Strona 1 z 3

Hamulce Mazda Xedos 6 – dyskusja seria vs GH/MPS

PostNapisane: 13 gru 2014, 03:03
przez Mr_Bartek
Nawet w sytuacji podbramkowej nie będzie różnicy. Przecież zwykłe hamulce potrafią zblokować koło (dopóki nie załączy się ABS, jeśli w danym aucie jest).

Jakbyś wziął auto na tor i tam co pareset metrów hamował jak w "sytuacji podbramkowej" to wtedy dopiero byś zauważył różnicę, bo większe hamulce lepiej rozprowadzają ciepło, a to właśnie ciepło powoduje zanik siły hamowania. Przy jednym awaryjnym hamowaniu nie osiągniesz takiej temperatury by hamulce straciły swoje właściwości. :)

PostNapisane: 13 gru 2014, 03:28
przez Setritus
Mr_Bartek napisał(a):Przecież zwykłe hamulce potrafią zblokować koło (dopóki nie załączy się ABS, jeśli w danym aucie jest).

Oryginalne hamulce nigdy nie zablokowały mi koła 215/45/18 na suchym asfalcie :( Na mokrym ABS się włącza, na sychym nie.
Mr_Bartek napisał(a):Przy jednym awaryjnym hamowaniu nie osiągniesz takiej temperatury by hamulce straciły swoje właściwości

To prawda, ori hamulce wytrzymają jedno awarynje hamowanie, ale tylko jedno. Ze 2 tygodniu temu przeleciałem przez środek skrzyżowania na czerwonym z prędkością ponad 100kmh. Rozpędziłem się do 160, jedno hamowanie na światłach spoko, drugie kilkadziesiąt sekund później z tej samej prędkości i hamulców nie było wcale... Mogłem kogoś zabić, mogłem rozbić auto... Wtedy właśnie doszło do mnie że hamulce to priorytet.

Re: Mazda Xedos 6 CA KL '94 White...

PostNapisane: 13 gru 2014, 03:38
przez Mr_Bartek
Setritus napisał(a):Oryginalne hamulce nigdy nie zablokowały mi koła 215/45/18 na suchym asfalcie :( Na mokrym ABS się włącza, na sychym nie.

Dlatego napisałem sprawne.

Setritus napisał(a):To prawda, ori hamulce wytrzymają jedno awarynje hamowanie, ale tylko jedno. Ze 2 tygodniu temu przeleciałem przez środek skrzyżowania na czerwonym z prędkością ponad 100kmh. Rozpędziłem się do 160, jedno hamowanie na światłach spoko, drugie kilkadziesiąt sekund później z tej samej prędkości i hamulców nie było wcale... Mogłem kogoś zabić, mogłem rozbić auto... Wtedy właśnie doszło do mnie że hamulce to priorytet.


Podsumujmy:
-Przejechałeś na czerwonym świetle przy okazji przekraczając prędkość o 10-50km/h
-Potem jechałeś z prędkością 160km/h przekraczając prędkość o 70-110km/h
-Zrobiłeś to ponownie

Martwisz się, że mogłeś kogoś zabić lub rozbić auto przez... słabe hamulce. Tylko pogratulować betonowego myślenia.

PostNapisane: 13 gru 2014, 08:48
przez Setritus
Mr_Bartek napisał(a):Martwisz się, że mogłeś kogoś zabić lub rozbić auto przez... słabe hamulce

Tak, dokładnie tak, gdyby hamulce były w stanie zatrzymać auto nie byłoby tematu. Mogłem kogoś zabić przez słabe hamulce.
Mr_Bartek napisał(a):Podsumujmy:
-Przejechałeś na czerwonym świetle przy okazji przekraczając prędkość o 10-50km/h
-Potem jechałeś z prędkością 160km/h przekraczając prędkość o 70-110km/h
-Zrobiłeś to ponownie

Nie, nie zrozumiałeś, kolejność była odwrotna ;)

Re: Mazda Xedos 6 CA KL '94 White...

PostNapisane: 13 gru 2014, 12:55
przez hikoo
To chyba ty nie zrozumiałeś, chodziło o to że zabić kogoś mogłeś nie przez słabe hamulce, a przez własną głupotę.

PostNapisane: 13 gru 2014, 14:58
przez MegaZmiya
Mądre to na pewno nie było. Autko świetne. Nie chciałbym Cię urazić ale chyba powinieneś pooglądać trochę na YouTube Polskie Drogi i parę wypadków na LiveLeak. To troszkę ostudzi potrzebę szybkiej jazdy :P Ew. jedź na jakiś tor.

