Wymiana sprzęgła sprężarki klimatyzacji

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hikoo » 4 lis 2014, 16:17

Witam, może się komuś przyda ta fotorelacja.

Postanowiłem zrobić to sam, gdyż w serwisie klimy usłyszałem: "czterysta bo trzeba całą sprężarkę zdjąć i spuścić potem nabić klime itd..."

Kanału na chwilę obecną nie posiadam, z naprawą samochodów mam doświadczenie zerowe, jak do tej pory jedynie zregenerowałem zaciski tylne dzięki fotorelacji z forum :)

Tak więc co będzie potrzebne:

1.Poziom minimum noob/newbie + chęci.
2.Coś na czym podniesiemy i jedną stronę auta.
3.Klucze nasadowe 10,12.
4.Klucze płaskie 12,17 (do napinacza).
5.Śrubokręt krzyżak (do odkręcenia plastyków).
6.Gruby długi płaski śrubokręt lub coś podobnego (niezbędny aby zablokować sprzęgło podczas jego odkręcania).

Oto winowajca widziany z góry:
1.jpg


Podnosimy auto, odkręcamy prawe przednie koło.

Odkręcamy plastiki aby się dostać do sprężarki:
2.jpg


Bierzemy klucz nasadowy i w moim przypadku śrubokręt i zaczynamy odkręcać sprzęgło (niestety nie zrobiłem w tym etapie zdjęcia więc wziąłem jakieś z netu):
0.jpg

3.jpg



Jak widać moje sprzęgło było w opłakanym stanie, więc pozostała mi tylko wymiana na inne z kupionej używanej sprężarki.

Luzujemy napinacz, ściągamy pasek.
5.jpg


Wyjmujemy pierścień segera (wychodzi bez problemu)
4.jpg


Zdejmujemy sprzęgło
6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg



Nowe/używane zakładamy w kolejności odwrotnej.

Jak widać łożysko zostało zmasakrowane, winowajcą okazał się zbyt długi pasek i brak współosiowości bo napinacz był źle zamontowany...

Ktoś inteligentny założył pasek 5pk1030 czyli o wiele za długi, napinacz dodatkowo nie miał osi pasek był luźny, odziwo łożysko w napinaczu przeżyło.

Przy okazji zmienię sobie paski przy których mój mechanik rozłożył ręce "bo fałsześć" <lol>

Edit: Wrzuciłem zdjęcia na forumowy serwer.
Ostatnio edytowano 15 lis 2014, 16:30 przez hikoo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2013, 01:34
Posty: 89
Skąd: Będzin
Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG

Postprzez iten83 » 5 lis 2014, 14:08

To już wiesz dlaczego koło pasowe Ci obcierało :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez lukkil » 27 lut 2015, 20:15

podepnę się pod temat,
strasznie mi hałasuje sprężarka klimy na zimnym silniku, coś obciera, piszczy.
potem z czasem przestaje ale nie do końca
czy to może być to łożysko czy coś innego?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez hikoo » 20 mar 2015, 23:24

U mnie był metaliczny klekot, bo sprzęgło klimy dosłownie się rozleciało. Jeśli sprzęgło obciera to będzie to widać, zawsze możesz poluzować napinacz i sprawdzić czy na sprzęgle nie ma luzów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2013, 01:34
Posty: 89
Skąd: Będzin
Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG

Postprzez iten83 » 9 kwi 2015, 16:35

Pamiętasz może jakich wymiarów łożysko tam idzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez rrrobson » 6 sty 2016, 14:30

Fotka oznaczenia łożyska – dotyczy silnika B6, ale prawdopodobnie takie samo idzie w pozostałych modelach.
Załączniki
2220caaa6e755.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6