Zbieżność kół przednich?
1, 2
Witam.
Czeka mnie naprawa przedniego zawieszenia i chcę zrobić to sam. Po takiej operacji trzeba ustawić zbieżność (a raczej rozbieżność). Moje pytanie to: Jakie powinny być wartości zbieżności i gdzie się ją reguluje?
Czeka mnie naprawa przedniego zawieszenia i chcę zrobić to sam. Po takiej operacji trzeba ustawić zbieżność (a raczej rozbieżność). Moje pytanie to: Jakie powinny być wartości zbieżności i gdzie się ją reguluje?
behemot napisał(a):Moje pytanie to: Jakie powinny być wartości zbieżności i gdzie się ją reguluje?
Mam takie intrygujące mnie pytanie: po co Tobie te informację???
Jeżeli masz sprzęt do regulacji zbieżności – on powinien miec w pamieci zapisane te wartości.
Jak nie masz sprzętu – i tak jedziesz do facowca – więc po co Tobie ta wiedza???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Jeżeli masz sprzęt do regulacji zbieżności
bo pewnie nie ma takiego sprzętu...
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
- Od: 4 lut 2006, 00:00
- Posty: 426
- Skąd: Warszawa / Sokółka
- Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP
Rozbieżność powinna wynosić (z tego co pamiętam) ok. 1,5 stopnia (max 2). Ale mogę się mylić.
Najprościej zrobić to na feldze (od spodu) mierząc różnice w odległości od siebie na przeciwległych krańcach. Jak zdążę to zapytam się mechanika ile powinno wynosić (w mm) – podaj rozmiar felgi.
Najprościej zrobić to na feldze (od spodu) mierząc różnice w odległości od siebie na przeciwległych krańcach. Jak zdążę to zapytam się mechanika ile powinno wynosić (w mm) – podaj rozmiar felgi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja robiłem zbierzność w Maździe 6 – podam normy producenta :
OŚ PRZEDNIA : min max
Zbieżność całkowita ----- -0st11' 0st33'
kąt pochylenia koła ------- -1st17' 0st43'
Kąt wyp O.S.Z. 2st47' 4st47'
kąt poch. O.S.Z. 4st58' 5st58'
OŚ TYLNA :
Zbierzność całkowita -0st11' 0st33'
kąt poch. koła -2st13' -0st13'
O.S.Z. – OŚ SWORZNIA ZWROTNICY.
st – stopnie:)
Są to dane Mazdy 6 – może komuś się przydadzą (pochodzą z wydruku "NORAUTO") Baza danych: FFB*DATA BASE 2004 A
OŚ PRZEDNIA : min max
Zbieżność całkowita ----- -0st11' 0st33'
kąt pochylenia koła ------- -1st17' 0st43'
Kąt wyp O.S.Z. 2st47' 4st47'
kąt poch. O.S.Z. 4st58' 5st58'
OŚ TYLNA :
Zbierzność całkowita -0st11' 0st33'
kąt poch. koła -2st13' -0st13'
O.S.Z. – OŚ SWORZNIA ZWROTNICY.
st – stopnie:)
Są to dane Mazdy 6 – może komuś się przydadzą (pochodzą z wydruku "NORAUTO") Baza danych: FFB*DATA BASE 2004 A
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Panowie!!!
PODZIWIAM WAS – tzn tych, którzy metodami "domowymi" ustawiają zbieżność samochodu, a potem pędzą 150 – 200km/h...
Naprawdę się nie boicie???
Przecież regulacja na profesjonalnym sprzęcie to koszt kilkudziesięciu złotych... I podczas tej regulacji są niwelowane np odchyłki spowodowne krzywymi felgami itp...
Wiem, że są ludzie, którzy na listwy, ciężarki itp dokonują cudów – tzn tanich regulacji, ale to dotyczyło aut innych (starszych) generacji
PODZIWIAM WAS – tzn tych, którzy metodami "domowymi" ustawiają zbieżność samochodu, a potem pędzą 150 – 200km/h...
Naprawdę się nie boicie???
Przecież regulacja na profesjonalnym sprzęcie to koszt kilkudziesięciu złotych... I podczas tej regulacji są niwelowane np odchyłki spowodowne krzywymi felgami itp...
Wiem, że są ludzie, którzy na listwy, ciężarki itp dokonują cudów – tzn tanich regulacji, ale to dotyczyło aut innych (starszych) generacji
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Będę wymieniał końcówki i muszę wstępnie ustawić zbieżność aby dojechać do dobrego warsztatu, a mam do niego około 70 km. Mam specjalne urządzenie (listwę z miarką) do ustawiania zbieżności w samochodach. Zdaję sobie sprawę, że to nie ta epoka ustawiania ale przynajmniej spokojnie dojadę do warsztatu.
Pozdrowienia.
Pozdrowienia.
ja ustawiam sobie zbieżność na wyczucie tzn wystarczy przy jeździe na wprost ruszyć kierownisę w lewo lub prawo.
jeżeli jest nadmierna reakcja samochodu na ruch kierownica tzn że jest zbyt zbieżny
jeżeli jest odwrotnie (wrażenie ciężkiej pracy uładu kierowniczego) jest zbyt rozbieżny
wystarczy kawałek pustej drogi i trzy klucze
nie raz tak ustawiałem i zawsze na przegladzie było OK
jeżeli jest nadmierna reakcja samochodu na ruch kierownica tzn że jest zbyt zbieżny
jeżeli jest odwrotnie (wrażenie ciężkiej pracy uładu kierowniczego) jest zbyt rozbieżny
wystarczy kawałek pustej drogi i trzy klucze

