Xedos 6 – automat, problem ze skrzynią

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wgmparkot » 25 mar 2014, 20:16

Spokojnie kolego, wszystko już mam co potrzebne, jutro postaram się coś powalczyć. Dzisiaj jeszcze wycinałem zabezpieczenia anty kradzieżowe bo strasznie mnie irytowały jak musiałem auto odpalić :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez lukkil » 25 mar 2014, 20:34

kolego Xedosa, jak już zauważyłeś diagnozuje się diodą LED :) pod kompa nie podłączysz.
migający HOLD to z tego co pamiętam tryb awaryjny ASB

resetowałeś kompa?

po resecie odczytaj błędy, z tego co pamiętam to mostkujesz TAT i GND, dioda pomiedzy FAT i B+
ale niech ktoś mądrzejszy potwierdzi ;] i liczysz błyski diody jak z fimika z YT

powodzenia
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez wgmparkot » 25 mar 2014, 20:45

Panowie moja opieszałość nie wynika z braku chęci a z tego że od grudnia auto stało w warsztacie, a ja łącznie od tego czasu mam je tydzień. Teraz wreszcie je odebrałem i mogę sam coś więcej powalczyć. Dlatego jutro będę coś działać w sferze diagnostyki błędów.

Dopisano 26 mar 2014, 15:16:

Więc tak panowie powoli wdrażam się w temat Diagnostyki później będzie nawet filmik. Zacznę jednak od moich obserwacji, dopóki miga mi HOLD skrzynia chodzi mi tak jak by był on załączony, Jak odpalę po rozgrzaniu i nie miga skrzynia chodzi normalnie czyli na HOLDzie przy 100km/h jest 3000obr a bez migającego HOLDa przy tej samej prędkości 2500obr. Teraz tak podłączyłem diodę LED zgodnie z instrukcją, dodam że jak mamy diodę 12V możemy połączyć ją bez opornika (opornik dajemy tylko przy 3V diodzie) Test błędów zrobiłem jednak na ciepłym silniku bez migającego HOLD jednak i tak wyskoczyły dwa błędy 16 – Czujnik EGR i 29 – Elektrozawór powietrza EGR. Teraz czekam aż mi sie wystudzi całkowicie i zrobię ponowny test. Oczywiście błędy sprawdzałem na zgaszonym i odpalonym i wyskoczyły te same.

Dopisano 26 mar 2014, 19:23:

Diagnostyka dokończona teraz już na zimnym z migającym HOLDem. Na ciepłym silniku tak jak pisałem wyżej wyskakiwały dwa błędy 16 i 29 zarówno na pracującym jak i wyłączonym. Na zimnym jest nie co inaczej, na nieodpalonym wyskoczyły błędy: 2, 4, 16, 29 a po odpaleniu 2, 4, 16. Teraz moje pytanie co polecacie w pierwszej kolejności naprawić żeby usunąć te błędy (ja myślę żeby rozebrać i oczyścić EGR) i drugie pytanie czy te błędy mogą mieć coś wspólnego z migającym na zimnym silniku HOLD.

Dołączam filmik z diagnostyki na zimnym.
http://youtu.be/9d5TB_Sms88
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez wgmparkot » 27 mar 2014, 15:52

Drobne sprostowanie, ponieważ doczytałem się że moja skrzynia musi mieć jeszcze inaczej zrobione połączenie do diagnostyki. Teraz zdiagnozowałem samą skrzynię biegów na zgaszonym i dopalonym wyszedł mi błąd 66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T.

https://www.youtube.com/watch?v=xwtllQUSDCI

Mam i tak jeszcze jeden problem, podczas odpalania na zimnym i dodaniu gazu, po przekroczeniu 2500obr pojawia się jakiś dziwny świst z komory silnika od strony kierowcy. Podpinam link do filmiku na którym to słychać.

https://www.youtube.com/watch?v=gGiKpHoYUYs
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2014, 09:18

Ten świst (myślę, że lepiej nazwać to "wyciem") to moim zdaniem jest pompa olejowa w skrzyni.
Zapewne jak olej się zagrzeje to już tego nie słychać?
Jaki zalałeś olej?
Filtr był zmieniany?

Temat diagnostyki skrzyni ogarnąłeś więc już wiesz co może ją boleć.
Warto byłoby przyjrzeć się temu – może po prostu kostka jakaś nie łączy?

