robiłem zbierzność w Maździe 6 – podam normy producenta :

OŚ PRZEDNIA : min max
Zbieżność całkowita ----- -0st11' 0st33'
kąt pochylenia koła ------- -1st17' 0st43'
Kąt wyp O.S.Z. 2st47' 4st47'
kąt poch. O.S.Z. 4st58' 5st58'

OŚ TYLNA :
Zbierzność całkowita -0st11' 0st33'
kąt poch. koła -2st13' -0st13'

O.S.Z. – OŚ SWORZNIA ZWROTNICY.
st – stopnie:)

Są to dane Mazdy 6 – może komuś się przydadzą (pochodzą z wydruku "NORAUTO") Baza danych: FFB*DATA BASE 2004 A
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez magicadm » 28 mar 2006, 21:57

Panowie!!!
PODZIWIAM WAS – tzn tych, którzy metodami "domowymi" ustawiają zbieżność samochodu, a potem pędzą 150 – 200km/h...
Naprawdę się nie boicie???
Przecież regulacja na profesjonalnym sprzęcie to koszt kilkudziesięciu złotych... I podczas tej regulacji są niwelowane np odchyłki spowodowne krzywymi felgami itp...

Wiem, że są ludzie, którzy na listwy, ciężarki itp dokonują cudów – tzn tanich regulacji, ale to dotyczyło aut innych (starszych) generacji
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez behemot » 29 mar 2006, 11:00

Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Będę wymieniał końcówki i muszę wstępnie ustawić zbieżność aby dojechać do dobrego warsztatu, a mam do niego około 70 km. Mam specjalne urządzenie (listwę z miarką) do ustawiania zbieżności w samochodach. Zdaję sobie sprawę, że to nie ta epoka ustawiania ale przynajmniej spokojnie dojadę do warsztatu.

Pozdrowienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez Hazu » 29 mar 2006, 15:16

ja ustawiam sobie zbieżność na wyczucie tzn wystarczy przy jeździe na wprost ruszyć kierownisę w lewo lub prawo.

jeżeli jest nadmierna reakcja samochodu na ruch kierownica tzn że jest zbyt zbieżny
jeżeli jest odwrotnie (wrażenie ciężkiej pracy uładu kierowniczego) jest zbyt rozbieżny

wystarczy kawałek pustej drogi i trzy klucze <lol>
nie raz tak ustawiałem i zawsze na przegladzie było OK <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez magicadm » 29 mar 2006, 19:51

emmarek napisał(a):nie raz tak ustawiałem i zawsze na przegladzie było OK <jupi>


Może się i czepiam, ale od kiedy na przeglądach sprawdzają geomterię???
Bez urazy, ale chyba żyjesz w błednym przekonaniu, że za pomocą linijki uzyskasz dokładność porównywalną do laserowych czujników.

Wstępnie ustawić można -a nawet trzeba po wymianie jakiegoś elementu – byle w miarę bezpiecznie dojechać na pomiar i regulację na profesjonalnym sprzęcie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Hazu » 29 mar 2006, 21:28

magicadm napisał(a):Może się i czepiam, ale od kiedy na przeglądach sprawdzają geomterię


Po pierwsze mowa tu jest tylko o ustawianu zbieżności
Po drugie zawsze na przeglądzie jest sprawdzana zbieżność przednich i tylnych kół – przynajmnij tam gdzie ja robię przegląd

magicadm napisał(a):Bez urazy, ale chyba żyjesz w błednym przekonaniu, że za pomocą linijki uzyskasz dokładność porównywalną do laserowych czujników.


nic o linijce nie napisałem ale to też dobry sposób przecież kiedyś nie było laserów ani najazdowych mierników zbieżności

magicadm napisał(a):Wstępnie ustawić można -a nawet trzeba po wymianie jakiegoś elementu – byle w miarę bezpiecznie dojechać na pomiar i regulację na profesjonalnym sprzęcie.


miałem do wymiany końcówkę drażka kierowniczego
według ciebie powinienem pojechać do profesjonalnych zakładów na wymianę
wtedy zapłaciłbym 40zł za wymianę i 70zł za ustawienie zbieżności = 110zł + cena końcówki w serwisie trochę więcej kosztuje hahaha

ja za końcówkę zapłaciłem 50zł i potrzebowałem ok 20 min na wymianę
oraz dwukrotnie poprawiałem ustawienie zbieżności i jest dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez nor » 30 mar 2006, 08:23

Swego czasu znałem mechanika, który ustawiał zbieżnośc na drewnianą listwę :D . robił w trabantach hahaha. i o dziwo jeżdziły :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez xANDy » 30 mar 2006, 17:13

No cóż – jeśli wymienia się tylko drążki, to nie jest wielką filozofią nastawić zbieżność. Różnica na feldze wynosi ok 1,5mm i tyle. Nic innego się nie zmienia (geometria) więc nie ma co się denerwować i martwić.
W ASO też nie robią inaczej... mają takie oryginalne narzędzie – rozsuwana listwa stalowa z wydłużonymi końcówkami i dobierają na milimetry........ :P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez behemot » 31 mar 2006, 08:13

Ja posiadam takie urządzenie i chciałbym znać nastawy zbierzności w mm. Koła: oryginalne alusy 15. A po wymianie zawieszenia i tak pojadę na ustawianie geometrii, tylko trzeba tam bezpiecznie dojechać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez xANDy » 31 mar 2006, 08:45

xANDy napisał(a):1,5mm

Oczywiście ma być "rozgryz" – czyli z przodu kół więcej jak z tyłu; mierzone na przeciwległych krańcach felgi. Po zrobieniu – przetocz autko o pół obotu kół i sprawdź ponownie, czy się nie zmieniło.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 31 mar 2006, 09:03

emmarek napisał(a): zawsze na przeglądzie jest sprawdzana zbieżność przednich i tylnych kół – przynajmnij tam gdzie ja robię przegląd


Pozazdrościć sumiennosci diagnosty – tam gdzie ostatnio robiłem przegląd chcieli mi zrobic analize spalin, ale jak zobaczyli silnik DITD – wymiękli i odpuścili :)

emmarek napisał(a):według ciebie powinienem pojechać do profesjonalnych zakładów na wymianę
wtedy zapłaciłbym 40zł za wymianę i 70zł za ustawienie zbieżności = 110zł + cena końcówki w serwisie trochę więcej kosztuje


Absolutnie nikogo z końcówką nie wysyłam do ASO – sam je wymieniam, ale regulację moim zdaniem powinno się robić na najdokładniejszym dostępnym sprzęcie.
Miałem kiedyś problem z wahaczem – miał jakąś odchyłkę na 2 mm – maszyna to pokazywała i diagnosta twierdził, że element jest do wymiany – na linijkach zapewne to "nie wyszło" – a opony się darły

Najwyraźniej jestem jakis przewrażliwiony:)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez behemot » 3 kwi 2006, 08:23

Wielkie dzięki. Takiej odpowiedzi oczekiwałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez gregorg » 27 mar 2010, 19:24

nor napisał(a):W xedosie wynosi to od 0 do 3. Reguluje asie ją koncowkami drążków kierowniczych.

Czy może ktoś potwierdzić te wartości?Ta wartość oznacza że koła mogą być do 3mm zbieżne czy rozbieżne? <co?>
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez tubus2125 » 5 kwi 2010, 09:43

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek tutaj macie dane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 20:42
Posty: 207
Skąd: skierniewice
Auto: volvo 850

Postprzez Siw-y » 5 kwi 2010, 12:07

tubus2125, a masz dane do MX-6 GE i do 626 GV/GD ?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6