[Usunięte]

PostNapisane: 13 gru 2014, 15:42
przez szkodnik_byd
PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 15 gru 2014, 14:33.

PostNapisane: 13 gru 2014, 17:26
przez Setritus
szkodnik_byd napisał(a):Chyba trochę temat zboczyl OT

Przyzwyczailem sie, w tym temacie rzadko rozmawia sie o moim aucie :) a teraz mnie jeszcze zwyzywano.

PostNapisane: 13 gru 2014, 17:40
przez Siw-y
Setritus napisał(a):a teraz mnie jeszcze zwyzywano.

Przyznaj, że troszkę Ci się jednak należało ;)

Setritus napisał(a):Oryginalne hamulce nigdy nie zablokowały mi koła 215/45/18 na suchym asfalcie :( Na mokrym ABS się włącza, na sychym nie.
Dlatego, że seryjne hamulce były obliczane do sporo mniejszego koła :]

Re: Mazda Xedos 6 CA KL '94 White...

PostNapisane: 13 gru 2014, 22:14
przez julek
Gadanie ze heble ori od xeda nie roznia sie od mpsa w jezdzie na codzine jest mega glupota.... Nie wiem czy wypowiadaja sie o tym osoby, ktore mialy w swoim aucie taki mod przeprowadzony;p
Otóz gdy nawet zalozymy kolka 17" do tego 205/50/17 z naprawde dobrymi oponami na suchej dobrej nawierzchni ori hamulcom nie uda sie ich zerwac za cholere!!! Hamulec z mpsa 10razy lepiej sobie z tym poradzi dalej hamowanie ze 180km/h awaryjne? myslicie co by z ori hebli zostalo? Ja wam powiem gowno! A te z mps z palcem w nosie sobie poradza!!!
Mod mega na plus bardzo mi sie podoba ten hamulec choc ciekaw jestem jak by ten hebel wygladal na 17" feldze haha :D

Ps. Jazda na czerwonym swietle i 160 w miescie sory nie powazne. Nie wazne jak ty jedziesz i ze czujesz sie bezpiecznie ktos ci wywali albo wyjedzie i co zabijesz kogos i zycie z glowy... Dzisiaj nawet moja kobita widziala jak jakis chlopak babcie starsza potracil 20m dalej wyladowala w kaluzy krwi. Ludzie serio myslcie jak jezdzicie;/
Hamulce nie daje w 100% bezpieczenstwa na drodze. Jakich by auto systemow nie mialo to i tak one nie zastapia ludzkiego myslenia :P

PostNapisane: 13 gru 2014, 22:44
przez Bartg
No to kończymy dyskusję o takiej nie innej jeździ, każdy dobrze wie jakie to było. Najgorsze dla mnie co można zrobić, to zakładać takie hamulce do usprawiedliwienia takiej jazdy, a to się często zdarza sam znam paru takich Hondziarzy.

PostNapisane: 14 gru 2014, 01:50
przez DamianSzatan666
julek napisał(a):hamowanie ze 180km/h awaryjne? myślicie co by z ori hebli zostało? Ja wam powiem badziewie!

Mylisz się kolego. W Niemczech na 9 leciałem ponad 200km/h(autobahn kein limit) i nagle zauważyłem "stau". Serce zaczęło mocniej bić ale wyhamowałem jakieś 20m od pojazdu i o dziwo hamulce działały jeszcze kilka dobrych miesięcy oraz podróży po ponad 1200km. Dość często zdarza mi się hamować z powyżej 100 do praktycznie 10 aby wjechać na podwórko do panny i dawały rade. Jednak Ori czy moje z 2.3 nie maja nawet polotu do MPS...

PostNapisane: 14 gru 2014, 03:48
przez freezoneq
julek napisał(a):Otóz gdy nawet zalozymy kolka 17" do tego 205/50/17 z naprawde dobrymi oponami na suchej dobrej nawierzchni ori hamulcom nie uda sie ich zerwac za cholere!


Proponuję zregenerować zaciski i zainwestować w dobre tarcze, klocki, bo da się...

julek napisał(a):Ja wam powiem gowno!


G... to to jest, ale g.. prawda. Wszystko zależy od użytych tarcz i klocków.

Moim zdaniem to bardzo ciekawy mod, aczkolwiek potencjał hamulców z MPS się tu marnuje. Hamulce z M6 (283mm) przód i tył (nie wiem ile średnicy ma tarcza) to do Xedosa i tak za dużo, ale warto. Mnie uratowały tyłek kilka razy, gdzie wiem, że na serii w takim stanie w jakim były, bym nie wyhamował.