W kwestii błędów silnika to skasuj te co masz, pojeździj nieco i dokonaj ponownego odczytu.
Zarejestrowane błędy mogą mieć nawet parę lat ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 28 mar 2014, 09:52

Przyznam sie że dzień przed sprawdzeniem błędów zrobiłem reset kompa wiec te co wyskoczyły to raczej nowe. Jeśli chodzi o wycie to zgadza sie że jest to na zimnym. Tak jak wspominałem w pompie wymaga wymiany jeszcze ta sprężyna z tloczkiem. Hold nadal po rozgrzaniu zgaszeniu i odpaleniu przestaje migac. Jeszcze jedna obserwacja jak juz hold nie miga to auto troche wariuje na obrotach, czesto jak np. wrzucę N to utrzymują sie wyższe obrtoty. Olej do skrzyni zalewal mechanik wiec poza tym ze dextron III nic więcej nie wiem a filtr jest nowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2014, 12:16

Hmmm – ciekawe czy po wymianie tej sprężyny i tłoczka dalej będzie rzucał błędem skrzyni?

W kwestii problemów z silnikiem proponuję szukać rozwiązań w dziale silnikowym a nie tutaj.
Nie łączmy w ten sposób różnych tematów,
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 28 mar 2014, 23:03

Dzisiaj znowu podłubałem trochę przy aucie. Zdjąłem AirBoxa i postanowiłem zgodnie z zaleceniem oczyścić wszystkie kostki od skrzyni i nie tylko. Przy okazji odkręciłem przepustnicę i ją oczyściłem, a tu jednak okazało sie że panowie mechanicy tylko z jednej strony oczyścili. Teraz po tych zabiegach HOLD nadal miga, więc czyszczenie nic nie dało, a za to znacznie wzrosły obroty, na ssaniu 2tys, na N i P ponad 1tys, dopiero jak bieg wbijemy to trzyma 800obr. Gościu od skrzyń powiedział że sprawność przepustnicy też ma znaczenie w pracy skrzyni biegów, głównie jeśli chodzi o ich zmienianie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

PostTen post został usunięty przez wgmparkot 30 mar 2014, 19:50.
Powód: dwa razy ten sam

Postprzez wgmparkot » 30 mar 2014, 19:51

Zrobiłem ponownie reset błędów i sprawdziłem czy jakieś się pojawią. Oczywiście nawet po resecie błędów HOLD ciągle miga i wyskakuje błąd 66, więc ta część na resety nie reaguje. Co do silnika wyskoczył tylko błąd 29, czyli ten nieszczęsny EGR, mam już drugi oczyszczony wiec zostaje tylko podmienić, pozostałe nie pojawiły się. Zobaczymy jednak jak zrobi się kilka kilometrów czy coś się nie pojawi. Obroty trochę zredukowałem śrubą na przepustnicy, była strasznie mocno wykręcona, ostawiłem na 2,5 obrotu wykręcona (bo nie udało mi sie znaleźć na forum jak powinno być) na ciepłym jest OK, jedynie na ssaniu ma trochę za wysokie. Muszę też kupić dobrego AirBoxa bo mój jest trochę pęknięty, na razie uszczelniłem ale na długo tak nie może być.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 30 mar 2014, 21:58

Taka mała uwaga/pytanie: w X6 biegu jałowego nie reguluje sie w trybie diagnostycznym?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 31 mar 2014, 08:29

A widzisz na forum przeczytałem że właśnie tak trzeba. Dzisiaj oddałem auto do gościa który robił mi diagnostykę tej skrzyni co kupiłem i prawdopodobnie zrobimy zamianę ale dam jeszcze znaka co wyjdzie z tych napraw :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 31 mar 2014, 09:40

Coś chyba źle czytałeś.

