Xedos 6 – automat, problem ze skrzynią

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wgmparkot » 19 lut 2014, 10:32

Witam jestem nowy na forum jak i nowym posiadaczem Xedosa. Kupiłem auto od znajomego, stało jednak 1,5 roku nie używane, pochodzi z 93r i ma automat. Ogólnie wszystko było OK, zrobiłem pełny serwis auta i postanowiłem podjechać zmieni olej w skrzyni, po tej wymianie zrobiłem 500km i podczas krótkiej jazdy na S skrzynia zaczęła sie całkowicie ślizgać. Dodam że na starym oleju jeździłem na S i było wszystko dobrze, a poprzedni właściciel jeszcze jak ją użytkował robił remont skrzyni na który wydał 5tys więc było ładnie. Po wymianie oleju tak się stało, nowy mechanik do którego oddałem stwierdził, że było wlane o 2l oleju za mało i wszystkie elementy cierne się rozleciały. Teraz skrzynia została złożona na nowych częściach i coś jest nie tak, nadal nie pracuje jak powinna. Wczoraj w nią wsiadłem po pierwszym odpaleniu i na zegarach mam choinkę z różnych lampek w tym ciągle migający HOLD, wrzucamy D i nic sie nie dzieje dopiero jak dodamy gazu autko powoli rusza (wcześniej jak to automat po puszczeniu hamulca się toczył) gorzej jest z R ponieważ tu trzeba dodać gazu na jakieś 2tys obrotów dopiero szarpnie i zaczyna jechać. Mam prośbę podpowiedzcie co z tym robić, czy macie jakiegoś dobrego specjalistę co wyremontuje mi tą skrzynie biegów czy może lepiej wrzucić manuala (tylko jakie przeróbki się z tym wiążą) jednak nie powiem że wolał bym automat zostawić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 20 lut 2014, 21:38

Zrób podstawową diagnostykę błędów bo może to nakieruje na problem.
Ja podobne objawy miałem kiedyś u siebie jak coś w skrzyni sie rozszczelniło. Wymiana oleju (i filtra!) praktycznie nic nie dała i konieczny był remont :(
Swoją drogą to masz chyba świadomość, że poziom oleju sprawdza sie na pracującym silniku?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 21 lut 2014, 10:15

Dzięki kolego za rady, auto stoi u niby mechanika więc teoretycznie powinien się znać :) co do diagnostyki to podobno jest problem z podłączeniem sie do kompa (wyrzuca ciągle błąd i ma to jeszcze sprawdzać) co do skrzyni to zaczęła działać i mechanik stwierdził, że jakaś sprężyna na pompie była już dość mocno ściśnięta i po rozciągnięciu jej i wrzuceniu z powrotem zaczęła działać, ale trzeba ją wymienić na nową. Niby auto jeździ normalnie, jednak nie mam porównania z innym Xedosem, mam tylko wrażenie że czasami jak by za długo trzyma na wyższych obrotach, jednak zawsze latałem manualem i nie bardzo mam doświadczenie z automatem. Co do oleju to zapytam go jak sprawdzał poziom i sam go skontroluje. A jeszcze jedno przestał migać HOLD.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lut 2014, 13:35

W/g tego co piszą to do diagnostyki skrzyni wystarczy zworka i ew. dioda led (jesli HOLD nie będzie migał błędami).
Używasz jedynie pinów FAT i TAT analogicznie jak diagnoza silnika.
Kody błędów znajdziesz na Forum.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 21 lut 2014, 20:04

Prawdopodobnie alternator lub regulator robi zwarcie na instalacje i dlatego nie można połączy się z komputerem. Po dopięciu kostki od alternatora wszystkie lampki gasną i jest wszystko OK, w poniedziałek mają wyjąć alternator i zawiozę go na sprawdzenie i ewentualną naprawę. Dam znać co z tego wyszło i czy pomogło. Mam jeszcze jedno pytanie, jadąc autem z prędkością 110 i więcej wpada w dość spore wibracje, wymieniłem dwa przeguby i łożysko podporowe półosi ale nadal trzęsie (sprawdzone na 3 kompletach felg i opon.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez wgmparkot » 25 lut 2014, 12:36

Jednak alternator jest dobry wiec trzeba dalej szukać usterki, podejrzenia są na instalacje, masę i akumulator. Trzeba jednak znowu wmontować alternator i sprawdzić wszystko co i jak. Jestem ciekaw czy ten samochód zacznie kiedykolwiek normalnie jeździć :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez wgmparkot » 5 mar 2014, 08:38

Wiec tak miałem juz odebrac auto bo choinka na zegarach poznikala okazalo sie ze jeden kabel przy kostce pod AirBoxem byl przepalony. Jednak ponownie zaczęło migac HOLD i znowu nie wiadomo o co jej chodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 5 mar 2014, 08:48

Kable ot tak same z siebie się nie przepalają.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 5 mar 2014, 09:24

Ogólnie Mazdę kupiłem od gościa który mało nią jeździł a przez ostatnie 1,5 roku stała całkowicie nieużywana. Ja też zrobiłem błąd od razu po kupnie, że umyłem komorę silnika, zaczęła mi wtedy kuleć na jakby na 1 cylindrze potem się uspokoiło ale zaczęła falować na obrotach. Może coś wtedy zamoczyłem i przyspieszyło się przepalenie kabla. Jedno jest pewne muszę odebrać od tego mojego mechanika, bo widzę że dla niego za trudny temat i udać się do jakiegoś dobrego warsztatu: tylko pytanie gdzie w okolicy coś takiego mam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 5 mar 2014, 11:21

