Poniżej linki z zaniedbań poprzedniego właściciela których muszę się pozbyć na wstępie.
https://vid.me/Z6g
Od czego to koło pasowe, i jak to ugryźć ?
Tak ogolnie chodzi na zimnym :
https://vid.me/6IE
Edit:
Czy to nie koło pasowe wału korbowego ?
Luźne koło pasowe ociera się i gra melodie...
Strona 1 z 1
Tak to jest koło pasowe, i albo jest oberwany tłumik albo jest krzywe, albo jest poluzowane w co bardzo wątpię, obstawiam to pierwsze. Jeżeli masz odwagę zapraszam do mnie w weekend i zobaczymy co to tam piszczy i dzwoni. Myślę że i łożyska rolek są do wymiany i warto paski zmienić
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dzięki za odp, szukając dalej jednak to będzie chyba sprzęgło sprężarki klimatyzacji, bo to koło ma 3 (cycki) czyli jak od sprzęgła klimy(już zgłupiałem). Ewidentnie widać iż lata całe koło czyli albo krzywe albo łożysko albo śruby brak/niedokręcona.
I teraz się zastanawiam czy da radę to ściągnąć w warunkach domowych, szczególnie pierścień i próbować przełożyć sprzęgło z używki lub wymienić łożysko aby nie spuszczać klimy.
BTW poprzedni właściciel tak jeździł pare ładnych kkm...
I teraz się zastanawiam czy da radę to ściągnąć w warunkach domowych, szczególnie pierścień i próbować przełożyć sprzęgło z używki lub wymienić łożysko aby nie spuszczać klimy.
BTW poprzedni właściciel tak jeździł pare ładnych kkm...
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Nie...to co nagrałeś na filmie to jest koło pasowe, sprężarkę klimatyzacji masz przy chłodnicy cieczy pod alternatorem, z tyłu od dołu masz pompę wspomagania i ciut wyżej (widać na filmie) pompę wody. Na alternator oraz sprężarkę idzie pasek 5pk (poprawić jak się mylę) oraz napinacz z rolką, w rolce są łożyska, które albo huczą bądź piszczą, i to samo się tyczy pomp wspomagania jak i cieczy tyle że pasek jest 4pk, i wszystko to napędza właśnie koło pasowe gdzie widać że coś z nim nie tak.
Na kole pasowym nie ma żadnych łożysk. Występują dwie wersje tego koła pasowego, jedno które składa się z tłumika drgań, czyli odlewu gumowego, oraz występuje wersja druga gdzie koło jest pełnym odlewem.
Koło to jest przykręcone na klucz 32 i bez dobrego zaparcia go nie odkręcisz. Mało tego, trzeba ściągnąć paski, opuścić silnik na dół z poduszki, może być potrzebny ściągacz jeżeli koło nie będzie chciało zejść. Jeżeli mieszkasz w blokach... chyba odpowiedź znasz...
Na kole pasowym nie ma żadnych łożysk. Występują dwie wersje tego koła pasowego, jedno które składa się z tłumika drgań, czyli odlewu gumowego, oraz występuje wersja druga gdzie koło jest pełnym odlewem.
Koło to jest przykręcone na klucz 32 i bez dobrego zaparcia go nie odkręcisz. Mało tego, trzeba ściągnąć paski, opuścić silnik na dół z poduszki, może być potrzebny ściągacz jeżeli koło nie będzie chciało zejść. Jeżeli mieszkasz w blokach... chyba odpowiedź znasz...
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jutro jeszcze raz na to spojrzę, założę "zregenerowany" zacisk tylny bo mi ręczny nie odbijał i pomyślę co i jak bo i owszem paski i łożyska na rolkach też bym chciał wymienić. Nawet jakbym miał dla samej diagnozy podjechać to też wole do kogoś kto zna te silniki.
Edit:
flacha że o to mi chodzi, a to przecież od sprężarki klimy
Edit:
flacha że o to mi chodzi, a to przecież od sprężarki klimy
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
To jest od klimy myślę że poluzowały się śrubki lub jak pisze kolega Kamil jest to krzywe a jak będziesz potrzebował koła pasowego na wał to posiadam ze starych zapasów
Byłem dziś w serwisie klimy, i stwierdzili że aby to zrobić muszą zdjąć całą sprężarkę, czyli spuszczenie klimy i nabicie od nowa wchodzi w cały proces.
Koszt naprawy 350-400pln (z nowym łożyskiem i ewentualnie nowym kołem pasowym do sprzęgła).
Pytanie czy ktoś sprzęgło klimy demontował bez ściągania sprężarki ?
Koszt naprawy 350-400pln (z nowym łożyskiem i ewentualnie nowym kołem pasowym do sprzęgła).
Pytanie czy ktoś sprzęgło klimy demontował bez ściągania sprężarki ?
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Prościej będzie jak kupisz ode mnie sprężarkę i ją założysz.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dlaczego prościej? przecież i tak trzeba będzie spuścić klime i nabić od nowa + koszta będą pewnie te same.
Różnica polega na nowym lub już używanym łożysku.
Różnica polega na nowym lub już używanym łożysku.
- Od: 5 lis 2013, 01:34
- Posty: 89
- Skąd: Będzin
- Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG
Dla tego że nabicie klimy to kosz ok 100 + sprężarka ok 70pln, wymianę można zrobić samemu.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6