nie raz tak ustawiałem i zawsze na przegladzie było OK

emmarek napisał(a):nie raz tak ustawiałem i zawsze na przegladzie było OK
Może się i czepiam, ale od kiedy na przeglądach sprawdzają geomterię???
Bez urazy, ale chyba żyjesz w błednym przekonaniu, że za pomocą linijki uzyskasz dokładność porównywalną do laserowych czujników.
Wstępnie ustawić można -a nawet trzeba po wymianie jakiegoś elementu – byle w miarę bezpiecznie dojechać na pomiar i regulację na profesjonalnym sprzęcie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Może się i czepiam, ale od kiedy na przeglądach sprawdzają geomterię
Po pierwsze mowa tu jest tylko o ustawianu zbieżności
Po drugie zawsze na przeglądzie jest sprawdzana zbieżność przednich i tylnych kół – przynajmnij tam gdzie ja robię przegląd
magicadm napisał(a):Bez urazy, ale chyba żyjesz w błednym przekonaniu, że za pomocą linijki uzyskasz dokładność porównywalną do laserowych czujników.
nic o linijce nie napisałem ale to też dobry sposób przecież kiedyś nie było laserów ani najazdowych mierników zbieżności
magicadm napisał(a):Wstępnie ustawić można -a nawet trzeba po wymianie jakiegoś elementu – byle w miarę bezpiecznie dojechać na pomiar i regulację na profesjonalnym sprzęcie.
miałem do wymiany końcówkę drażka kierowniczego
według ciebie powinienem pojechać do profesjonalnych zakładów na wymianę
wtedy zapłaciłbym 40zł za wymianę i 70zł za ustawienie zbieżności = 110zł + cena końcówki w serwisie trochę więcej kosztuje

ja za końcówkę zapłaciłem 50zł i potrzebowałem ok 20 min na wymianę
oraz dwukrotnie poprawiałem ustawienie zbieżności i jest dobrze
No cóż – jeśli wymienia się tylko drążki, to nie jest wielką filozofią nastawić zbieżność. Różnica na feldze wynosi ok 1,5mm i tyle. Nic innego się nie zmienia (geometria) więc nie ma co się denerwować i martwić.
W ASO też nie robią inaczej... mają takie oryginalne narzędzie – rozsuwana listwa stalowa z wydłużonymi końcówkami i dobierają na milimetry........
W ASO też nie robią inaczej... mają takie oryginalne narzędzie – rozsuwana listwa stalowa z wydłużonymi końcówkami i dobierają na milimetry........
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):1,5mm
Oczywiście ma być "rozgryz" – czyli z przodu kół więcej jak z tyłu; mierzone na przeciwległych krańcach felgi. Po zrobieniu – przetocz autko o pół obotu kół i sprawdź ponownie, czy się nie zmieniło.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
emmarek napisał(a): zawsze na przeglądzie jest sprawdzana zbieżność przednich i tylnych kół – przynajmnij tam gdzie ja robię przegląd
Pozazdrościć sumiennosci diagnosty – tam gdzie ostatnio robiłem przegląd chcieli mi zrobic analize spalin, ale jak zobaczyli silnik DITD – wymiękli i odpuścili
emmarek napisał(a):według ciebie powinienem pojechać do profesjonalnych zakładów na wymianę
wtedy zapłaciłbym 40zł za wymianę i 70zł za ustawienie zbieżności = 110zł + cena końcówki w serwisie trochę więcej kosztuje
Absolutnie nikogo z końcówką nie wysyłam do ASO – sam je wymieniam, ale regulację moim zdaniem powinno się robić na najdokładniejszym dostępnym sprzęcie.
Miałem kiedyś problem z wahaczem – miał jakąś odchyłkę na 2 mm – maszyna to pokazywała i diagnosta twierdził, że element jest do wymiany – na linijkach zapewne to "nie wyszło" – a opony się darły
Najwyraźniej jestem jakis przewrażliwiony:)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6