Hamulce Mazda Xedos 6 – dyskusja

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mr_Bartek » 13 gru 2014, 03:03

Nawet w sytuacji podbramkowej nie będzie różnicy. Przecież zwykłe hamulce potrafią zblokować koło (dopóki nie załączy się ABS, jeśli w danym aucie jest).

Jakbyś wziął auto na tor i tam co pareset metrów hamował jak w "sytuacji podbramkowej" to wtedy dopiero byś zauważył różnicę, bo większe hamulce lepiej rozprowadzają ciepło, a to właśnie ciepło powoduje zanik siły hamowania. Przy jednym awaryjnym hamowaniu nie osiągniesz takiej temperatury by hamulce straciły swoje właściwości. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Setritus » 13 gru 2014, 03:28

Mr_Bartek napisał(a):Przecież zwykłe hamulce potrafią zblokować koło (dopóki nie załączy się ABS, jeśli w danym aucie jest).

Oryginalne hamulce nigdy nie zablokowały mi koła 215/45/18 na suchym asfalcie :( Na mokrym ABS się włącza, na sychym nie.
Mr_Bartek napisał(a):Przy jednym awaryjnym hamowaniu nie osiągniesz takiej temperatury by hamulce straciły swoje właściwości

To prawda, ori hamulce wytrzymają jedno awarynje hamowanie, ale tylko jedno. Ze 2 tygodniu temu przeleciałem przez środek skrzyżowania na czerwonym z prędkością ponad 100kmh. Rozpędziłem się do 160, jedno hamowanie na światłach spoko, drugie kilkadziesiąt sekund później z tej samej prędkości i hamulców nie było wcale... Mogłem kogoś zabić, mogłem rozbić auto... Wtedy właśnie doszło do mnie że hamulce to priorytet.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Mr_Bartek » 13 gru 2014, 03:38

Setritus napisał(a):Oryginalne hamulce nigdy nie zablokowały mi koła 215/45/18 na suchym asfalcie :( Na mokrym ABS się włącza, na sychym nie.

Dlatego napisałem sprawne.

Setritus napisał(a):To prawda, ori hamulce wytrzymają jedno awarynje hamowanie, ale tylko jedno. Ze 2 tygodniu temu przeleciałem przez środek skrzyżowania na czerwonym z prędkością ponad 100kmh. Rozpędziłem się do 160, jedno hamowanie na światłach spoko, drugie kilkadziesiąt sekund później z tej samej prędkości i hamulców nie było wcale... Mogłem kogoś zabić, mogłem rozbić auto... Wtedy właśnie doszło do mnie że hamulce to priorytet.


Podsumujmy:
-Przejechałeś na czerwonym świetle przy okazji przekraczając prędkość o 10-50km/h
-Potem jechałeś z prędkością 160km/h przekraczając prędkość o 70-110km/h
-Zrobiłeś to ponownie

Martwisz się, że mogłeś kogoś zabić lub rozbić auto przez... słabe hamulce. Tylko pogratulować betonowego myślenia.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Setritus » 13 gru 2014, 08:48

Mr_Bartek napisał(a):Martwisz się, że mogłeś kogoś zabić lub rozbić auto przez... słabe hamulce

Tak, dokładnie tak, gdyby hamulce były w stanie zatrzymać auto nie byłoby tematu. Mogłem kogoś zabić przez słabe hamulce.
Mr_Bartek napisał(a):Podsumujmy:
-Przejechałeś na czerwonym świetle przy okazji przekraczając prędkość o 10-50km/h
-Potem jechałeś z prędkością 160km/h przekraczając prędkość o 70-110km/h
-Zrobiłeś to ponownie

Nie, nie zrozumiałeś, kolejność była odwrotna ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez hikoo » 13 gru 2014, 12:55

To chyba ty nie zrozumiałeś, chodziło o to że zabić kogoś mogłeś nie przez słabe hamulce, a przez własną głupotę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2013, 01:34
Posty: 89
Skąd: Będzin
Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG

Postprzez MegaZmiya » 13 gru 2014, 14:58

Mądre to na pewno nie było. Autko świetne. Nie chciałbym Cię urazić ale chyba powinieneś pooglądać trochę na YouTube Polskie Drogi i parę wypadków na LiveLeak. To troszkę ostudzi potrzebę szybkiej jazdy :P Ew. jedź na jakiś tor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2012, 17:40
Posty: 110 (4/1)
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 DiTD 90 KM '00

PostTen post został usunięty przez Mr_Bartek 15 gru 2014, 14:33.