Najprościej zadać takie pytanie o polecany warsztat w wątku regionalnym ;)

Spróbuj tej diagnostyki skrzyni – to nie boli, nie jest trudne a zawsze może pomóc.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 5 mar 2014, 21:18

Powiem tak, dzisiaj mnie już to autko trochę zdenerwowało i zabrałem ją od mechanika z migającym HOLD, dojechałem do domu i zmieniłem przepaloną żarówkę z przodu i podjechałem na myjkę. Umyłem auto odpaliłem a lampka już nie migała. Zrobiłem dzisiaj 200km autkiem i do tej pory nic się nie pali. Byłem w innym warsztacie i umówiłem się tylko na zmianę przegubu/półosi bo to powoduje te wibracje auta. Ogónie już mi sie odechciało walki z tym samochodem pomimo tego że teraz juz jakoś jeździ i chyba ją sprzedam i kupię coś nowszego, chętnie Premacy 2.0 B.

Dopisano 5 mar 2014, 20:33:

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 6 mar 2014, 09:49

Może faktycznie masz jakiś problem z okablowaniem lub niepewnymi złączami przy skrzyni?
Ale skoro działa poprawnie to niech działa jak najdłużej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez deejay27 » 6 mar 2014, 12:45

Ogólnie Mazdę kupiłem od gościa który mało nią jeździł a przez ostatnie 1,5 roku stała całkowicie nieużywana

Na pewno dłuższy postój auta nie wpływa korzystnie na jego stan , ale też mam automat tylko w większej siostrze X9 i wyobraź sobie że moja zanim ją kupiłem stała 4 lata:) I z wyjątkiem tego że krańcówki drzwi i ogólnie trochę gdzie nie gdzie przyśniedziała nie ma problemu z autem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez wgmparkot » 7 mar 2014, 17:42

Autko mi sie podoba i chętnie bym je zostawił, ale ten automat niestety nie daje rady. Ponownie zaczęło migać HOLD jednak jest to tylko na zimnym, jak autko przejedzie kilka KM, gasimy je, odpalamy ponownie i już nie miga i dopóki jeździmy nie zapali się. Nie wiem co się dzieje czy to wina skrzyni czy instalacji, bo np: oprawka od żarówki lewej też robi jakieś zwarcie i raz świeci raz nie w zależności jak się ustawi. Autko też nadal faluje na obrotach, powoli schodzi z obrotów aż zacznie nim trząść, po jakimś czasie podskoczą do góry i znowu od początku. Chętnie ogarną bym to auto, ale nie wiem gdzie się udać do kogoś kto się wreszcie zna na robocie. Zastanawiam się też nad przekładką na Manuala pytanie tylko kto umie to zrobić i jakie są koszta. Auto pomimo tylu lat ma blachę w super stanie, silnik i zawieszenie też, jedynie ta skrzynia i trochę elektryka od stania. Ja się nie znam na mechanice więc sam nic nie zrobią tym bardziej przy elektryce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2014, 20:32

Lampa czy falujące obroty nie maja związku z problemem skrzyni. Zmienisz na manuala to dalej te problemy pozostaną.
Co do migającego HOLD'a to bez zdiagnozowania błędu możemy tylko o problem wróżkę lub Kaszpirowskiego zapytać.
Nikt nie zdiagnozuje tego na odległość i nie poda w 100% trafnej diagnozy.
W kwestii mechanika to tak jak pisałem wcześniej – zadaj o to pytanie w wątku regionalnym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 7 mar 2014, 21:39

Co do falowania po obrotach to wiem że to nie wina skrzyni i jeśli chodzi o ten problem to w poniedziałek oddaje auto do mechanika na wymianę przegubów i ogarnięcie tego falowania. Jak się z tym uporam to będę szukał kogoś kto sprawdzi ten migający HOLD i ogólnie elektrykę sprawdzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2014, 22:28

Diagnostykę skrzyni sam zrobiłbyś zapewne i bez pomocy mechaników.
Trzeba tylko nieco "chcieć".
A "chcieć" to "móc"! :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 7 mar 2014, 22:44

Znając moje szczęście do elektryki to po mojej diagnostyce przestanie działać cała reszta <glupek2> wiem że to śmieszne ale na serio nie dotykam się bo mam pecha do kabelków :) co by nie było i tak wielkie dzięki za rady i będę starał się jeszcze powalczyć coś z autkiem. Czytając forum coraz bardziej się skłaniam do zmiany na manuala tylko muszę znaleźć warsztat gdzie mi to zrobią. W razie coś znajomy ma silnik z manualem do takiego auta więc skrzynie za darmochę odstąpi. Będę informował na bieżąco o postępach lub ich braku :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2014, 23:15

Sama skrzynia to nie wszystko.
Musisz dodać sprzęgło wraz z pompką i pedałem, przerobic wybierak na dzwignie zmiany biegów itd.
Nie wiem czy półosie będą pasowały, poduszki skrzyni itd.
Trochę rzeźbienia będzie więc decyzja nie jest łatwa.
Tak z ciekawości: ile płaciłeś za wymianę bebechów w tej skrzyni co masz?
Ile auto faktycznie ma już przebiegu?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wgmparkot » 7 mar 2014, 23:58

Części kosztowały jedynie 1500zl a przebieg to 185tys i jest oryginalny bo znam to auto od ponad 10 lat. Tu na forum doczytałem że przekładka to nie problem a koszt poniżej 2tys wiec jestem wstanie to zlecić. Co do półosi to pisali ze jedynie prawa jest do wymiany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2014, 10:04
Posty: 41
Skąd: Grodzisk Maz
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6