<czytaj> viewtopic.php?f=127&t=92012
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 1 kwi 2014, 20:09

Auto odebrane <jupi> i na reszcie skrzynia działa tak jak powinna, nic nie świeci, nie szarpie, nie wyje. Oczywiście skrzynia zamontowana tą co kupiłem do tego zregenerował sprzęgło, nowy olej z filtrem i poprawione kostki od skrzyni, za 1000km ponowna wymiana oleju. Przy okazji wymienili też EGR. Temat skrzyni mam nadzieje, że już na długo przewalczony. Teraz zostało jedynie do ogarnięcia drobne wariacje z obrotami. Mianowicie jak jest na biegu wszystko idealnie, jak wrzucamy P lub N obroty wzrastają do 1300-1400 jednak nie zawsze, czasami ładnie spadają. Jutro skasuje mu wszystkie błędy po tych naprawach, trochę pojeżdżę i sprawdzimy czy jakieś jeszcze się pokażą. Co do obrotów to muszę jeszcze przewalczyć temat szczelności AirBoxa i tej odmy od gazu, bo ktoś coś tam przypatentował i czasami jak źle się ja ustawi to gaz się zacina.
Tematu skrzyni jeszcze nie zamykam, poczekamy jak zrobię kilka km i wtedy zdam końcowa relację.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2014, 22:35

Przeprowadź regulacje wolnych obrotów i tps bo to jest ważne.
Tak samo nie ma prawa być nieszczelności miedzy przepustnica a przeplywomierzem.
Masz lpg?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 2 kwi 2014, 19:35

Obroty regulowalem jedynie ta śruba na przepustnicy. TPSa jeszcze nie ruszalem i wygląda że jeszcze od nowości nikt go nie ruszał. Co do nieszczelności to po prostu kupię dobry dolot i tyle nie będę sie bawił. LPG nie mam i raczej juz nie bede bawił sie w zakładanie. Obroty nadal na biegu sa idelane a na P i N różnie bywa raz jest ok a raz trzyma 1200 i do tej pory wystepuje takie przejsciowe równomierne drżenie silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Crenshaw » 2 kwi 2014, 19:57

koledzy, bardzo proszę o niezbaczanie z tematu, lub ewentualne kontynuowanie o wolnych obrotach w innym wątku <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez wgmparkot » 14 maja 2014, 20:24

Temat możemy zamknąć ponieważ auto zostało sprzedane. Do dnia sprzedaży skrzynia po naprawie chodziła idealnie, jednak było wiele innych mankamentów. Ja wiem jedno nigdy więcej mazdy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Darax » 30 lip 2014, 10:20

Witam.. Witam

Otóż to posiadam Mazde Xedos 6, nie wiem czy w dobrym dziale napisalem ale pisze najwyzej przeniesie Administrator..

Mazda Xedos 6 ( wersja najbogatsza )
2.0 6v24 144 KM benz.

Moja Mazda jest wadliwa, nie ma biegu 4 ( chodzi o asb )a dokladnie gdy jade i osiagam ten moment kiedy powinien wskoczyc 4 bieg to silnik zawyje i powraca do biegu numer 3 a obroty sa kosmicznie wysokie przy predkosci 70 km sięgają nawet do 4 tys. JEstem z Elku w moim miescie nie ma mechanika ktory zna sie na ASB co powoduje dalsze szukanie rozwiazania tego problemu najblizej to augustow i chyba tam sie wybiore ale zanim to zrobie to chce sie was poradzic... z gory zaswiadczam ze zadne kontrolki nie migaja nie ma zadnych awari nie szarpie nie rwie skrzynia moim zdaniem jest w dobrym stanie bo po przerzuceniu na D badz R samochod sam sie porusza bez mojej ingerencji w pedal gazu. po prostu auto nie ma 4 biegu co mnie irytuje denerwuje a na wahe wydam wiecej niz to warte... co do oleju w skrzyni sam nie wiem kiedy byl wmieniany czy to cos ma do tego czy nie ?... czytajac gdzies to pisza ludzie ze "rurka" ktora przerzuca na 4 bieg moze byyc zapchana przez stary olej, moze tak moze nie .. nie znam sie.. prosze was Forumowiczow o wypowiedz.. a jesli naprawa przerosnie mnie auto poleci na zlom. POZDRAWIAM Piotr ;)
Darax
 

Postprzez AleksanderVM » 30 lip 2014, 11:30

Możliwości jest tyle, że opisanie wszystkich przekracza możliwości każdego śmiertelnika :D

Jeśli nie planujesz grzebać w tym sam to po prostu jedź do warsztatu, bo jak zaczniesz mechanikowi mówić, co jest zepsute, na podstawie informacji z forum, to Cię może drogo kosztować <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 09:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6