Postprzez Setritus » 13 gru 2014, 17:26

szkodnik_byd napisał(a):Chyba trochę temat zboczyl OT

Przyzwyczailem sie, w tym temacie rzadko rozmawia sie o moim aucie :) a teraz mnie jeszcze zwyzywano.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Siw-y » 13 gru 2014, 17:40

Setritus napisał(a):a teraz mnie jeszcze zwyzywano.

Przyznaj, że troszkę Ci się jednak należało ;)

Setritus napisał(a):Oryginalne hamulce nigdy nie zablokowały mi koła 215/45/18 na suchym asfalcie :( Na mokrym ABS się włącza, na sychym nie.
Dlatego, że seryjne hamulce były obliczane do sporo mniejszego koła :]
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez julek » 13 gru 2014, 22:14

Gadanie ze heble ori od xeda nie roznia sie od mpsa w jezdzie na codzine jest mega glupota.... Nie wiem czy wypowiadaja sie o tym osoby, ktore mialy w swoim aucie taki mod przeprowadzony;p
Otóz gdy nawet zalozymy kolka 17" do tego 205/50/17 z naprawde dobrymi oponami na suchej dobrej nawierzchni ori hamulcom nie uda sie ich zerwac za cholere!!! Hamulec z mpsa 10razy lepiej sobie z tym poradzi dalej hamowanie ze 180km/h awaryjne? myslicie co by z ori hebli zostalo? Ja wam powiem gowno! A te z mps z palcem w nosie sobie poradza!!!
Mod mega na plus bardzo mi sie podoba ten hamulec choc ciekaw jestem jak by ten hebel wygladal na 17" feldze haha :D

Ps. Jazda na czerwonym swietle i 160 w miescie sory nie powazne. Nie wazne jak ty jedziesz i ze czujesz sie bezpiecznie ktos ci wywali albo wyjedzie i co zabijesz kogos i zycie z glowy... Dzisiaj nawet moja kobita widziala jak jakis chlopak babcie starsza potracil 20m dalej wyladowala w kaluzy krwi. Ludzie serio myslcie jak jezdzicie;/
Hamulce nie daje w 100% bezpieczenstwa na drodze. Jakich by auto systemow nie mialo to i tak one nie zastapia ludzkiego myslenia :P
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Bartg » 13 gru 2014, 22:44

No to kończymy dyskusję o takiej nie innej jeździ, każdy dobrze wie jakie to było. Najgorsze dla mnie co można zrobić, to zakładać takie hamulce do usprawiedliwienia takiej jazdy, a to się często zdarza sam znam paru takich Hondziarzy.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez DamianSzatan666 » 14 gru 2014, 01:50

julek napisał(a):hamowanie ze 180km/h awaryjne? myślicie co by z ori hebli zostało? Ja wam powiem badziewie!

Mylisz się kolego. W Niemczech na 9 leciałem ponad 200km/h(autobahn kein limit) i nagle zauważyłem "stau". Serce zaczęło mocniej bić ale wyhamowałem jakieś 20m od pojazdu i o dziwo hamulce działały jeszcze kilka dobrych miesięcy oraz podróży po ponad 1200km. Dość często zdarza mi się hamować z powyżej 100 do praktycznie 10 aby wjechać na podwórko do panny i dawały rade. Jednak Ori czy moje z 2.3 nie maja nawet polotu do MPS...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez freezoneq » 14 gru 2014, 03:48

julek napisał(a):Otóz gdy nawet zalozymy kolka 17" do tego 205/50/17 z naprawde dobrymi oponami na suchej dobrej nawierzchni ori hamulcom nie uda sie ich zerwac za cholere!


Proponuję zregenerować zaciski i zainwestować w dobre tarcze, klocki, bo da się...

julek napisał(a):Ja wam powiem gowno!


G... to to jest, ale g.. prawda. Wszystko zależy od użytych tarcz i klocków.

Moim zdaniem to bardzo ciekawy mod, aczkolwiek potencjał hamulców z MPS się tu marnuje. Hamulce z M6 (283mm) przód i tył (nie wiem ile średnicy ma tarcza) to do Xedosa i tak za dużo, ale warto. Mnie uratowały tyłek kilka razy, gdzie wiem, że na serii w takim stanie w jakim były, bym nie wyhamował.