Poza tym... w xedosie jest tyle sportu, co kurtyzany w zakonnicy... ale co kto lubi. Ja podziwiam, ale tylko tyle. Szacunek ; )

PostNapisane: 14 gru 2014, 11:10
przez Majk500
potencjał hamulców z MPS się tu marnuje


Tu nie chodzi o potencjał tylko o to że większych hamulców już nie ma jakich włożyć, a o to chodzi właścicielowi. Nawet gdyby całe życie jeździł 30 km/h to i tak chce mieć największe/najmocniejsze.
Gdzieś wcześniej o tym pisał :P

Co do samych hamulców. wszystko zależy od ich stanu jak ktoś wcześniej zaznaczył. Ja co prawda mam X9 ale po zregenerowaniu zacisków, założeniu nowych tarcz i klocków hamowanie to niebo a ziemia.

Żeby nie było za dużo OT, podglądam temat od jakiegoś czasu, przejrzałem cały temat kiedyś i w sumie to nie wiem co myśleć o tym aucie. Wszystko jest kwestią gustu. Dla mnie niektóre rzeczy np. windows albo tv to trochę kombinowanie na auto wystawowe na targi. Ogólny całokształt fajny. Poza tym gratuluje zapału i ilości włożonej pracy, bo tego ująć nie można :)

PostNapisane: 14 gru 2014, 13:03
przez Siw-y
Majk500 napisał(a):Tu nie chodzi o potencjał tylko o to że większych hamulców już nie ma jakich włożyć
Są, są ;)
http://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX3-MX5 ... 4167257338

PostNapisane: 14 gru 2014, 15:19
przez Bartg
Dokładnie da się wszystko włożyć, kwestia kasy ;) Bardziej o to, że seryjnych wiekszych się nie da, chociaż nie wiem jaki hamulec ma np CX-9 :P

PostNapisane: 14 gru 2014, 16:28
przez alk80
Bartg napisał(a):chociaż nie wiem jaki hamulec ma np CX-9
320mm z przodu i z tyłu, choć mogą być też mniejsze

PostNapisane: 14 gru 2014, 19:40
przez lukkil
ej Panowie, czy w ogóle ma sens porównywanie seryjnych hebli X6 z tymi z MPS + serwo z X9 które są w tym aucie? moim zdaniem NIE

PostNapisane: 14 gru 2014, 20:05
przez Mr_Bartek
Duże hamulce to mit. To nie hamulce hamują, a opony. Przecież jak włącza się ABS to co traci przyczepność? Hamulec czy opona? Jeśli hamulec nie potrafi załączyć ABSu to winą są zużyte części systemu hamowania (lub wręcz niemożliwa do osiągnięcia przyczepność).

Tutaj porównujemy zużyte serwo i zużyte oryginalne hamulce vs nowe klocki od 6 MPS, grube tarcze i serwo od X9 w bardzo dobrym stanie. Jakbyś wymienił zużyte części na nowe/regenerowane tego samego typu, to też byś zauważył różnicę. Przy hamulcach trzeba sobie wybić z głowy że większe = lepsze. Oczywiście, przy wyścigach większe hamulce lepiej odprowadzają ciepło, jednak przy zwykłym hamowaniu ze 100km/h czy 200km/h nie będzie różnicy, której nie możemy przypisać marginesowi błędu, gdyż nie ma możliwości rozgrzania hamulców tak aby wystąpił efekt zaniku hamowania. Pamiętajcie, że nadal mówię o sprawnych hamulach. Najsłabszym ogniwem jest opona, która traci przyczepność (stąd włączanie się systemu ABS).

PostNapisane: 14 gru 2014, 22:03
przez Setritus
julek napisał(a):Otóz gdy nawet zalozymy kolka 17" do tego 205/50/17 z naprawde dobrymi oponami na suchej dobrej nawierzchni ori hamulcom nie uda sie ich zerwac za cholere!!!

Dokładnie to. Ori hamulce na suchej nawierzchni nie są w stanie zatrzymać koła.

Mr_Bartek napisał(a):Duże hamulce to mit. To nie hamulce hamują, a opony.

To dlaczego w nowoczesnych limuzynach montowane są tarcze 340, 360, 380mm? Ano dlatego żeby auto stawało w miejscu. Nie wiem jak można powiedzieć że tarcza 320mm=258mm jeżeli chodzi o skuteczność hamowania.
Trzeba przejechać sie Xedosem 6 żeby zobaczyć jak słabe ma on hamulce. Nie ważne czy są nowe czy zyżyte, nie hamują tak jak powinny. I stwierdzenia typu "swap hamulców bez sensu" wynikają z braku wiedzy, a na pewno doświadczeń.

Różnicy nie jestem w stanie opisać, trzebaby się przejechać tym autem. Przepaść ;)