Poza tym... w xedosie jest tyle sportu, co kurtyzany w zakonnicy... ale co kto lubi. Ja podziwiam, ale tylko tyle. Szacunek ; )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Majk500 » 14 gru 2014, 11:10

potencjał hamulców z MPS się tu marnuje


Tu nie chodzi o potencjał tylko o to że większych hamulców już nie ma jakich włożyć, a o to chodzi właścicielowi. Nawet gdyby całe życie jeździł 30 km/h to i tak chce mieć największe/najmocniejsze.
Gdzieś wcześniej o tym pisał :P

Co do samych hamulców. wszystko zależy od ich stanu jak ktoś wcześniej zaznaczył. Ja co prawda mam X9 ale po zregenerowaniu zacisków, założeniu nowych tarcz i klocków hamowanie to niebo a ziemia.

Żeby nie było za dużo OT, podglądam temat od jakiegoś czasu, przejrzałem cały temat kiedyś i w sumie to nie wiem co myśleć o tym aucie. Wszystko jest kwestią gustu. Dla mnie niektóre rzeczy np. windows albo tv to trochę kombinowanie na auto wystawowe na targi. Ogólny całokształt fajny. Poza tym gratuluje zapału i ilości włożonej pracy, bo tego ująć nie można :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Siw-y » 14 gru 2014, 13:03

Majk500 napisał(a):Tu nie chodzi o potencjał tylko o to że większych hamulców już nie ma jakich włożyć
Są, są ;)
http://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX3-MX5 ... 4167257338
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Bartg » 14 gru 2014, 15:19

Dokładnie da się wszystko włożyć, kwestia kasy ;) Bardziej o to, że seryjnych wiekszych się nie da, chociaż nie wiem jaki hamulec ma np CX-9 :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez alk80 » 14 gru 2014, 16:28

Bartg napisał(a):chociaż nie wiem jaki hamulec ma np CX-9
320mm z przodu i z tyłu, choć mogą być też mniejsze
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez lukkil » 14 gru 2014, 19:40

ej Panowie, czy w ogóle ma sens porównywanie seryjnych hebli X6 z tymi z MPS + serwo z X9 które są w tym aucie? moim zdaniem NIE
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Mr_Bartek » 14 gru 2014, 20:05

Duże hamulce to mit. To nie hamulce hamują, a opony. Przecież jak włącza się ABS to co traci przyczepność? Hamulec czy opona? Jeśli hamulec nie potrafi załączyć ABSu to winą są zużyte części systemu hamowania (lub wręcz niemożliwa do osiągnięcia przyczepność).

Tutaj porównujemy zużyte serwo i zużyte oryginalne hamulce vs nowe klocki od 6 MPS, grube tarcze i serwo od X9 w bardzo dobrym stanie. Jakbyś wymienił zużyte części na nowe/regenerowane tego samego typu, to też byś zauważył różnicę. Przy hamulcach trzeba sobie wybić z głowy że większe = lepsze. Oczywiście, przy wyścigach większe hamulce lepiej odprowadzają ciepło, jednak przy zwykłym hamowaniu ze 100km/h czy 200km/h nie będzie różnicy, której nie możemy przypisać marginesowi błędu, gdyż nie ma możliwości rozgrzania hamulców tak aby wystąpił efekt zaniku hamowania. Pamiętajcie, że nadal mówię o sprawnych hamulach. Najsłabszym ogniwem jest opona, która traci przyczepność (stąd włączanie się systemu ABS).
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Setritus » 14 gru 2014, 22:03

julek napisał(a):Otóz gdy nawet zalozymy kolka 17" do tego 205/50/17 z naprawde dobrymi oponami na suchej dobrej nawierzchni ori hamulcom nie uda sie ich zerwac za cholere!!!

Dokładnie to. Ori hamulce na suchej nawierzchni nie są w stanie zatrzymać koła.

Mr_Bartek napisał(a):Duże hamulce to mit. To nie hamulce hamują, a opony.

To dlaczego w nowoczesnych limuzynach montowane są tarcze 340, 360, 380mm? Ano dlatego żeby auto stawało w miejscu. Nie wiem jak można powiedzieć że tarcza 320mm=258mm jeżeli chodzi o skuteczność hamowania.
Trzeba przejechać sie Xedosem 6 żeby zobaczyć jak słabe ma on hamulce. Nie ważne czy są nowe czy zyżyte, nie hamują tak jak powinny. I stwierdzenia typu "swap hamulców bez sensu" wynikają z braku wiedzy, a na pewno doświadczeń.

Różnicy nie jestem w stanie opisać, trzebaby się przejechać tym autem. Przepaść ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6